טיפים לשימוש נכון בשולחן עמידה

שולחנות עבודה מתכווננים, המספקים אפשרות לעבוד לסירוגין בישיבה ובעמידה, יכולים להועיל מאוד הן לבריאות והן לפרודוקטיביות, אז מה הפלא שהם הופכים ליותר ויותר פופולריים?

כדי לנצל היטב את תכונות הכוונון שמציע לכם ׳שולחן עבודה עמידה ישיבה׳, הנה כמה טיפים לשימוש מיטבי בריהוט משרדי מיוחד זה, שיעזרו לכם למקסם את היתרונות ולמזער את ההשפעות השליליות של הישיבה הממושכת.

אולי יעניים אותך גם:

אין ספק שישיבה ממושכת מזיקה לבריאות. עם זאת, הפתרון אינו עבודה בעמידה במקום במהלך יום העבודה. מחקרים מצאו קשרים אמיצים בין כאבי גב תחתון לבין עבודה בעמידה, כמו זו המאפיינת עובדים בקו הייצור. עמידה ממושכת במקום אחד, עלולה לגרום לבעיות ברגליים, בשרירים, בגידים וברקמות חיבור אחרות, ולגרום גם להופעת דליות.

למרבה המזל, ניתן להימנע מהשפעות שליליות אלה על ידי החלפה לסירוגין בין ישיבה לעמידה, וכאן נכנס לתמונה שולחן עבודה מתכוונן. אמנם, המחקר עדיין נמצא בשלביו המוקדמים, אבל נראה שיחס של 1:1 או 1:2 בין זמן ישיבה לעומת זמן עמידה, הוא אופטימלי כדי להציע את הנוחות והאנרגיה שישמרו על הבריאות ועל רמת הפרודוקטיביות שלכם.

ההמלצה היא לעבוד שעה אחת בעמידה על כל שעה עד שעתיים שאתם עובדים בישיבה. אפשר גם לעשות זאת לסירוגין ולעבור מישיבה לעמידה כל 30 עד 60 דקות.

טיפ מס׳ 2: התאמת גובה שולחן העמידה ומסך המחשב

הרמת שולחן כתיבה חשמלי מתכוונן לגובה הנכון והצבת מסך המחשב בגובה הנכון, הם הבסיס לשיפור הנוחות ולמזעור הסיכון לכאבי גב.

התחילו בהגדרת גובה השולחן לגובה המרפקים שלכם. המרפקים אמורים להישען על השולחן במצב של 90 מעלות מהרצפה; מיקום המסך אמור להיות במרחק של 71-51 ס״מ מהפנים ובגובה שמציב את חלקו העליון של המסך מול העיניים, עם הטיה כלפי מעלה של בין 20 ל-10 מעלות. הרעיון הוא שלא תצטרכו להטות את הצוואר שלכם למעלה או למטה.

אם אתם משתמשים במחשב נייד, נסו למקם את המקלדת כך שתהיה בגובה המרפקים שלכם. עם זאת, זה עשוי לאלץ אתכם להטות את המסך לאחור ואת הצוואר כלפי מטה, יציבה שאינה מומלצת לאורך זמן.

טיפ מס׳ 3: להתאים את מיקום המקלדת והעכבר

ישיבה ממושכת בעבודה מול המחשב עלולה לגרום ללחץ על פרקי הידיים. לכן, חשוב למצוא את תנוחת שורש כף היד המיטבית לעבודה בישיבה ולעבודה בעמידה.

הזווית האידיאלית של כף היד בעבודה בעמידה היא כשמפרק כף היד מוטה קצת יותר כלפי מעלה לעומת העבודה בישיבה.

אנשים שעובדים לסירוגין בישיבה ובעמידה ולא מתייחסים לתנוחת כף היד האופטימלית לכול אחד משני המצבים, עלולים לסבול מכאבים ומאי נוחות בשורש כף היד.

על מנת להגן על פרקי כף היד בעת עבודה בעמידה, חשוב למקם את המקלדת והעכבר באותו גובה, כשפרקי הידיים הם ישרים בעת ההקלדה. אם מדי פעם אתם עדיין חווים כאבים בפרקי כף היד, תוכלו להשתמש במעמד מקלדת מתכוונן ובפד ג׳ל לעכבר שיעניקו תמיכה אידיאלית.

טיפ מס׳ 4: זכרו לקחת הפסקות

אם כבר אימצתם את שיטת העבודה לסירוגין בעמידה ובישיבה, זכרו שעדיין חשוב לקחת הפסקות מדי פעם בפעם כדי לזוז, להתמתח, לנקות את הראש ולהרגיע קצת את העיניים.

יש אנשים שלוקחים הפסקות מהירות באופן טבעי, בעוד שאחרים זקוקים לאיזו תזכורת אוטומטית כדי שיזוזו מהמקום ויתמתחו. ניתן להתקין תזכורת במחשב או בטלפון שלכם שיזכירו לכם לצאת להפסקה קצרה.

טיפ מס׳ 5: מה עוד?

בין אם אתם מחפשים שולחנות מנהלים או שולחנות מחשב, שימוש בשולחן עמידה מתכוונן יכול לשמור על הבריאות שלכם. קחו בחשבון שתצטרכו להתרגל לסגנון עבודה זה, והקפידו להשתמש בו באופן הנכון כדי למנוע בעיות וכאבים.

