טיפים לעיצוב משרד קטן

משרד מעוצב היטב יעלה כנראה קצת יותר, אבל בסופו של דבר יהיה זול יותר ממשרד מעוצב גרוע. משרד שלא מתפקד היטב גורם לבזבוז זמן ולתסכול רב כי הוא עלול לעכב משימות בסיסיות. עיצוב משרדי טוב פותר בעיות שכאלה, אבל עיצוב נהדר הולך צעד נוסף קדימה. כאשר עיצוב המשרד מקדם תקשורת יעילה, מעניק לעובדים סביבות עבודה שונות למשימות שונות, וגורם להם להתלהב מעצם השהייה בעבודה – עיצוב נהדר עשוי להפיח רוח חיים בצוות שלכם.

לפעמים מדובר אפילו בעיצוב פריטים קטנים, ייחודיים ומשעשעים לעובדים שלכם, כאלה שאפשר להדפיס במדפסת תלת מימד. פריטים שיכולים להקליל את האווירה במקום העבודה ולהוסיף חיוך לפנים. למשל:

  • דמיינו ריהוט משרדי הכולל דלפק קבלה יוקרתי ועל השולחן ניצב מחזיק עטים מעוצב בצבעוניות עליזה הנושא את שמו של העובד
  • או שולחן מנהלים מכובד שעליו מונח מחזיק לסלולרי, מעוצב בשובבות של חתול מוזר משהו.

הנה כמה טיפים עיצוביים, קצת יותר רציניים, ליצירת סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית:

תאורה ומרחב – אף פעם לא ייחשבו ליותר מדי

אור טבעי מציע קשת צבעים רחבה יותר ומקל על העובדים לראות פרטים ולבצע את המשימות ביסודיות רבה יותר. מחקרים מלמדים על שיפור הפריון כתוצאה מחשיפה לאור טבעי, במיוחד בקומת הייצור.

בנוסף, העיניים שלנו מגיבות לרמות האור המשתנות של אור השמש, בניגוד לתאורה המלאכותית הקבועה. לכן, האור הטבעי מפחית את עייפות העין ואת כאבי הראש.

איך להכניס יותר אור שמש למשרד?

סביבת עבודה עם קירות זכוכית ומרחב פתוח (במקום תחנות עבודה קלסטרופוביות), עשויה לעזור.

בנוסף לאור, תנו לעובדים גם מספיק מרחב. לא רק שולחנות משרד גדולים מספיק, אלא שטח זרימה נרחב במסדרונות ובין השולחנות, שיאפשרו לאנשים להסתובב בחופשיות. אין דבר יותר מטריד מלהיתקל במישהו שעובר על ידך, או גרוע מכך להיתקל בגלגלים של כסאות משרד שלא נדחפו חזרה אל מתחת לשולחנות שלהם.

עם זאת, חשוב לנסות להשיג את האיזון הנכון בין מקום רחב דיו לבין הרצון לטפח וליצור ׳באז׳ בין העובדים במשרד.

ברור שאתם רוצים להעניק לעובדים שלכם מקום שקט לעבוד בו, אבל אתם גם רוצים ליצור אווירה דינמית ומהנה בה אנשים יכולים לקיים אינטראקציה ולהקפיץ רעיונות, מבלי ששום ריהוט למשרדים יידחף ביניהם ויעמוד בדרכם.

מקומות עבודה עם מרחב פתוח מסירים את החומות בין האנשים, שולחנות ספסל לעומת זאת מפגישים בין אנשים ועוזרים להם ליצור אינטראקציה צוותית שאתם כל כך מנסים להשיג. זכרו זאת.

ליצור חלל להפסקות

חלל שנועד להפסקות הוא לא רק איזה מקום שבו העובדים יכולים לאכול צהריים, הוא מספק גם מקום קריטי הרחק משולחן העבודה, מקום שיכול לעורר יצירתיות.

צרו חללים למפגשים אקראיים ולהפסקות, כדי לעודד שיחות בלתי פורמליות או לאפשר לעובדים לשנות קצת את הנוף. חללים שכאלה מורידים חסמים ומעודדים תקשורת וספונטניות בין אנשי הצוות.

מומלץ לייעד אזורי ישיבה או מפגש אשר יאפשרו לעובדים לא רק להירגע אלא גם להחליף רעיונות. רעיונות נהדרים מגיעים ממפגשים אקראיים במרחבים מעוררי השראה אלה.

לשמור על הסדר

כשמדובר במשרדים קטנים, עוד יותר חשוב לוודא שהכול מאורגן כראוי. במשרד גדול, יתכן שהלקוחות אף פעם לא יראו את אזורי העבודה, כי הם נמצאים ׳מאחורי הקלעים׳. אבל אזור כזה לא קיים כשמדובר במשרדים קטנים. שם הכול בחוץ, גלוי לעין כל.

עדיף שמקום העבודה לא יהיה עמוס בחפצים ויישאר מסודר ומאורגן. איך תעשו זאת?

  • שמרו על הסדר באופן שוטף. מדהים כמה מהר יכול משרד מסודר להפוך לתוהו ובוהו.
  • אחד הגורמים לכך הוא אכילה ליד שולחן העבודה. מומלץ לאסור על כך, מה שגם ימנע פיזור פירורים על הרצפה.
  • יש הממליצים לאסור על פחים לצד השולחנות, כדי להימנע מהצטברות של אשפה בלתי נמנעת בתחנת העבודה. זה גם מעודד מיחזור.

אבל כל זה לא יעזור אם לא תטפלו בבעיית האחסון. כשאתם מתכננים את עיצוב המשרד, וודאו שאתם משלבים בו מקום לאחסון. יש היום פתרונות אחסון מעולים בשוק, שיעזרו לכם לשמור על הסדר והארגון במשרד.

למתג את מקום העבודה

מיתוג המשרד חשוב לא פחות ממיתוג המכתבים שלכם והוא לא אמור להיעצר בכרטיס הביקור ובאתר. המיתוג צריך לחדור לחלל העבודה בו הכול מתרחש. מבחינת הלקוחות, המיתוג יעניק לחלל המשרד שלכם זהות חזותית מוכרת, ומבחינת העובדים, זה יזכיר להם בשביל מה הם כאן.

אולי יעניין אותך לקרוא על: