עיצוב משרד רואי חשבון

עיצוב של משרד מקצועי הוא משימה מעניינת ומאתגרת ויש הרבה מה לקחת בחשבון כאשר עושים את זה. אין מדובר בעיצוב אחיד שאפשר לראות או להתרשם ממנו במשרדים רבים מכיוון שלתחום העיסוק של המשרד יש חשיבות גבוהה וצריך שתהיה התאמה בין המראה של המשרד לבין התחום שבו הוא מציע שירותים או מוצרים.

משרד של רואי חשבון הוא משרד שלא תמיד מגיעים אליו לקוחות, למשל, אבל המקצוע עצמו נחשב ליוקרתי וחשוב. לכן העיצוב חייב להיות מוקפד ולשדר מקצועיות, אחריות ואת האמון שהלקוחות יכולים ומוזמנים לתת במשרד ובעובדים שבו. שולחן מנהלים למשל יהיה מתאים בחדרים של המנהלים הבכירים של החברה וחשוב להקדיש תשומת לב לכל פריט ריהוט משרדי שממקמים סביב עמדת העבודה של כל אחד ואחת מהעובדים. כך המשרד יקבל את המראה שהמנהלים שלו רוצים שישדר ויעביר הלאה את המסרים העסקיים של החברה.

איך מעצבים משרד רואי חשבון?

מכיוון שהתחום של חשבונאות וראיית חשבון הוא תחום מאד ספציפי ושונה מתחומי עיסוק אחרים – הרי שאפשר מראש לעצב ברחבי המשרד כמה אזורים שיכולים לסייע בהתנהלות היומיומית של העובדים:

  • מדפים וארונות – מרבית העבודה מתבססת על מסמכים חשבונאיים שמקבלים רואי החשבון מהלקוחות שלהם, לכן יש חשיבות להימצאות מספיק מקום אחסון ותיוק עבור ניירות, מכתבים או קלסרים.
  • כספת מוסתרת – משרד רואי חשבון יהיה בקשר הדוק עם רשויות המס במדינה וייתכן שמסמכים סודיים אודות המידע של לקוחות יצטרכו להינעל בכספת על מנת לשמור המידע המופיע בהם.
  • עמדות העבודה צריכות להכיל כסאות מחשבים טובים ואיכותיים לכל הפחות. רואי החשבון יישבו עליהם שעות מרובות ולכן חשוב שיתאימו למבנה הגוף של מי שיושב בהם.
  • במידה ולקוחות מגיעים אל המשרד חשוב שיהיה אזור עם כסאות המתנה שבו יוכלו הממתינים לשבת בנוחות. העיצוב שלהם יהיה שונה מהעיצוב של הכיסאות בתוך המשרדים.
  • על מנת שהמנהל ישמור על הגוף שלו ולא יתעוררו לו כאבים או חוסר נוחות יהיה דרוש עבורו כסא מנהלים ארגונומי או כסא מחשב אורטופדי שיותאם למבנה הגוף שלו אך יהיה גם מעוצב ביוקרה ופאר יותר מהכיסאות המוצעים לעובדים הזוטרים.
  • עיצוב מוקפד ומתאים – עיצוב משרד של רואי חשבון חייב להיות יפה, מכובד, לשדר מקצועיות רבה וכמובן לאפשר ללקוחות לחוש שהגיעו לחברה מקצועית שעומדת לרשותם.

הקפדה על סוגים שונים של רהיטים

מכיוון שרואה החשבון הוא מקצוע מכובד ומעניין – חשוב מאד ליצור הפרדה בעיצוב המשרד בין המקומות שבהם יושבים רואי החשבון לבין אלה של הלקוחות. כאשר בוחרים כסא אורח למשרד חשוב כמובן שהוא יהיה כיסא נוח, נייד וכזה שמתאים לעיצוב הכללי של כל המשרד, אך עליו להיות בבירור פחות מפואר או מעוצב מהכיסא של רואה החשבון שיושב מול הלקוח. בדרך זו גם הלקוח יבין היטב לאן הגיע אך גם ישים לב שהושקעו בכיסאות הלקוחות מחשבות וכספים על מנת שהם יחושו בנוח ולא ייאלצו לשבת על כיסאות לא נוחים או לא איכותיים.

מה בנוגע למנהלים?

אם כבר מקפידים על עיצוב המשרד עבור כל רואי החשבון שעובדים בו – חשוב לשים לב למראה של החדרים המיועדים עבור המנהלים. שולחן מנהלים יהיה בדרך כלל גדול יותר על מנת שאפשר יהיה לקבוע בו פגישות עם מספר גדול של עובדים או לקוחות ועל פי העיצוב אי אפשר יהיה לטעות ולחשוב שמדובר במשרד של עובד זוטר. המראה של המשרד כולו ישדר את העובדה שכאן זהו המקום הקבוע של אחד המנהלים של החברה. למשרד תהיה דלת שניתן לפתוח או לסגור וכמובן שלא כל אחד יוכל להיכנס לשם.

לא מוותרים על עיצוב המשרד

חשוב מאד להבין שגם אם מדובר בתהליך שלוקח זמן או שעולה כסף – הוא משתלם מאד, שכן התוצאה תתקבל בדיוק כפי שמנהלי החברה רוצים וצופים. המטרה היא ליצור גם עיצוב שיתאים לסביבת עבודה של רואי חשבון, גם יגרום ללקוחות להבין בדיוק לאן הגיעו ומה תחום העיסוק כאן במשרד ובמידה ויהיה זה רצוי ודרוש – העיצוב יכול לשדר כלפי חוץ מסרים עסקיים ושיווקיים כפי שהם יהיה חשובים למנהלים או למובילי הדעה בתוך המשרד. בדרך זו הלקוחות או האורחים שיגיעו יידעו בדיוק היכן הם נמצאים ומה החזון של מקום העבודה הזה.

עיצוב משרדים המבוצע על ידי מקצוענים

כיום אפשר וכדאי לפנות אל איש מקצוע מעולם עיצוב המשרדים ולקבל ממנו את הטיפים, העצות וההמלצות המתאימים ביותר לכל משרד ומשרד. אפשר אמנם גם לבצע את העיצוב באופן עצמאי אך אין זה מומלץ, שכן יש עקרונות מקצועיים שחשוב מאד להקפיד עליהם ולהביא אותם לידי ביטוי בעיצוב הסופי.


אולי תרצה לקרוא גם: