שולחנות עבודה שיתופיים
סמייל אופיס מייצרת ומשווקת פתרונות עבודה חכמים למשרד ולאופן ספייס ובהתאמה אישית מלאה. סמייל אופיס, הנכם מוזמנים לרכוש דרך האתר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
ליצירת קשר:
מגמת העיצוב המתמקדת בתכנון חלל העבודה ובהשפעתו על פריון העובדים ועל שביעות רצונם, במיוחד במשרדים המעוצבים כחלל פתוח (Open space) – חוזרת לאופנה, ובגדול!
עמדות עבודה משותפות או נפרדות – והשפעתן על העובדים
תכנון אופן ספייס, בין אם הוא כולל עמדות עבודה משותפות או שולחנות משרד נפרדים, הוא מורכב יותר מהרעיון הפופולרי הטוען כי: ׳אין גודל אחד שמתאים לכולם׳.
כך לפחות ניתן ללמוד ממחקרים שביקשו לבדוק את המנגנונים הפסיכולוגיים, החברתיים והקוגניטיביים הקשורים לאיכות הסביבה המשרדית. מחקרים אלה בדקו את מידת ההשפעה של סגנון חלל המשרד (כמו עיצוב אופן ספייס לעומת חדרים סגורים) על העובדים.
מחקר שנערך לאחרונה בשיתוף פעולה בין מספר אוניברסיטאות באנגליה, ביקש לחשוף היבטים פסיכולוגיים הנוגעים לתכנון מקום העבודה, כולל ההשפעה של אישיות העובד על התפיסה המרחבית שלו. במסגרת מחקר זה נבדקו שתי נקודות מבט שונות:
- מנקודת מבט חזותית מרחבית (Visual Spatial Perspective Taking), VSPT
- ומנקודת מבט של סביבות במציאות מדומה (Virtual Reality), VR
מחקרים אלה בדקו את התלות ההדדית בין משתנים חברתיים ומרחביים לבין הסביבה המשרדית.
אנחנו ב-Smile Office מתמחים בעיצוב יפהפה, פונקציונלי וטכנולוגי שדרוש לסביבת העבודה המודרנית. עיצוב המשלב בין מרחב הסביבה לצרכים החברתיים. בחרו בדגם המתאים לכם וצרו אתנו קשר עוד היום כדי להתחיל בתהליך.
מחקרים אלה סיפקו תובנות חדשות לגבי מערכות היחסים המורכבות בין מקום העבודה לצוות העובדים, ובמלים אחרות, בין העיצוב המרחבי לבין האיכויות הסביבתיות
העיצוב צריך להתחשב במערכות יחסים אלה, ולבדוק:
- את רמת הצפיפות החברתית והמרחבית – לדוגמה, שולחנות משרדיים משותפים וסוג אחר של שולחנות אופן ספייס, לעומת עמדות עבודה פרטיות יותר לצד חללים פתוחים בהם יכול הצוות להיפגש ולהחליף רעיונות.
- את ההקשרים החזותיים והעיצובים שונים – לדוגמה, הקשר חזותי התלוי באווירת המשרד שיוצר העיצוב וכלל מאפייני החלל, כמו: אופן חלוקת השטח, בחירת ערכת הצבעים או ריהוט משרדי ופריסתו).
- את רמות הרעש במשרד.
שולחנות היקפיים – הם רק חלק מהסיפור
כאשר מדובר באופן ספייס הכולל שולחנות היקפיים וכסאות משרד ארגונומיים, המעצב אמור לראות לנגד עיניו הן טובת העסק והן את רווחת העובד.
לטענת המומחים, כנראה שבעתיד מקום העובדה יהיה מונע על ידי גמישות ופתיחות. לכן, כאשר מעצבים את המשרד יש חשיבות:
- לבדיקה של תובנות חדשות הנוגעות לגורמים שיכולים לתמוך בעיצוב מקום עבודה מוצלח.
- להבנה משופרת באשר להבדלים בתכונות האישיות של העובדים. הבנה שתתמוך בעיצוב מקום עבודה שיותאם לתכונות צוות העובדים.
לפי החוקרים, הבנה משופרת של גורמים אלה יכולה לספק החלטות מושכלות הרבה יותר, באשר לעיצוב סביבת עבודה שבמרכזו עומד האדם.
