טיפים לעיצוב משרד ביתי

המשרדים של היום משרים תחושה ביתית, אינטימית, רגועה ומחבקת. עובדים מבלים היום במשרד זמן רב ולעיתים גם מנהלים מתכונת תעסוקתית היברידית ומשלבים בין עבודה מהמשרד בבית למשרד החיצוני וחשוב מאוד לתכנן ולעצב סביבת עבודה נעימה בשני המקומות, להעלאת המוטיבציה של העובדים ולהגברת התפוקה.
לפניכם טיפים בדרך לעיצוב משרד שהעובדים יאהבו לעבוד בו והלקוחות ייהנו לבקר בו, שיתרום לפרודקטיביות ולאווירה הטובה במהלך יום עבודה וכן למשרד שפועל מהבית:

חלוקה חכמה של המרחב

מומלץ לגשת לתהליך תוך בחינת הרצונות והצרכים הייחודיים ולהתייחס לשגרה היומיומית במשרד, זאת על מנת להחליט איך לחלק נכון את הסביבה הנתונה.
למשל, איזה שטח להקצות לכל עובד, האם לבחור בעיצוב בסגנון אופן ספייס או משרדים, היכן עובר הגבול בין המרחב הציבורי המשותף למרחב הפרטי של כל אחד, קבלת פנים, חדר ישיבות ולהתחשב כמובן בתנאי השטח ואילוצי המרחב לבניית תוכנית סידור וארגון נכונה. לעיתים נכנסים שיקולים גם של היררכיה של מי מקבל משרד ומי עובד במרחב החיצוני, השפעתה של המעטפת של המבנה וקיומן של וויטרינות, תוכנית החשמל.
כשמדובר במשרד ביתי כדאי לבחור מקום מסוד או אזור שקט ככל שניתן לפרטיות וגם למניעת הסחות דעת ורעשי רקע והיפרדות מיתר חלקי הבית ככל שאפשר באמצעות חדר אחר או מחיצת הזזה.

תרומתה של הביופיליה


בשנים האחרונות ישנם מחקרים מצטברים המדווחים על ההשפעה החיובית והאנרגטית של צמחים, פרחים וחשיפה לאור טבעי על המוטיבציה והיעילות בעת העבודה.
מגמה זו שנקראת ביופיליה חותרת להכנסת החוץ אל הפנים באמצעים שונים. למשל, הוספת קיר ירוק פורח או קיר דשא, פתחים רחבים ככל שניתן להכנסת אור שמש טבעי מהחוץ, שיבוץ עציצים, ניחוחות המחקים ניחוחות מהטבע.
מלבד הצמחייה ואור השמש, יש היום פתרונות תאורה יעילים שמאפשרים לחסוך בחשמל מבלי לחסוך באפקט מאיר ומעורר שמדמה אור טבעי. לרוב מבססים את האור במשרד על שלוש שכבות: תאורת עילית היקפית, תאורה ממוקדת ומכוונת מטרה ותאומת מבטא שנועדה לצרכי הדגשה.

לאחסן נכון – לשמור על סדר וארגון

חלל מסודר ומאורגן יכול לתרום מאוד לתחושת הצלילות והבהירות המחשבתית ופתרונות אחסון אפקטיביים הכרחיים במיוחד בחללים צרים או צפופים. ניתן לרתום את הקירות לטובת אחסון באמצעים שונים כמו ספריות גבס, מתלים, מדפים מרחפים שחוסכים במקום או להצטייד מראש בריהוט משרדי שכולל פתרונות אחסון בילד אין כמו מגירות, ארונות מתחת למשטח העבודה וכדומה. חשוב למצוא את פתרון האחסון האידיאלי לכל סוג של פריט בהתאם לתכולה המבוקשת כשאפשר לתכנן גם פריטים קאסטום מייד בהתאמה אישית וגם לרכוש פריטי אחסון מודולאריים להשתנות לפי צרכי החלל כמו גדילת המשרד או הכנסת עובד נוסף למשרד הביתי וכדומה.

ריהוט משרד איכותי

אל תתפשרו על ריהוט משרדי איכותי שמצד אחד, משתלב בהרמוניה עם הקו הסגנוני השולט בחלל ומצד שני, בעל ערך בריאותי כולל תמיכה בגב, שולחנות מתכווננים שמתאימים הן לעמידה והן לישיבה לפי הצורך, כיסאות ארגונומיים שגם אותם ניתן לכוון ולהתאים לפי מנח הישיבה.
התייחסו בבחירת הרהיטים למשרד לחומרי הגלם כך שיתאימו לעיצוב – פלטות זכוכית אווריריות למשרדים צפופים, עץ עשיר להוספת טאץ' של חמימות, עור משובח שקל לתחזק ולנקות ושומר על מראהו לאורך זמן. החליטו על מספר השולחנות לפי מספר העמדות ועל ריהוט שיתאים לפי צורך כמו לחדר ישיבות, פינת קבלה וכדומה.

 
שימו לב למוקדי השקה ואינטראקציה בין העובדים בחללים הציבוריים בהם ניתן לייצר פינות שקט או פינות אסטרטגיה בדמות כורסאות מפנקות או פינות ישיבה נינוחות.
פנו למעצב פנים כדי לתכנן אתכם יד ביד את המשרד בניחוח ביתי או משרד ביתי כך שתיהנו משני העולמות במשרד ובבית.