עיצוב משרדי סטארט אפ
עיצוב משרדי היי טק וסטארטאפ
עיצוב המשרד יכול להשפיע ישירות על היעילות והפרודוקטיביות של העובדים. לכן, כדי להבטיח עיצוב נכון ומיטבי של משרד הסאטרט-אפ שלכם חשוב לערוך מחקר מעמיק שיוכל להבטיח ביצוע מעולה.
במאמר זה נתמקד בכמה מגמות מפתח בעיצוב ותכנון משרדי הייטק שיוכלו להגדיר מחדש את סביבת העבודה שלכם! בין אם מדובר בעיצוב משרד יוקרתי, בעיצוב משרד קטן או בעיצוב משרד ביתי, מגמות אלה כוללות:
- בחירה באלמנטים ממוקדי רווחה ובריאות.
- בחירה בעיצוב משרדי יוקרתי
- בחירה בעיצוב בר קיימא.
- שילוב הטכנולוגיה בעיצוב חללי העבודה.
- בחירה בעיצובי Remote-First, המדגישים אפשרויות לעבודה מהבית או ממקומות אחרים שאינם משרדיים (כמו חללי עבודה משותפים או בתי קפה בשכונה).
כדי לגלות עוד על עיצוב משרדים להייטק בסגנון המתחשב במגמות אלה, המשיכו לקרוא!
אולי יעניין אותך גם:
- טיפים לשימוש נכון בשולחן עמידה
- ריהוט למשרדי הייטק – הכל תחת קורת גג אחת
- שולחנות עמידה מומלצים לשנת 2024
- שולחנות העמידה הטובים ביותר בשוק
- הסודות לעיצוב משרד בוטיק יוקרתי
בחרו בראש ובראשונה ברווחה הנפשית
חללי עבודה רבים מתחילים לשלב אלמנטים עיצוביים הממוקדים ברווחה ובריאות. יצירת סביבה משרדית צריכה לתעדף את הרווחה הנפשית שיכולה להשפיע באופן מכריע על התפוקה ועל הבריאות של העובדים. עיצוב משרדים יוקרתי ככל שיהיה, שלא לוקח בחשבון השקעה במרחב עבודה נינוח, עלול לתרום לשחיקה, לפרודוקטיביות נמוכה ולשיעורים גבוהים של תחלופת עובדים. לכן, עיצוב ותכנון משרדים אמור לשקול שילוב של אלמנטים הקשורים לרווחת הצוות שיוכלו להתמודד עם ההשפעות השליליות של הלחצים בעבודה.
טיפים לעיצוב משרדים וחללי עבודה המתחשבים ברווחת העובדים:
- צרו אזורים שמציעים ישיבה נוחה (כמו כסאות מחשב ארגונומיים או דלפקי קבלה נוחים שיכולים למנוע את כאבי הגב הנובעים בעיקר מישיבה ממושכת שלא זוכה תתמיכה הנדרשת להקלה על עמוד השדרה.
- הציעו לעובדים שולחנות עמידה. אחרי הכול שולחן עמידה ישיבה לסירוגין, מעודד את העובד להניע קצת את הגוף ולא להתמיד בישיבה לאורך כל שעות העבודה.
- הוסיפו חדר מנוחה או משחקים להפסקות כיפיות ומרגיעות מהעבודה.
- הוסיפו צמחים לשיפור איכות האוויר והאווירה הכללית בסביבת העבודה.
- נסו למקסם את החשיפה לאור השמש הטבעי כדי להגביר את רמות האנרגיה של העובדים.
בואו להכיר את העיצוב המלונאי (Hotelification) היוקרתי
העיצוב המלונאי משתלט היום על עיצוב המשרדים המודרני. מדובר במיצוב מחדש של הסביבה המשרדית המסורתית והפיכתו למרחב עבודה יוקרתי עם שירותים דומים לאלה שמציעים בתי המלון המפוארים.