באופן ספציפי, זה יוכל להוביל להבנה טובה יותר של חוויית המשתמש ולעזור למעצבי הפנים לייעל את האיזונים בין האלמנטים העיצוביים השונים.
לבסוף, המחקרים שופכים אור חדש על אפשרויות השימוש בטכנולוגיות של מציאות מדומה (VR), לטובת ענף העיצוב האדריכלי.
שולחנות משרד – המקום בו אנו מבלים את ימינו
לעבודה יש תפקיד משמעותי בחיינו. לכן, לאיכות סביבת העבודה יכולה להיות השפעה ניכרת על בריאות העובדים ועל רווחתם. לדוגמה, בבריטניה 20 מיליון אנשים עובדים במשרדים והם משקיעים בממוצע 37 שעות בשבועה בסביבת עבודה משרדית.
בשנים האחרונות התחדשה ההתמקדות בתכנון מקום העבודה ובהשפעתו על פריון העובדים ועל רמת שביעות רצונם, במיוחד במשרדים המעוצבים כסביבת עבודה שיתופית.
יש כמה יתרונות לעיצוב משרד בסגנון פתוח עם שולחנות שיתופיים, וביניהם:
- עלויות נמוכות יותר – עלות נמוכה היא אחד היתרונות הגדולים ביותר לסביבת העבודה המשותפת. אם אתם משתמשים בחלל עבודה משותף לשישה עובדים, יש סיכוי שתוכלו לשכור שטח משרד קטן יותר וזול יותר.
- גמישות – בחלל המאפשר שיתופי פעולה אפשר לשנות, להוסיף או להסיר שטח לפי הצורך, מבלי לערוך שיפוצים רחבי היקף.
- הזדמנויות לשיתופי פעולה – מנהלים רבים בתעשיות שונות מדווחים שחלל פתוח מאפשר, ביתר קלות, יצירת שיתופי פעולה בין העובדים. בנוסף, אם מתעוררת בעיה טכנית, יתכן ומהנדס המחשבים יושב בשולחן הסמוך. או אם עולה שאלה חשבונאית, רואה החשבון נמצא אולי ממש בסמוך.
- חיסכון בגיוס עובדים – כאשר יש צורך לגייס עובדים, יתכן שתמצאו כי בסביבת העבודה הנוכחית קיים מאגר כישרונות לא מנוצל. בסביבת עבודה שיתופית, כל עובד מכיר היטב את עמיתיו לעבודה, כך שיש סיכוי שייווצרו יותר אחווה, שיתופי ידע ורמות אנרגיה גבוהות יותר, שיצליחו להוציא מהעובדים הרבה יותר כישורים, מאשר העבודה בחלל סגור, שבו כל עובד לעצמו.
ריהוט משרדי וחשיבותו לעיצוב המשרד
תכנון חלל משרדי חדש יכול להיות מרגש ומתסכל בעת ובעונה אחת. צריך להוציא לפועל תכניות, תקציבים ורכש, ונראה שתמיד אפשר לשכוח משהו חשוב.
עיצוב משרדי חשוב לבריאותו של כל עסק, כי אתם יוצרים מרחב בו העובדים יבלו את רוב זמנם.
יש דברים שאפשר לקחת בחשבון בעת רכישת ריהוט משרדי, לא רק עלויות ותקציב אלא גם גורמים נוספים, וביניהם:
- פונקציונליות וגמישות – בדקו אם לשולחן העבודה שאתם קונים יש מגירות אחסון. ככול שהריהוט המשרדי יהיה מגוון יותר ובעל אפשרויות רבות יותר, כך תוכלו להוציא ממנו את המרב. כמו כן, בדקו שהעובדים שלכם ירגישו בנוח בריהוט המשרדי החדש שתרכשו.
- גודל – ריהוט חדש נראה אולי נחמד, אבל אם הוא גדול מדי לחלל הנתון, הוא יהיה חסר תועלת. חלל עבודה צריך לאפשר תנועה.
חברת סמייל אופיס מציעה מגוון של שולחנות שיתופיים המתאימים לאופן ספייס, בנוסף לפריטי ריהוט אחרים שתוכלו להתאים לעיצוב המשרד הייחודי שלכם כמו: כסאות ארגונומיים, שולחנות עבודה ושולחנות לחדרי ישיבות המיוצרים ממגוון של חומרי גלם איכותיים.