טיפים לעיצוב משרד מנהל המעורר השראה ומעודד פרודוקטיביות

משרד המנהל הוא הרבה יותר מאשר מרחב עבודה נוח ופרודוקטיבי. משרד המנהל אמור לשקף לכל מי שנכנס למרחב, הן את ערכי החברה והן את האישיות וסגנון הניהול של המנהל.

תכנון ועיצוב משרד המנהל אמור לקחת בחשבון מספר גורמים הקשורים לבחירה מושכלת בריהוט משרדי המשדר עוצמה וביטחון ובעיצוב פריסה המעורר שיתופי פעולה ויצירתיות.

המטרה של עיצוב משרד המנהל

מטרתו של משרד המנהל היא לשקף את סגנון הניהול ואת האינדיבידואליות שלו. לפיכך, אי אפשר להסתפק רק בבחירה של אחד מאותם כסאות מנהלים או שולחנות משרדיים קלאסיים!

משרד המנהל אמור להתאים לתדמית החברה ולשקף אמון וחסיון. אחרי הכול, משרד זה הוא המקום שבו מתנהלים משאים ומתנים עם שותפים מסחריים, שבו דנים בנושאים אישיים הקשורים לצוות העובדים או לפרויקטים הסודיים ביותר של החברה. מסיבות אלה, עיצוב משרד המנהל אמור להבטיח הן שקט וריכוז והן חיסיון וסודיות מלאה של השיחות המתנהלות בו.

לא משנה באיזה סגנון תעצבו את המשרד שלכם, זכרו את היסודות שיאפשרו לכם להצליח ולספק עבודה טובה: נוחות ופונקציונליות!

כדי ליצור סביבה נוחה ופונקציונלית המעוררת השראה ומעודדת פרודוקטיביות והצלחה, היעזרו בטיפים הבאים:

בחירה בשולחן המנהלים הנכון 

כדי לעצב ולתכנן משרד מנהל המקרין מקצועיות, כדאי לחפש שולחן המנהלים שיתאים לסוגי הדינמיקות והיישומים השונים המתקיימים במרחב העבודה שלכם, ולבחור בסוג השולחן שישרת אתכם היטב גם היום וגם בעתיד. לדוגמה:

  • ליצירת מראה יוקרתי חפשו שולחן מנהלים שלא מעמיס יתר על המידה על החלל ומיוצר מהחומרים האיכותיים ביותר כמו זכוכית, עץ או מתכת. לדוגמה: שולחן מנהלים דגם Manhattan, הוא רהיט מושלם עשוי עץ מלא, בעיצוב מודרני ויוקרתי.

שולחן מנהלים יוקרתי

  • עבור פגישות חשובות, מה דעתכם על סגנון של שולחנות מנהלים פינתיים בשילוב של כסאות משרדיים יוקרתיים? לדוגמה: שולחן מנהלים מדגם Windows Glass, הוא שולחן איכותי עם טופ זכוכית מחוסמת ורגלי מתכת. שולחן בסגנון זה מבטיח שתהיו מסוגלים לדון בנוחות בנושאים קריטיים, כמו דרכים להשגת לקוחות חדשים, חתימה על חוזים חדשים, או מציאת ספקים חדשים.

שולחן מנהלים זכוכית

בחירה בפתרון האחסון הנכון 

לגבי פתרונות האחסון, נראה שגם אתם תסכימו שמשרד המנהל אמור להפגין סדר וארגון למופת! מן הסתם, אתם הבוס, ואף אחד לא יעיר לכם על הבלגן של כל התיקיות והניירת המפוזרים על השולחן, עד כדי כך שגם אתם כבר לא יכולים לראות את השולחן היפה והיוקרתי שלכם. אבל גם אם קשה לכם לשמור על הסדר בגלל אילוצים, כמו גודל החדר ונפח הניירת שלכם, עדיין יש מספיק פתרונות אחסון שיוכלו לסייע לכם להציג סביבת עבודה יעילה ומאורגנת להפליא, כמו למשל:

  • ארונית תיוק הננעלת עם מפתח
  • מגירות
  • מדפים
  • ארון למשרד

בדקו היטב את הצרכים שלכם ובחרו בסוג הרהיט המתאים לצרכי האחסון שלכם. ריהוט לאחסון מגיע בשלל צורות, חומרים, גדלים וצבעים, כך שתוכלו למצוא את פתרון האחסון המתאים באופן מושלם לאווירה היוקרתית של סביבת העבודה שלכם.

דוגמאות לפתרונות אחסון:

ובאשר לדקורציה, אתם חופשיים ליצור אווירה וטון משלכם שיקבעו אם העיצוב יהיה מודרני, קלאסי או עכשווי! אתם לא חייבים למצוא מיד את הפסל האומנותי שיספק לכם סטייל איכותי, אבל בחירה למשל בשעון קיר מעוצב, במנורת שולחן מקורית או במסגור מיוחד לתמונות, תאפשר לכם לשלב בקלות בין שימושי ופונקציונלי לבין נעים לעין!

בחירה בכסא המנהלים הנכון 

ריהוט חדר מנהלים כולל גם בחירה בכסא משרדי משוכלל העוקב אחר תנועות הגוף שלכם, מפחית את הסיכון לפציעות מאמץ ועוזר לכם לשמור על יציבה נכונה. במילים אחרות, מדובר במציאת כסא מחשב ארגונומי שמתאים הן לרווחה ולבריאות שלכם והן לאיכות הביצועים שלכם.