עיצוב משרדים יוקרתיים, בהשפעת בתי המלון, מציע חלל משרדי נוח ומסביר פנים המשפיע רבות על ביצועי העובדים. הרעיון של הטמעת העיצוב המלונאי בעיצוב משרדים לחברות סטארט-אפ והייטק, מבוסס על שילוב עקרונות האירוח המתבטאים בפריסת הריהוט ובמתקנים ובטיפוח סביבה מזמינה ופרודוקטיבית יותר. עיצוב משרד שכזה בוחר לספק קודם כל חוויה איכותית ורק אחר להתמקד באסתטיקה.
טיפים לסגנונות עיצוב משרדים שיאפשרו לשלב עיצוב מלונאי בסביבת העבודה שלכם:
- הוסיפו מקומות ישיבה נעימים בלובי, או באזור הכולל דלפק קבלה מהודר ומזמין, שבו האורחים יוכלו להמתין או לקיים פגישה מאולתרת עם איש צוות.
- צרו אווירה נעימה באמצעות תאורה רכה, צבעים מרגיעים והגדרת טמפרטורה נוחה.
- הוסיפו למרחב העבודה אביזרים פונקציונליים ושמרו על ניקיונו.
בחרו בעיצוב שמתחשב בקיימות מתמשכת
מגמת הקיימות היא עדיין טרנד משמעותי ביותר בנוף העסקי והמשרדי. ככול שההתעניינות בעיצוב משרדים ידידותיים לסביבה הולכת וגוברת, למה לא לשקול להגביר את הקיימות גם בעיצוב משרד הסטארט-אפ שלכם?
טיפים לעיצוב משרד הייטק ירוק, שיאפשרו לכם להוסיף את תרומתכם לסביבה:
- לאמץ עיצוב ביופילי (biophilic), שמאופיין בהכנסת קצת טבע לתוך החלל המשרדי. השתמשו בחומרים ידידותיים לסביבה (בין אם מדובר בעיצוב קיר משרד המנהל או בעיצוב קירות משרדי העובדים). הוסיפו צמחים לחלל הפנימי ומקסמו את החשיפה לאור טבעי.
- השתמשו בריהוט למשרד שמציע עמידות וידידותיות לטבע (כמו כסאות ארגונומיים ושולחנות ארגונומיים המיוצרים מחומרים ממוחזרים).
- החליפו מכשירים זוללי חשמל במכשירים חסכוניים באנרגיה.
בחרו בעיצוב משרדי שמטמיע בתוכו את הטכנולוגיה
עיצוב משרד מודרני לא יכול להתעלם מההשפעה המשמעותית של הטכנולוגיה על העסקים בימינו, שחוללה מהפכה בדרך שבה מקומות העבודה שלנו מתפקדים.
בעזרת עיצוב משרדים קטנים המתחשב בטכנולוגיה, תוכלו לחוות תפעול יעיל יחד עם שיפור הפרודוקטיביות ושביעות הרצון של העובדים. בנוסף, עיצוב שמטמיע את הטכנולוגיה במשרד מפחית משמעותית את העלויות הכוללות בטווח הארוך.
טיפים פשוטים לאימוץ סביבת עבודה שבה הטכנולוגיה מוטמעת בסביבת העבודה:
- לא משנה באיזה כסא מחשב ושולחן עבודה תבחרו בסופו של דבר, אבל הקפידו להטמיע את מכשירי האינטרנט של הדברים (IoT) בחלל המשרדי כדי להציע אוטומציה וקִשּׁוּרִיּוּת פתוחות ורצופות.
- התקינו מערכות חכמות לניהול אנרגיה, לניטור יעיל יותר של רמות ניצול האנרגיה במשרד.
- שלבו אפשרויות אוטומטיות שיוכלו לתמרן את החשיפה הן לאור הטבעי והן לטמפרטורה הנוחה ביותר.
- הוסיפו מצלמות מעקב כדי לשפר את האבטחה.
