שולחנות עבודה ארגונומיים

שולחנות עבודה ארגונומיים חשמליים - כל מה שחשוב לדעת

הארגונומיה נחשבת יותר ויותר לגורם מפתח המשפיע על בריאותם של אנשים העובדים במשרד. כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מיתרונות בריאותיים אלה, בואו לגלות מהי בדיוק אותה ארגונומיה של שולחנות עבודה ומהו תפקידה המשמעותי בסביבת העבודה המשרדית והביתית.

שולחנות עבודה ארגונומיים מומלצים

ריכזנו עבורכם את כל השולחנות הארגונומיים שחשוב שתכירו

שולחן עבודה ארגונומי חשמלי זוגי דגם DOUBLE STAND UP

שולחן עבודה ארגונוני חשמלי המאפשר ישיבה ועמידה לאורך כל היום ללא מאמץ ומעודד תנועה והזרמת הדם בגוף


שולחן עבודה ארגונומי חשמלי זוגי דגם DOUBLE STAND UP

שולחן עבודה חשמלי - MULTI-TASK-B

שולחן עבודה ארגונומי חשמלי בעל צד דיגיטלי עם אפשרות לבחירת גובה בהתאמה אישית בלחיצת כפתור. משטח עבודה עשוי פורניר או פורמייקה אמיתית ואיכותית ברמה הגבוה ביותר.

שולחן עבודה חשמלי - MULTI-TASK-B


שולחן עבודה חשמלי דגם GAMING שחור

שולחם גיימינג ארגונומי חשמלי ומתכוונן בהתאמה אישית לעמידה וישיבה ומסייע להקל כאבי גב וצוואר כתוצאה מישיבה ממושכת

שולחן עבודה חשמלי דגם GAMING שחור





ארגונומיה – מדוע היא חיונית לסביבת העבודה שלכם?

ארגונומיה פירושה עיצוב מקום העבודה באופן שיתאים לגוף העובד. מדע הארגונומיה נועד לשפר את הפרודוקטיביות של העובדים על ידי הפחתת אי הנוחות וצמצום הסיכון לפגיעה בבריאותם. בעידן של ימינו – כאשר אנשים מחפשים שולחן למשרד הביתי או שולחנות משרדיים לצוות העובדים במשרד – חשוב יותר מתמיד להבין ולבחור בריהוט ובציוד ארגונומי למשרד.

ארגונומיה במשרד יכולה להפחית באופן משמעותי לחצים ובעיות בריאותיות הקשורות לעבודה בישיבה, כולל כאבי גב, כאבי צוואר והפרעות שרירים ושלד. יתרה מכך, ארגונומיה בעבודה יכולה להוסיף במהלך יום העבודה תחושות של אנרגיה והתלהבות ולגרום לעובדים להרגיש יותר נינוחים, פרודוקטיביים וממוקדים.

מדע הארגונומיה של שולחנות העבודה

מהם שולחנות עבודה ארגונומיים ולמה הם חשובים?

תארו לעצמכם יום עבודה ללא כל כאבי גב מטרידים ובלי צוואר נוקשה ועיניים שורפות. נשמע כמו אוטופיה? לאו דווקא! ניתן להשיג זאת על ידי הבנת הארגונומיה ובחירה בשולחן ארגונומי.

מה זה ארגונומי? ובכן, ארגונומיה של שולחנות, בין אם זה שולחן ישיבות או שולחן מנהלים, היא הדרך המובילה להגדרת סביבת העבודה שלכם בצורה שתתאים לגוף ולצרכי העבודה שלכם. ארגונומיה מתמקדת ביצירת סביבת עבודה המקדמת יציבה טובה ומותאמת לחוזקות וליכולות של הגוף, תוך שהיא מבטיחה שהעובד לא יצטרך להתאמץ או להתעייף יתר על המידה במהלך יום העבודה שלו.

שולחנות עמידה ישיבה ארגונומיים לא רק מגבירים את הנוחות והפרודוקטיביות. למעשה, שולחן עבודה ארגונומי (כמו למשל שולחן חשמלי מתכוונן), יכול להיות גם הרהיט שיגן עליכם מפני פגיעות בשרירים ובשלד. פגיעות אלה יכולות לכלול:

לפי המומחים, שולחן משרדי ארגונומי יכול להקל על הלחץ הפיזי המופעל על הגוף במהלך שעות ארוכות של עבודה בישיבה או בעמידה. שימוש בשולחן ארגונומי למחשב אשר מתוכנן בהתאמה לארגונומיה של הגוף ומאפשר לו להתמקם במצב ניטרלי (כשכל מפרקי הגוף במנח נכון וטבעי), מקדם את הבריאות והרווחה הכללית והופך את העבודה לכיפית ולנוחה יותר.

כיצד יכול שולחן עבודה נאות להפחית כאבי גב ולשפר את הפרודוקטיביות?

