10 כללים למיתוג המשרד

הרעיון לבסס סטנדרטים עקביים של מיתוג העסק בכול רחבי המשרד עלול להישמע קצת מבלבל. אולי אתם דואגים שמא מדובר בהוצאה גדולה מדי, או אולי במשימה קשה להשגה. בנוסף, אתם עלולים להרגיש כי מיתוג יתר של המשרד עלול לגרום לתחושה של עסק לא אישי ויכול להחניק את היצירתיות של העובדים.

למרות הסתייגויות אלה, ערכו של עיצוב המשרד לפי מיתוג עקבי הכולל את הלוגו ומשדר את החזון העסקי, לא יסולא בפז. בין אם מדובר בשילוט פנים או בריהוט משרדי – בחירה במיתוג כללי של המשרד עשויה לעזור לכם:

  • לחבר בין מיקומים שונים (בעיקר אם העסק מתפשט על פני מספר משרדים או מבנים)
  • לשפר את חווית המבקרים בו
  • ואף להגביר את מעורבות העובדים שיושבים מאחורי שולחנות משרד מעוצבים במיתוג מותאם אישית

10 כללים הנוגעים לערך המוסף של המיתוג העקבי במשרד

מיתוג עקבי במשרד יוצר אמון, אחדות ומעורבות. הרעיון הוא לפתח קודם כל זהות ואז ליצור היכרות בקרב קהל היעד שיוכל להבחין בין המוצרים והשירותים שלכם לבין העסקים מהתחרים. אבל עקביות המיתוג יכולה להוסיף הרבה יותר מזה. מיתוג עקבי במסרים ובחזות, הן בתוך המשרד והן מחוצה לו, מאפשרת לעצב את התפיסה של החברה שלכם בכול נקודות המגע.

מיתוג של סביבת המשרד יכול להוסיף דינמיקה רגשית למשרד ולספק לעסק לא מעט יתרונות פונקציונליים, כגון:

ליצור נקודות מגע מיתוגיות למבקרים ולעובדים

כפי שאתם משקיעים זמן וכספים בפיתוח זהות המותג החיצוני שלכם (למשל באמצעות שיווק או על ידי שילוט לעסקים בולט לעין, הנושא את הלוגו שלכם וממוקם מחוץ לבניין), כך הכנסת המותג למשרד עצמו, כמו שלטים למשרד המכוונים את המבקרים, יכולה ליצור נקודות מגע מיתוגיות נוספות עבור המבקרים והעובדים כאחד.

לעצב את רחבי המשרד כך שישדר מסר מרכזי

עקביות המותג מציעה מסרי מפתח המעוררים רגשות חיוביים ובונים אמון ונאמנות. רגשות אלה מתעוררים כבר כשעומדים בחוץ והעין קולטת את השילוט הממותג, וממשכים להשפיע כשנכנסים ללובי. והעיצוב המתייחס למיתוג אינו מוטל בספק – בין אם אלה שלטי הכוונה ממותגים או כסאות למשרד בגווני המיתוג.

לחבר בין משרדים במיקומים שונים ומגוונים – לא רק בעזרת שילוט פנים

כאשר אחד התאגידים הגדולים בעולם החליט לעדכן את המותג שלו, אחת הדאגות העיקריות שלו הייתה ליצור זהות ארגונית הוליסטית בין הבניינים השונים בהם ממוקמים המשרדים. זאת, כשלכול אחד מהמבנים הללו יש אדריכלות ייחודית משלו.

להתקין שלטים למשרד למינוף אמון המיתוג

התקנת שילוט מגובש במיתוג חדש המשמש גם את השיווק החיצוני – מבחינת הצבעים, הצורות, הגודל, אוצר המילים הגרפי ואפילו השפה – תצליח למנף את רמת האמון במותג החדש. כל מי שיבקר באחד ממשרדי החברה ימצא את עצמו טובל במיתוג ומוכר בו הם יכול לבטוח.

 לשפר את חווית האורח בעזרת שילוט לעסקים נבון וממותג

כאשר מישהו מבקר לראשונה באחד המשרדים שלכם, ייתכן שילך לאיבוד. זה לא רק יתסכל אותו, אלא זה עלול גם לגרום לעומסי תנועה במשרדים.

שילוט ממותג עשוי נכון, עשוי לספק למבקרים מערך הוראות אחיד כך שכול אחד יוכל להגיע ליעד ללא בעיות. זה יקנה למבקרים בסביבת המשרד שלכם חוויה חיובית, וכנראה גם יהפוך אותם ללקוחות שירצו לעשות אתכם עסקים בעתיד.

להגדיל את מעורבות העובדים

קיים קשר ברור בין מעורבות של עובדים לבין מיתוג המשרד. כאשר סביבת מקום העבודה משקפת את ערכי החברה, העובדים מתחילים לפתח תחושה של בעלות על המותג. זה כשלעצמו מעניק להם תחושות שייכות וגאווה אשר משפרות את תפוקת העובדים ומפחיתות את תחלופת העובדים.

ליצור אווירה מוכרת

מיתוג ארגוני לא אמור לעסוק בהגדלת מספר הלוגואים שכולם ייראו, מחוץ למשרדים ובתוכם. מדובר ביצירת אווירה שנתפשת כמוכרת, בין אם מישהו נמצא במטה התאגידי הענק בדרום העיר, או במשרד קטן בעיר הסמוכה.

ליצור סטנדרטיזציה

חשוב ליצור סטנדרט לעיצוב המשרד כדי שכולם יוכלו לזהות אותו ולהרגיש בו באופן מידי. וכאשר אתם משוכנעים שלמיתוג העקבי יש ערך רב תצליחו לשכנע גם את המנהלים להשקיע בעיצוב זה.

להתגבר על מחסומים

כאשר אתם מנסים לתקשר את הצורך בפיתוח זהות מיתוגית עקבית לבעלי עניין אחרים, ייתכן ותיתקלו בחסמים. נסו להתגבר עליהם על ידי הפנייתם לפתרון אלגנטי: השקעה בסטנדרטיזציה של שילוט ממותג.

להתבסס על תכנית המיתוג החיצונית

אם לארגון שלכם יש תכנית למיתוג חיצונית, הוספת המיתוג למשרדים תהיה כבר פשוטה יותר. תקני השילוט והעיצוב הגרפי, הן מבחינת המראה והן מבחינת המיקום, כבר קיימים. ובעזרתם תוכלו לייצר אסתטיקה מגובשת לכל משרדי הארגון בכול מקום בו הם ממוקמים.

אולי יעניין אותך גם?