עיצוב משרד מאוזן לפי הפנג שואי

פנג שואי היא תורה סינית עתיקת יומין לסידור ולארגון מבנים וחפצים במטרה להגיע להרמוניה עם הטבע וכדי ליצור סנכרון מיטבי עם אנרגיית החיים הפועלת בטבע. לשיטת הפנג שואי יתרונות רבים, לכן אין זה פלא כי השיטה הנמצאת בבסיס הדת הטאואיסטית זוכה להערכה רבה גם בערב, ומעצבי פנים ואדריכלים רבים נעזרים בה בבואם לעצב בתים ומשרדים.

כדי ליהנות מהרמוניה ומעיצוב מאוזן במשרד, מומלץ לשכור את שירותיו של מעצב פנים מוכשר ויצירתי הפועל לפי עקרונות שיטת הפנג שואי. חשוב לזכור כי המשרד נחשב לבית השני של עובדי ומנהלי הארגון, וכדי ליצור אווירה הרמונית בעסק אשר משפיעה לטובה על העובדים והלקוחות, כדאי למקם רהיטי משרד מעוצבים במיקום המתאים והנכון ביותר על פי עקרונות השיטה הסינית, יש לבחור גם גוונים מתאימים, להוסיף צמחים ולהוסיף אלמנטים שונים התורמים להצלחת העסק, להגברת התפוקה, לשיפור היצירתיות וליצירת סביבת עבודה נעימה.

עיצוב מאוזן של המשרד נחוץ להצלחת העסק ולהגברת פריון העבודה

עיצוב מאוזן במשרד נחוץ ליצירת אווירה נעימה לעובדים וללקוחות המבקרים בעסק, האיזון נחוץ ליצירת תנאים אופטימליים לעבודה, לקירוב הטבע לסביבת העבודה, לשיפור התקשורת והיחסים הבין אישיים בין העובדים והמנהלים, לחיי שפע, להצלחה, ליצירתיות ועוד.

חשוב לציין כי שיטת הפנג שואי היא עתיקת יומין, עקרונות השיטה עברו מדור לדור בקרב הסינים, ובמערב החלו לאמץ את העקרונות לעיצוב חללים באופן מאוזן ונכון יותר. בעבר נהגו הסינים לעצב את ביתם לפי עקרונות השיטה, וכיום רבים נעזרים בפנג שואי לעיצוב משרדים ומבנים ציבוריים.

עיצוב משרדים על פי עקרונות שיטת הפנג שואי מתחיל בתכנון קפדני תוך מבט מקיף על חלל המשרד, תאורה טבעית, מיקום דלתות ופתחים ובחירה נכונה של גוונים לקירות. לאחר בחירת צבעים לקירות יש לבחור רהיטים למשרד ולמקם אותם נכון. כך לדוגמה מומלץ למקם שולחן קבלה למשרד במיקום מרכזי בכניסה לעסק, אך לא מול דלת הכניסה. על פי עקרונות הפנג שואי אין למקם שולחנות עבודה ישירות מול דלת הכניסה מאחר והאנרגיה במקום זה מובילה לעייפות ועשויה לגרום גם למחלות של העובדים. לכן, רצוי למקם את שולחן הקבלה בפתח המשרד, אך לא מול הדלת, וכדאי שמאחורי שולחן הקבלה יהיה קיר או מחיצה.

כדאי לדעת כי מבואת הכניסה למשרד נחשבת לאחד החללים החשובים והמשפיעים ביותר בעסק, אזור זה משמש גם למחיצה ולפילטר בין העולם החיצוני לפנימי, לכן אין לחסום את המבואה, וחשוב לא להעמיס את החלל בפריטים שאינם נחוצים. לקוחות המשרד נכנסים לעסק דרך מבואת הכניסה, הם מקבלים את הרושם הראשוני על העסק כבר בכניסה למשרד, לכן יש לדאוג לעיצוב מאוזן וידידותי, וכדאי לתלות תמונה המשקפת צמיחה ויצירתיות, להניח עציץ וליצור כניסה נעימה ומזמינה.

בחירת רהיטים למשרד

לאחר עיצוב כללי של המשרד יש למקם נכון את הרהיטים, חשוב לרכוש רהיטי משרד מעוצבים, איכותיים ונוחים. את שולחנות העבודה יש למקם נכון ובהתאמה למאפייני העובדים, מומלץ להימנע מהצבת שולחנות בזוויות חדות זה כלפי האחר, כך מונעים סכסוכים ומחלוקות בין העובדים. כמו כן, יש לבחור כסאות עבודה המתאימים באופן אישי למאפייני העובדים, יש מבחר כסאות בשלל עיצובים מרהיבים, כאשר למנהלי הארגון נהוג לרכוש כסאות איכותיים ומרשימים יותר המעידים על סמכות ומנהיגות.

גם את חדר הישיבות חשוב לעצב לפי עקרונות הפנג שואי, כך תורמים להצלחת העסק והפגישות הנערכות בחדר הישיבות עוברות בנעימים. חדר הישיבות משמש את עובדי המשרד לפגישות עם לקוחות חשובים ולפגישות של צוותי עבודה, לכן חשוב לשים לב לעיצוב נכון של חלל החדר על מנת ליצור הרמוניה ולשפר הישגים.

בנוסף, בעת בחירת רהיטים למשרד על פי עקרונות הפנג שואי חשוב לשים לב גם לנושא הנוחות, האיכות והבריאות. כדאי לרכוש רהיטים מעוצבים בהתאמה למאפייני המותג, כאשר הריהוט המשרדי חייב להיות באיכות גבוהה, כך מונעים מחלות, משפרים פריון בעבודה והעובדים יכולים לשבת שעות ארוכות ולעבוד ללא עייפות.

הרמוניה במשרד

עיצוב משרדים על פי עקרונות הפנג שואי מתחיל בתכנון כללי ולאחר מכן בבחירת ובמיקום הרהיטים. חשוב למקם נכון גם ארוניות וכונניות אחסון. סדר וארגון במשרד נחוץ לשיפור האווירה, ליצירת תנאים אופטימליים לעבודה ולייעול העבודה במקום.

כדאי לבחור רהיטים מעוצבים העשויים מחומרים טבעיים כמו עץ מלא, וכדאי לפזר צמחייה טבעית ולא מלאכותית, לדאוג לאור טבעי ולפזר אלמנטים כמו פסלים, מוצרי טקסטיל ותמונות כדי לשפר את ההרמוניה וליצירת משרד מאוזן אליו העובדים שמחים להגיע מדי יום.


אולי תרצה לקרוא גם: