שיעור בעיצוב: איך מעצבים משרד ביתי?

כיום יש הרבה אנשים שעובדים מהבית. אלו יכולים להיות גם עצמאיים שיש להם עסק משלהם וגם שכירים שיכולים בחלק מהזמן לעבוד מהבית ולא חייבים להיות פיזית במשרדי החברה. אז איך אפשר לעבוד מהבית בצורה נכונה ועל הדרך גם ליצור משרד מעוצב או פינת עבודה מעוצבת? הנה מספר כללים שיעזרו לכם להקים את פינת העבודה שלכם בביתכם הפרטי.

כללי ברזל בעיצוב חדרי עבודה

תפקוד – עליכם להגדיר האם חדר העבודה משמש אך ורק בנאדם אחד מהמשפחה או שמשמש מספר בני משפחה. אם רק אחד משתמש, אז אפשר להתאים את חדר העבודה בשבילו. מה שכן, קחו בחשבון שאם מספר אנשים משתמשים בחדר העבודה, אז יש כבר לתכנן עיצוב שיתאים לכולם.

לקוחות – אם אתם מקבלים לקוחות, רצוי שהמשרד שלכם ימוקם בכניסה לבית. זאת על מנת שלא תפריעו לשאר בני המשפחה באורח החיים שלהם בבית. אגב, עוד דבר שתוכלו לעשות הוא למקם מחיצה שתוכלו לסגור כאשר תקבלו לקוחות. כך לא תצטרכו לדאוג לסדר את הבית בכל פעם שמגיעים אליכם לקוחות. אם אתם לא מקבלים לקוחות, תוכלו למקם את המשרד כמעט בכל חדר או פינה בבית.

חומרים – אם יש לכם עסק מהבית, עליכם לדאוג למראה החפצים והרהיטים שיש לכם. עליכם לרכוש רהיטים שיתאימו לכם לעבודה נוחה ונעימה בבית. לדוגמה, שולחן עבודה משרדי, מחשב, עמדת תיוק ואחסון, כיסאות ללקוחות ועוד. נסו גם לעצב את החלל כך שתוכלו לשלב את הלוגו שלכם על אחד מקירות המשרד. בנוסף, אל תשכחו שכיסא העבודה שלכם הוא הדבר הכי חשוב במשרד, זאת משום שאתם צריכים לשבת עליו המון שעות ביום. על כן, בחרו כיסא משרדי שיהיה ארגונומי ונוח מחומרים איכותיים. כך תוכלו לשמור על הגב שלכם. כיום, יש מגוון גדול של כיסאות כאלה בצבעים ועיצובים שונים.

אחסון – כאשר יש משרד בבית, יש צורך בארגון ובמיקוד. על כן, עליכם להשתמש במגירות תיוק, ארונות סגורים, וארגוניות למגירות. כל אלה יעזרו לכם לסדר כמו שצריך את החומר המקצועי בו אתם משתמשים לעבודתכם, את המסמכים החשובים לכם ואת כל הניירת שאתם משתמשים בה על בסיס שוטף. חשוב מאוד שתקפידו מדי יום לסדר את המשרד. הדבר לוקח בדיוק כמה דקות בודדות.

תאורה – אם יש לכם תאורה מרכזית בחלל המשרד שלכם, זה מצוין. מה שכן, מומלץ גם שתדאגו לתאורה נוספת כמו מנורת שולחן. כך תוכלו לעבוד בצורה נוחה ונעימה מול המחשב ובכלל גם כאשר אתם מתעסקים בכתיבה ומילוי של ניירת.

עזרה של בעל מקצוע בעיצוב המשרד

אם אתם מרגישים שתהליך העיצוב קצת גדול עליכם או שאין לכם זמן להתחיל להתעסק איתו, תוכלו בהחלט לקבל ייעוץ ואף לקחת את שירותיהם של בעלי מקצוע בתחום כמו למשל, מעצב או מעצבת פנים שסיימו לימודי עיצוב פנים. הם כבר ידאגו לתכנן ולעצב את המשרד הביתי שלכם בצורה הטובה והמושלמת ביותר ועל פי הטעם והסגנון האישי שלכם.

טיפים לסטיילינג במשרד

סידור הציוד – סביר להניח שבמשרד הביתי שלכם, יהיה לא מעט ציוד אלקטרוני כמו, מחשב, מדפסת, מנורת שולחן ועוד. נסו לסדר את הציוד ובעיקר את הכבלים כך שלא יראו. תוכלו לעשות זאת על ידי שימוש בתעלות דקורטיביות.

פריטים משולבים – רכשו לכם מכונה משולבת הכוללת מדפסת, מכונת צילום, סורק ומכשיר פקס. כך תוכלו לדעת שיש לכם מכונה אחת שכוללת את כל המכשירים האחרים. בכך אתם גם יכולים לחסוך לא מעט מקום בחלל המשרד.

שדרוג רהיטים – אם יש לכם שידת מגירות או רהיט אחר שעדיין במצב טוב ותרצו לשדרג את המראה שלו כך שיתאים למשרד שלכם, תוכלו לעשות זאת על ידי הדבקה של טפטים או אפילו על ידי צביעה של אותו רהיט.

לוחות השראה וארגון – אם אתם רוצים להכניס קצת צבע לחלל המשרד ולעצב אותו בצורה מגניבה, תוכלו לרכוש לוח מגנטי, לוח שעם או לוח מרופד. על אותן הלוחות, תוכלו לתלות כל מיני משפטי השראה אך לא רק. תוכלו גם לתלות תכניות עסקיות וכמו כן תוכלו לציין בהם תזכורת למטלות חשובות שעליכם לבצע במסגרת העבודה.

אולי יעניין אתכם גם?