השתמשו בטיפים הללו כדי למקסם את היתרונות של שולחן העמידה שלכם, תוך מזעור הסיכונים לבריאות הגוף.

דוגמאות לשולחנות עמידה מתכווננים

שולחן עמידה חשמלי –Stand up Electro

שולחן עמידה מתכוונן במידות קטנות הכולל מנוע שקט, מנגנון לבלימה אוטומטית, ואפשרות לשינויי גובה שנעה בין 121-71 ס״מ.

שולחן עמידה חשמלי –Stand up Electro

שולחן עמידה חשמלי – Stand up Manager

שולחן חשמלי ברמת איכות גבוהה שכולל ארונית מנהלים, צג דיגיטלי להתאמת הגובה בלחיצת כפתור ומצבי זיכרון לקביעה אישית.

שולחן עמידה חשמלי – Stand up Manager

שולחן עבודה חשמלי – Multi-Task-B

שולחן מתכוונן חשמלי המופעל על ידי 2 מנועים וכולל צג אלקטרוני להתאמה אישית בלחיצת כפתור. דגם זה מיוצר עבור כל לקוח בהתאמה אישית.

שולחן עבודה חשמלי – Multi-Task-B

שולחן עבודה חשמלי דגם Gaming

שולחן מתכוונן מומלץ לגיימרים עם 4 מצבי זיכרון, תאורת לד דקורטיבית בצבעים מתחלפים ומתלה לאוזניות.

שולחן עבודה חשמלי דגם Gaming


שאלות נפוצות

האם כדאי להשתמש בשולחן עמידה?

כן. לפי המחקרים כדאי מאוד להשתמש בשולחן עמידה מתכוונן שמאפשר לכם לשנות את תנוחת הגוף במהלך יום העבודה מישיבה לעמידה, ובכך מבטיח לכם זרימת דם טובה יותר בכול הגוף, כולל המוח שזוכה לקבל יותר חמצן. למעשה, שולחן עמידה מתכוונן נותן למוח שלכם הזדמנות לתפקד בצורה מיטבית, מה שמתורגם גם לשיפור רמת הריכוז.

האם כדאי לעמוד כל היום?

לא. עמידה ממושכת עלולה לגרום לבעיות בשרירים, בגידים וברקמות חיבור אחרות ברגליים, כמו גם להופעת דליות.

האם שולחן עמידה טוב יותר לכאבי גב?

כן. שולחן עמידה מתכוונן יכול למנוע כאבי גב, כאשר, בין אם אתם יושבים או עומדים, גובה השולחן מכוונן לגובה המרפקים שלכם, וחלקו העליון של מסך המחשב נמצא בגובה העיניים שלכם ובמרחק של כ-71-51 ס״מ מהפנים שלכם.

כמה שעות ביום כדאי להשתמש בשולחן עמידה?

אם אתם עובדים שעות רבות בישיבה, כדאי להשתמש בשולחן עמידה מתכוונן. כך תוכלו לעבור לסירוגין לישיבה ולעמידה. ההמלצה היא לעבור לעמידה למשך כשעה, לאחר כל 2-1 שעות ישיבה.

האם עדיף לשבת או לעמוד ליד שולחן עמידה?

שולחנות משרדיים מתכווננים נועדו לאפשר לכם לעבור בקלות מישיבה לעמידה, כדי לשמור על הבריאות ולמנוע כאבי גב. כלומר, כשמדובר בשולחן עמידה מתכוונן עדיף לשבת ולעמוד, לסירוגין.

האם שולחן עמידה מזיק לגב התחתון?

לא. שולחנות עבודה שניתן לכוונן את גובהם מאפשרים לכם לעבוד לסירוגין בעמידה ובישיבה, ובכך הם מפחיתים את הלחץ בגב התחתון (שיוצרת הישיבה) ומועילים לבריאותו.

האם שולחן עמידה משפר את היציבה?

כן.עמדת עבודה בעמידה, שניתן לכוונן לסירוגין לעבודה בישיבה, מסייעת לשיפור היציבה, לשמירה על בריאות עמוד השדרה, להפחתת הלחץ המופעל על הכתפיים, הצוואר והגב התחתון, ולשיפור זרימת הדם.

איך להתאים שולחן מתכוונן לגובה האופטימלי?

בין אם אתם עובדים בישיבה או בעמידה, חשוב להתאים את שולחן העבודה והמסך לגובה שלכם. גובה שולחן העבודה אמור להתיישר עם גובה המרפקים שלכם, וחלקו העליון של מסך המחשב צריך להיות בגובה העיניים שלכם.

היכן למקם את שורש כף היד כדי למנוע כאבים?

התנוחה האידיאלית של שורש כף היד משתנה קצת בין עבודה בעמידה ובישיבה. קחו זאת בחשבון כשאתם משתמשים באחד מאותם שולחנות מתכווננים. מיקום המקלדת והעכבר צריך להיות בגובה פרקי כף היד, כאשר בעמידה, פרק כף היד יהיה מוטה קצת יותר כלפי מעלה.