כדי לבחור בדגם הכיסא הנכון, שיענה על הדרישות שלכם מבחינת נוחות, עיצוב וארגונומיה, הנה שלושה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני הרכישה:

  • בחרו בכסא מחשב למנהלים שמציע רווחה ובריאות לישיבה ממושכת

הנה דוגמאות לשלושה כסאות עבודה אורתופדיים למנהלים, התומכים במיוחד בישיבה ממושכת:

  • כסא מדגם Total Comport – Classic , מעוצב ברמה איכותית גבוהה, עם מושב בולם זעזועים ותמיכה מעולה בישיבה ממושכת, מפנקת ונוחה.

  • כסא מדגם Wings Air – Butterfly, מותאם גם למשתמשים גבוהים במיוחד ולנשיאת משקל עד 180 ק״ג. עם מושב רשת בצורת ׳מפל׳ לפיזור ומניעת לחצים.

  • כסא מדגם Total Comfort – Strips, כסא ארגונומי מותאם לישיבה ממושכת, עם ספוג יצוק שלא ׳צונח׳ ולא מאבד את צורתו. כסא בעל מבנה ארגונומי, מנגנון משוכלל, ידיות מתכוונות, רשת איכותית רכה ונעימה למגע ועוד.

  • בחרו בכסא עם מנגנון שמתאים לתנועות הגוף שלכם

המנגנונים הנפוצים הם:

מעקב אחר התנועה: מושב וגב הכיסא עוקבים אחר התנועות שלכם בעת שינוי תנוחת הישיבה, כאשר היחס בין משענת הגב למושב נשלט על ידי מנגנון הכיסא.

מגע קבוע: משענת הגב עוקבת אחר התנועות של פלג הגוף העליון והמושב מקובע למקומו. זה מקל על שינוי תנוחת העבודה.

נדנדה: פונקציה זו מאפשרת לגב ולמושב לשמור על אותה זווית, ביחס האחד לשני, גם כשמתנדנדים על הכיסא. ההתנגדות נקבעת לפי משקל הגוף של המשתמש.

סנכרון: מושב וגב הכיסא מקיימים אינטראקציה ביחס של 1:2, כאשר בעת הנדנוד המושב משתנה בשלב אחד והגב בשניים. מנגנון זה מאפשר לכם להישען לאחור מבלי שהרגליים יתרוממו מהרצפה. ניתן לנעול את המנגנון במצבים קבועים לפי בחירתכם.

מולטי-סנכרון: גם בכסא זה המושב והגב עובדים יחדיו ביחס של 1:2, עם זאת, יש אפשרות לנתק את המושב. זה מקל על מתיחת הגוף מדי פעם כדי להגביר את זרימת הדם לרגליים ולכפות הרגליים שלכם.

  • בחרו בתכונות של כיסא ארגונומי

כדי שהכיסא יעניק לכם את התמיכה הדרושה לבריאות הגוף, בדקו כסאות מחשב המצוידים במנגנון המאפשר להתאים את הכיסא לגובה, למשקל ולמבנה הגוף שלכם. הכיסא הטוב ביותר הוא זה שמציע מספר רב של אפשרויות כוונון. כך תוכלו להשתמש בכול הפונקציות כדי ליהנות מאפשרויות ההתאמה האישית ולהימנע ממצבים של ישיבה סטטית הפוגעת בבריאות הגב.

  • גובה המושב מתכוונן: כוונו את גובה המושב לגובה שלכם. הגובה הנכון נוצר כשכפות הרגליים מונחות על הרצפה כאשר הגב נלחץ אל משענת הגב.
  • עומק המושב מתכוונן: מבטיח זרימת דם טובה עד לכפות הרגליים. התאימו את הכסא כך שיהיה רווח של אגרוף בין הכיסא לברך, כשכף הרגל מונחת על הרצפה.
  • גובה משענת הגב מתכוונן: מבטיח שמשענת הגב תעקוב אחר הקימור הטבעי של עמוד השדרה המותני ושל האגן.
  • מושב הניתן להטיה: הטיית המושב מעט קדימה, תוך שמירה על ירכיים גבוהות מעט מהברכיים, מספקת יציבה טובה יותר.
  • משענות יד מתכווננות: התאמה נכונה, הן אנכית והן הרוחבית, מורידה את המתח משרירי הידיים, הצוואר והכתפיים.

עיצוב הפריסה במשרד המנהל

אחד ההיבטים הקריטיים בעיצוב משרד המנהל נעוץ בסידור נכון של כל פריטי הריהוט במרחב. לשם כך יש להבין את הדרישות של כל אחד מפריטים אלה שיתפסו את מקומם במשרד. הבנה זו תאפשר לייעל את החדר ותספק לו מראה מרווח ומסודר.

האסתטיקה של פריסת המשרד אמורה להתבסס על זהות הארגון שלכם. מכיוון שמדובר במרחב מיוחד במינו, שחייב לשלב את המעמד והאישיות של המנהל, כל היבט בארגון החלל המשרדי חייב להיות עקבי.

להתאמה אישית של המשרד, השתמשו ביצירות אמנות ובקישוטים המשקפים את האישיות שלכם. פריטים, כמו ציורים, פסלים, צמחים, וילונות או שטיחים יכולים ליצור אווירה יוקרתית ומרגיעה יותר. בסופו של דבר, עיצוב פריסת המשרד אמור לבטא את העקרונות והמסר שאתם רוצים לבטא בסביבת העבודה שלכם.