עובדים מהבית? 6 טיפים לארגון מרחב עבודה יעיל

בשנה האחרונה יותר ויותר אנשים מצאו את עצמם עובדים מהבית - הן בשל אילוצים בריאותיים והן בשל רצון לחסוך הוצאות שכירות של משרדים או מבנים מסוגים שונים. עבודה מהבית דורשת משמעת, סדר יום מוכן מראש, תכנון מקדים של שעות העבודה, וכמובן ריכוז ומתן תשומת לב לכול הפרטים והדרישות שעולים על סדר היום. מלבד זאת, המשרד הביתי חייב להיות נוח פרקטי ומסודר. אז כיצד מארגנים מרחב יעיל? הנה 6 טיפים טובים:

בחירת החדר הנכון

בבית שלנו יש מספר חדרים שכל אחד מתאים לשימוש אחר. בבית הפרטי שלנו ישנם חדרי שינה, מרפסות, חדרי שירות, סלון, חדר רחצה וכדומה. כדי להקים משרד ביתי יש לאתר את המרחב הנכון לעבודה. בכך מומלצים חדרים כמו מרפסת, פינה מסוימת בסלון, פינת האוכל, ואם יש חדר מיותר - מומלץ להפוך אותו לחדר המתאים עבור הפעילות העסקית שלכם. בחרו מקום שיש בו אור טבעי שנכנס מהחלון או מפתחים אחרים (כמו דלת של מרפסת). במידה ובחרתם מרחב שאין בו אור טבעי: מומלץ להיעזר בשירותים של ייעוץ תאורה כדי להבין איזה תאורה תתאים לחדר זה ותספק אור שמקנה אנרגיה בשעות העבודה. בין היתר חשוב לבחור פינה או חדר שניתן להכניס בו שולחן מחשב או מכתבה, כיסא משרדי אורטופדי ונוח, ושאר ציוד הדרוש לכם לעבודה.

בחירת ריהוט מתאים

זה נכון, כשאנחנו עובדים בבית אנחנו לא יכולים או זקוקים לריהוט רב, ובוודאי שלא לרהיטים גדולים. לכן חשוב לבחור ריהוט משרדי נוח, קומפקטי, חכם (כמו שולחן מחשב מתקפל), וכזה שמתכתב נכון עם המרחב שבו תעבדו. אם יש לכם משרד בית גדול תוכלו לבחור ריהוט מסיבי יותר כמו 2 כסאות אורתופדיים ומרשימים (אחד לכם ואחד ללקוח). עוד מומלץ לבחור שולחן ישיבות במידה מתאימה, כמו גם שידות משרדיות ושאר חפצים שיהפכו את המרחב למקום פעיל ונוח.

ציוד משרדי

כדי לתפעל חלל עסקי ביתי דרוש ציוד משרדי פרקטי. בחרו מדפסת ביתית בגדול נכון וודאו כי אפשר להפעיל אותה בטכנולוגיית WIFI. את המדפסת, את גורס הניירות, את המעמד למכתבים ומסמכים, את התיקיות והקלסרים: אפשר לאחסן בתוך כוורות, ארוניות, ארון משרדי, יחידת מגירות וכדומה. בחרו רהיט שיש בו חלקוה פנימית שנוח לאחסן בו קלסרים, ניירת וציוד שימושי.

עיצוב

כשאנחנו עובדים, חשוב לנו להתבונן מידי פעם בחפצי נוי שעושים לנו טוב על הלב. לכן מומלץ לעצב את החדר עם צבעים שאתם אוהבים ועציצים ירוקים שיספקו חמצן ואווירה נעימה וטבעית בחדר. בחרו בתמונה שעושה לכם שמח ותלו אותה מולכם. הניחו על שולחן העבודה עציצים קטנים, ברכות ממוסגרות, תמונות של בני המשפחה וגאדג'טים משעשעים.

כדי לבחור ריהוט מתאים - מומלץ לסקור חנויות ריהוט און ליין, להשוות מחירים, לבחור רהיטים במידות הנכונות ולקבל משלוח של ריהוט עד הבית. בכך חלל העבודה שלכם יאורגן בצורה פרקטית ויעילה.

אולי תרצה לקרוא גם: