איך לעצב את המשרד – יעילות תפקודית

לפעמים זה נשמע מופרך ולא אמיתי, אבל אתם לא תאמינו כמה העיצוב המשרד, יכול להשפיע על תפוקת העובדים שלכם. חשוב מאוד להשקיע בעיצוב. סביבה שהינה מעוצבת ובפרט כאשר מדובר על משרד מעוצב, יכולה לתרום משמעותית להעלאת התפוקות, למצב רוח טוב יותר ובכלל היא נעימה לכולם - לעובדים שלכם שעובדים מדי יום בסביבה הזאת וגם ללקוחות ולספקים שמגיעים אליכם מדי פעם. אז איך אפשר לשפר את עיצוב המשרד? המשיכו בקריאה ותגלו את הטיפים שלנו.

ריהוט מותאם למידות העובדים

תסכימו איתנו שסביבת העבודה, צריכה להציע לעובדים תנאים עבודה פיזיים נאותים. הכוונה היא שלכל משתמש בעמדות העבודה, צריכה להיות נוחות מינימאלית לפחות. לדוגמה, יש לקחת בחשבון, שעובד שמשתמש בעמדת עבודה כלשהי שהיא לא במידות שלו וכזאת שהיא לא ארגונומית, הוא עובד שלא נוח לו וסביר להניח שגם לא נעים לו ועם הזמן אולי גם יפתח כאבים. תתארו לכם את אותו העובד שעובד מספר שעות כאלה. סביר להניח שהדבר גם ישפיע על מצב הרוח שלו וגם על התפוקות שלו. הכל משפיע על הכל. לכן, עליכם למנוע מצבים כאלה ועליכם להשקיע בריהוט ארגונומי. נכון עלותו של ריהוט כזה יכולה להיות יקרה יותר בהשוואה לעלות של ריהוט פשוט. מה שכן, מדובר על השקעה לטווח ארוך. אם נשים רגע את ההשקעה הכספית בצד, מדובר גם על השקעה שתתבטא בתפוקות של העובדים. כלומר בסופו של דבר, אתם תרוויחו הרבה הרבה יותר. אגב, ריהוט כזה יכול להיות כיסא מחשב איכותי עם משענת גב וכזה שניתן לכוונן לגובה הרצוי, שולחן עבודה שיהיה מרווח ולא קטן וצפוף וכו'.

מרחב עבודה

אם אתם עוברים למשרד חדש ממשרד ישן שבו הייתם או שממש עכשיו אתם מקימים את המשרד שלכם, דעו שיש לקחת בחשבון את צורכי המשרד. מעבר לבחירת הריהוט, חשוב שתעריכו מהי כמות הדברים שתצטרכו לאחסן במשרד והאם הכמות תגדל עם הזמן או שלא. שכן את אותה הכמות, המשרד החדש שלכם צריך להכיל בצורה הטובה ביותר. יש גם לקחת בחשבון שיהיה מרחב במשרד. כלומר שהתנועה בו לא תהיה מוגבלת - גם עבור הלקוחות וגם עבור העובדים. המרחב ובכלל סביבת המשרד, צריכים לאפשר אחסון לכל הדברים שלכם, מבלי שהמשרד יראה כמו מחסן. האחסון צריך להיות נגיש. לשם כך, תוכלו גם לבדוק פתרונות אחסון שיכולים לנצל חללים מבוזבזים או לא שמישים במשרד שלכם. כיום, יש פתרונות אחסון נסתרים וכאלה שיכולים להתאים במיוחד למשרדים.

רעשי רקע

כאשר מדובר על משרד המכיל כמות גדולה של עובדים בחלל שאיננו כל כך גדול, צפויים לא מעט רעשים. אותם הרעשים עשויים להוות הסחות דעת, לייצר אווירה מתוחה ולהפריע לרצף העבודה. כל אלה, עשויים גם להשפיע על תפוקות העובדים. אם אין אפשרות לבודד את הרעש, אפשר לפחות לייצר תנאים שיאפשרו התגברות על ההשפעות של הרעש. לדוגמה, ניתן לספק לעובדים אוזניות באמצעותן יוכלו להאזין למוסיקה ובכך לבודד קצת את רעשי הסביבה, אפשר גם לצור מחיצות פיזיות ובכך למנוע הפרעות ויזואליות וכמו כן אפשר גם לחסום מקורות רעש (לאטום או להימנע מפתיחת דלתות או חלונות, הפונים לרחוב סואן.

אור בעיניים

תאורה מתאימה יכולה להיות גורם משמעותי לייעול העבודה. אפשר לשלב בין תאורה מלאכותית לתאורה טבעית. אם עדיין לא בחרתם את המבנה המתאים למשרד שלכם, עליכם לתת את הדגש לנושא החלונות במשרד ולבדוק שאכן נכנסים מהם אור טבעי, בכמות מספקת.

נעים במשרד

הטמפרטורה במשרד היא נושא בעייתי ושכיח. נכון שלכל משרד יש מיזוג אוויר משלו, אך תמיד יש ויכוח לגבי הטמפרטורה. בעוד שלעובדים מסוימים קר במשרד, לאחרים חם. מה שכן, נמצא שטמפרטורה של 25 מעולת מביאה למקסימום תוצרים, הן מבחינת היעילות והן מבחינת הדיוק.


אולי יעניין אתכם גם?