ריהוט משרדי נאות הוא זה שמציע פתרונות ארגונומיים לחלל העבודה הארגונומי. כל אלמנט בריהוט המשרדי, מכיסא מחשב ועד לשולחן מנהלים מודרני, יכול למלא תפקיד משמעותי בהליך לשיפור ההרגשה והביצועים של העובדים במהלך יום העבודה.

אין ספק שאחד החלקים המרכזיים בסביבת העבודה שלכם הוא שולחן מתכוונן לישיבה ולעמידה. כל ייעוץ ארגונומי מציע להתחיל קודם כל בבחינת שולחנות העבודה. אחרי הכול, שולחן עמידה (גם אם מדובר בשולחן חדר ישיבות), צריך לתת מענה לצרכי העבודה שלכם, ומעבר.

שולחן ארגונומי חשמלי או ידני עשוי אולי להיראות די פשוט, אבל חשוב להבין ששולחן שעולה ויורד מקדם את הנוחות לאורך שעות העבודה הארוכות ומאפשר לעובדים לעבור בקלות מעמידה לישיבה. שולחן עמידה חשמלי המאפשר לעבור לסירוגין מתנוחת ישיבה לעבודה, עוזר להגביר את זרימת הדם ולשפר את הפרודוקטיביות.

שולחנות ארגונומיים מתכווננים מאפשרים לכם להגדיר את צג המחשב שלכם בגובה העיניים ובכך להפחית את העומס על הצוואר והכתפיים. חשוב לזכור שהמטרה היא שהציוד המשרדי הנדרש לכם במהלך היום, יהיה בהישג יד ובגובה הנכון. כך תוכלו לקדם יציבה טובה ולהפחית את הסיכון לכאבי גב.

כיצד מתאימים את השולחן המתכוונן כדי להשיג נוחות ארגונומית?

ההתאמה של שולחן מתרומם מתכוונן או של משטח עמידה ארגונומי לסטנדרטים הארגונומיים היא די פשוטה, והיא כרוכה בשישה שלבים שיעזרו לאופטימיזציה של סביבת העבודה שלכם, יוסיפו ארגונומיה למשרד ויקדמו נוחות, יעילות ובריאות:

שלב 1: מתחילים בכוונון הגובה של שולחן כתיבה חשמלי ומגדירים אותו לרמה שבה המרפקים שלכם יוצרים זווית של 90 מעלות כשאתם מקלידים על המקלדת.

שלב 2: ממקמים את צג המחשב שעומד על שולחן ארגונומי חשמלי, במרחק של זרוע מהגוף, כשחלקו העליון של המסך נמצא בגובה העיניים או מעט מתחתיו, על מנת למנוע מתח ואימוץ שרירי הצוואר.

שלב 3: בין אם אתם עובדים בישיבה ובין אם אתם משתמשים בשולחן עמידה או במשטח עליון לשולחן, כדי לעבוד לסירוגין גם בעמידה, עדיין המקלדת והעכבר צריכים להיות מונחים על אותו משטח. השימוש בהם אמור להיעשות כשהמרפקים מונחים לצידכם ויוצרים זווית של 90 מעלות.

שלב 4: בין אם אתם משתמשים בשולחן רגיל או בשולחן חשמלי מתכוונן, חשוב מאוד לוודא ש יש מספיק מקום לרגליים שלכם מתחת לשולחן. משכו את הכיסא קרוב למקלדת והניחו את כפות הרגליים כשהן שטוחות על הרצפה.

שלב 5: את הציוד המשרדי הנוסף המונח על שולחן ארגונומי חשמלי, עדיף למקם ליד הצג ובמרחק שימנע תנועה תכופה שתאמץ את הצוואר.

שלב 6: קחו הפסקות קבועות. בין אם אתם משתמשים בשולחן עבודה מתכוונן חשמלי או לא, חשוב לקחת הפסקה קצרה כל 30 דקות, למתוח את הגוף ולצאת להליכה קצרה. השינוי ביציבה ובתנועה יכול לסייע למניעת עייפות השרירים.

איך להקים עמדת עבודה במשרד הביתי?

בעקבות הטרנדים האחרונים, המשרדים הביתיים הפכו לפופולריים ביותר. עם זאת, יצירת עמדת עבודה ארגונומית דורשת מחשבה ותכנון קפדניים.

לפני שאתם מתחילים לחפש שולחנות מתכווננים כדי למצוא את אותו שולחן מתכוונן מומלץ, עליכם להגדיר קודם כל את אזור המשרד הביתי שלכם, שיעזור לכם לעבוד בנוחות ובפרודוקטיביות. צרו חלל עבודה שכולל שולחן עבודה וכיסא מתאימים, שיאפשרו לכם להתחיל לעבוד בנוחות.

בחלל העבודה הביתי שלכם שלבו שולחן וכיסא מתכווננים וארגונומיים שיוכלו להפחית כאבים ומתח. הליך עיצוב פינת העבודה הביתית כרוך במציאת הפריטים המתאימים לכם ביותר, והתאמתם לאורך הדרך. אחרי הכול, כל צעד שתעשו לקראת יצירת סביבת עבודה ביתית, ארגונומית הוא צעד לקראת יום עבודה נוח ובריא יותר.