בחרו בעיצוב ניתן להתאמה לעולם המשתנה ללא הרף
שינוי, הוא הגורם הקבוע היחיד בעולמנו! לפיכך, עיצוב חדר משרדי זה או אחר, צריך לשקף תכונות המאפשרות הסתגלות מבלי שתצטרכו להסתבך בהוצאות גבוהות. עיצוב משרדי הניתן להתאמה הוא אידיאלי לעסקים המחפשים דרכים להסתגלות מהירה לשינויים עתידיים ובלתי צפויים בסביבת העבודה שלהם.
טיפים פשוטים לעיצוב משרדי סטארט-אפ סתגלניים:
- עצבו אזורים רב תכליתיים שבהם ניתן לערוך סוגים שונים של פעילויות.
- השקיעו בריהוט רב תכליתי שניתן להגדרה מחדש בקלות רבה.
- השתמשו בטכנולוגיה התומכת באפשרות להתעדכן ולהשתנות בעת הצורך, מבלי להיכנס להרפתקה של שיבושים עצומים בעבודה.
- בדקו את הגישה של עיצוב Agile, המספקת לעובדים מגוון חללים שימושיים שבהם ניתן להשיג את רמות הפרודוקטיביות הגבוהות ביותר.
בחרו ב- Remote-First – עבודה מרחוק
הדרישה לעבודה מרחוק נמצאת במגמת עלייה מאז מגפת הקורונה. אנשים אוהבים עבודה מרחוק כי היא מאפשרת להם להשיג איזון מושלם בין החיים לעבודה. העובדים שעובדים מרחוק עשויים להגיע למשרד ההייטק מדי פעם, אבל ברירת המחדל שלהם היא עבודה מרחוק.
כיצד ניתן להשיג עיצוב משרדי בסגנון Remote-First, כשמדובר בעיצוב של חלל עבודה משותף פיזי?
טיפים פשוטים לעיצוב משרדי סטארט-אפ המתחשבים בעבודה מרחוק:
- הוסיפו אזורים ייעודיים עבור אירועים כמו שיחות ועידה בווידאו או סטרימינג בשידור חי.
- שקלו להוסיף תאי עבודה אטומים לרעש לניהול שיחות פרטיות.
- עצבו כמה חללים היברידיים שיוכלו להיות מוקדשים לפגישות או לשיתופי פעולה מרחוק.
השורה התחתונה
כשאתם בוחנים את המגמות הפופולריות בעיצוב משרדי סטארט-אפ, ניכר כי התכונות העומדות בחזית הטרנדים העכשוויים הן:
- הסתגלות
- קיימות
- ואינטגרציה טכנולוגית
מגמות אלה מתאימות לדינמיקה המשתנה של כוח העבודה המודרני ושל הנוף העסקי המתפתח. רוצים לכלול את המגמות הללו בסביבת העבודה המשרדית שלכם, ולעשות זאת באופן יעיל? קחו בחשבון כמה גורמים מכריעים:
- צרכי העובדים: כדי ליצור מרחבים מגוונים המעודדים שיתופי פעולה וכושר התמקדות, הבינו קודם כל את ההעדפות ואת הרגלי העבודה של הצוות.
- השיקול התקציבי: קחו בחשבון את ההשפעה הכספית של עיצוב מחדש של המשרד ונסו לאזן בין עיצוב טרנדי לבין עלות-תועלת וקיימות לטווח הארוך.
- גמישות עיצובית: בחרו בעיצוב משרדי הניתן להתאמה תוך כדי שינויים שחלים בצרכים העסקיים. כך, כשדפוסי העבודה ישתנו או שהעסק יתחיל להתרחב, תוכלו להסתגל בקלות.
בסופו של דבר, אימוץ מגמות עיצוב אלה במשרדי הסטארט-אפ שלכם, יאפשר ליצור סביבת עבודה המשקפת את הסטנדרטים העכשוויים בענף, תומכת בצמיחה העסקית ומשפרת את שביעות הרצון והפרודוקטיביות של הצוות.