למה בבחירת ריהוט משרדי לא כדאי להתפשר?

עובדים רבים בארגונים או חברות, ללא קשר לתחום העיסוק שלהם – נוהגים לבצע את המטלות המקצועיות שלהם כשהם ישובים במשך שעות ארוכות מול המחשב או בסמיכות לריהוט המשרדי שלהם. על מנת לדאוג שיהיה להם כמה שיותר נוח ונעים – חשוב לשים לב איזה ריהוט משרדי בוחרים עבורם.

מנהלים רבים בחברות היי טק או ארגונים מקצועיים אחרים עושים מאמצים רבים לוודא שסביבת העבודה של העובדים שלהם נכונה, מאורגנת היטב ונוחה לעבודה מרובה. כך הם יכולים להיות בטוחים שהעוברים חשים בנוח – שזה השלב הראשון והנחוץ על מנת שהם יבצעו כהלכה את המשימות המוטלות עליהם. כאשר העובד חש כאבים או חוסר נוחות בשל ישיבה לא נכונה או חוסר התאמה בין מבנה הגוף שלו לבין עמדת העבודה שהוא מאייש – יהיה לו קשה להיות מרוכז בעבודה ולעשות את מה שהוא צריך.

למה לשים לב כשבוחרים ריהוט למשרד?

כיום ידוע שמומלץ לא לקנות פריטי ריהוט כלליים שייתכן ויתאימו לכל העובדים. חשוב מאד לשים לב למפרט הטכני של הרהיטים ולאפשרויות השינוי של תכונות אלה על מנת להתאים אותם לעובדים שונים בעלי מבני גוף שונים. כך למשל יש חשיבות גבוהה לכיוון הגובה של כסאות מחשב, התאמה מושלמת בין זווית היד והמרפק לבין שולחנות עבודה שלצידם העובדים יושבים ובחירה בהתאם של פריטי ריהוט יוקרתי, במידה ויש בכך צורך. להלן כמה עקרונות מעולם הארגונומיה שכדאי להכיר ולפעול לפיהם:

  • הנחה של כל שטח כף הרגל על הרצפה בנוחות או על מתקן שמיועד להשענת הרגל.
  • מומלץ לשבת כך שתיווצר זווית של 90 מעלות בין השוק לירך ובין הירך לגב התחתון. ישיבה כזאת מונעת מאמץ ויצירת מתח על המפרקים.
  • אמת היד צריכה להיות מונחת בנוחות ובחופשיות על השולחן או על מדף המקלדת. במידה והידיים מונחות גבוה מדי – עלול להיווצר חוסר נוחות ואפילו כאב בכתפיים והשכמות.
  • מסך המחשב ובעקבותיו שולחן העבודה צריכים להיות ממוקמים במרחק הנכון והמתאים לראייה ברורה של מה שמופיע על גבי המסך. מצד אחד - העובד לא צריך להתאמץ לראות או לקרוא את מה שמופיע על המסך אך מצד שני לא מומלץ לשבת קרוב מדי למסך.

הקפדה על בריאות העובדים – זה מה שחשוב בבחירת ריהוט משרדי

כיום מנהלים רבים יודעים שלא מומלץ להתפשר ולבחור כלאחר יד את פריטי הריהוט המשרדי עבור העובדים שלהם. דבר נוסף שכיום ניתנת לו תשומת לב רבה הוא סוג הריהוט או עמדות העבודה שמתאימים לכל עובד, שכן לכל אחד יהיה נוח עם כיסא אחר או שולחן שונה ולכל עובד יהיו חפצים אחרים להניח על גבי השולחן או העמדה שלו וחשוב שיהיה לו מספיק מקום לשבת בנוחות, להניח מקלדת ועכבר ושהוא לא יחוש צפיפות. כיום יש אפשרות לבחור גם ריהוט משרדי יוקרתי שמתאים לחדרי המנהלים או לחדרי הישיבות וגם הוא יתאים למבנה גוף אישי ולנוחות של כל עובד.

מה ההשלכות של בחירה לא נכונה?

כאשר מתאימים את סוג הריהוט לעקרונות ארגונומיים המבוססים על מנח הגוף הטבעי של כל עובד ועובד – יהיה לעובדים הרבה יותר נוח לשבת במשך כמה שעות לצד עמדות העבודה שלהם. במידה ופריטי הריהוט גנריים, כלומר כאלה שאמורים להתאים לכל אדם, עלולים העובדים לסבול מחוסר נוחות, כאבים או שיהיה להם צורך לקום להתמתח ולחלץ עצמות כמה וכמה פעמים במשך היום – מה שעלול לפגוע ברצף העבודה שלהם ובתפוקה היומית. בנוסף לזה – הצטברות של עומס או לחץ על השרירים והעצמות עלולה לגרום נזק גופני לטווח הארוך.

אילו רהיטים נוספים צריכים להיות מותאמים לעובדים?

לא רק עמדות עבודה או כסאות מחשב צריכים להיות מותאמים באופן אישי למבנה הגוף של העובדים כי אם גם עמדות שונות ברחבי המשרד שהעובדים מגיעים אליהם ועושים בהם שימוש. דלפק קבלה הוא עמדת העבודה של הפקידה או המזכירה ולכן חשוב שגם היא תשב בנוחות ותוכל לעשות את הדרוש ממנה. שולחן קפה צריך גם הוא להתאים לגובה הכיסאות וגם אם העובדים שותים קפה רק למשך דקות ספורות – יש חשיבות לכך שהם יישבו בנוחות מרבית שלא תפגע בגוף שלהם.


אולי תרצה לקרוא גם: