4 טיפים לתכנון ועיצוב משרדים

כיום, בעלי עסקים וחברות מבינים את הצורך המשמעותי ביצירת סביבת עבודה מעוצבת ברמה גבוהה, תוך כדי התחשבות גדולה לא רק בפרטים הגדולים אלא גם בקטנים. 

סביבת עבודה מעוצבת גורמת להעלאת המוטיבציה של העובדים ומעבר לכך, היא יוצרת הרגשה נעימה ונוחה. אז איך אפשר לתכנן ולעצב את המשרד בצורה הנכונה? המשיכו בקריאה וגלו את הטיפים השימושיים שלנו.

התאמת סגנון העיצוב לאופי של המשרד

חשוב מאוד שתבוצע התאמה מושלמת בין העיצוב לאופי המשרד. לדוגמה, אם אנו רוצים לעצב משרד עורכי דין או רואי חשבון, הרי שעלינו לשמור על קו עיצוב אלגנטי ורשמי. 

לקו כזה, יש להתאים את הצבעים הנכונים. מנגד, אם נרצה לעצב משרד של חברת הייטק או סטארט אפ, הרי שנעדיף עיצוב שהינו פחות רשמי ויותר צבעוני, תוסס ומשוחרר. עיצוב כזה יתאים לסביבת עבודה צעירה. על מנת לבחור את העיצוב והצבעים הנכונים, יש להתייעץ עם איש או אשת מקצוע מתחום עיצוב הפנים, שהינם בוגרי לימודי עיצוב פנים.


בחירת הריהוט

הריהוט והפריטים שיהיו במשרד, צריכים גם הם להתכתב עם סגנון העיצוב הנבחר. מעבר לכך, חשוב מאוד שהריהוט יהיה מתאים לגודל חלל המשרד שיש ברשותנו. יש גם לתת דגש על נושא חומרי הגלם מהם מיוצרים הרהיטים והפריטים הנבחרים. לדוגמה, אם נבחר ריהוט מעץ מלא, הרי שהוא ישדר אווירה חמימה ואם נבחר ריהוט ממתכת, הוא עשוי לייצר במשרד תחושת ריחוק. היתרון הוא שניתן לשלב רהיטים המיוצרים מכל מיני חומרי גלם. כך ניתן לענות על דרישות הלקוח וגם על דרישות העיצוב.

חשוב מאוד לבחור ריהוט איכותי וכזה שיחזיק לאורך זמן. בדרך כלל, הריהוט הבסיסי והנדרש לכל משרד הוא שולחנות, כיסאות מחשב, כיסאות המתנה, ארונות אחסון, כונניות וכו'. ריהוט כמו שולחנות וכיסאות, חשוב מאוד שיהיה פונקציונאלי ונוח לעובדים.

בחירת צבעים לעיצוב המשרד

לצבעים יש חשיבות גדולה בכל הקשור לעיצוב המשרד. רצוי שלא להתפזר יותר מדי ולבחור המון צבעים. יש להתמקד בשילוב הנכון של הצבעים וכך לצור אווירה הרמונית ונעימה במשרד. כאשר בוחרים את הצבעים, אפשר גם להתחשב בצבעים של הלוגו של העסק או החברה. כמו כן, אפשר להשתמש בטפטים וכך להוסיף מראה מעניין לקיר או למספר קירות של המשרד.

התאמת התאורה

העובדים נמצאים במשרד מהבוקר עד שעות אחר הצהריים, על כן חשוב מאוד לדאוג לתאורה שתספק עוצמה חזקה. כך הם יוכלו לעבודה בצורה נוחה ויעילה בכל שעות היום. יש מגוון גופי תאורה שיכולים להתאים לעיצוב המשרד. גם תאורה, ממש כמו ריהוט וצבע, יכולה לשדרג משמעותית את עיצוב המשרד. מעבר לכך, לתאורה יש חשיבות גדולה שכן היא עשויה לתרום לריכוז גבוה של העובדים. ריכוז גבוה משמעותו שיפור גדול בתפוקות של העובדים.

עיצוב עמדת אוכל

אם יש מספיק מקום במשרד, חשוב מאוד לצור עמדה בה העובדים יכולים לנוח, לאכול צהריים ולהכין קפה. מדובר על מקום מפגש של עובדי המשרד. על כן, חשוב מאוד שהמקום הזה יהיה מעוצב ומאובזר וייתן לעובדים הרגשה טובה ונעימה. באזור זה, העובדים יכולים לשוחח בענייני עבודה או עניינים אישיים. הדבר עשוי גם לתרום לגיבוש חברתי בין העובדים. על כן מדובר על אזור שאין להזניח אותו מבחינת העיצוב ויש לעצב אותו ממש כמו שאר החללים במשרד. באזור זה, ניתן להציב כורסאות, שולחנות מעוצבים וכו'.

אולי יעניין אותך גם?