עיצוב תאורה למשרד

לתאורה שתבחר לסביבת העבודה השפעה מיטבית על הפרודקטיביות של העובדים וביצירת אווירה נעימה. תכנון מדויק של תאורה במשרד מאפשר לשמור על ערנות לאורך זמן מבלי לאמץ את העיניים.
כיום משקיעים חשיבה רבה בתכנון תאורה לסביבות עבודה שמחד, יוצרת עניין ודינאמיות במרחב ומאידך, משפרת את הביצועים ומשפיעה לטובה על קוגניציה, היצירתיות והרווחה הכללית. אילו שיקולים חשובים בתכנון ובבחירת גופי תאורה?

עצות שיעזרו לכם בפרויקט שיביא את האור לחלל העבודה.

חוסר אחידות היא שם המשחק
בניגוד למה שנראה מהלך טבעי – אחידות עשויה להשיג אפקט הפוך. אם מאירים את החלל כולו ברמה אחידה של תאורה, עשויים לקבל חלל מסנוור מדי. מומלץ לבחור מוקדי תאורה במשרד ולוודא שהאור מופנה בצורה של הארה עקיפה בגובה מדויק. רצוי לבחור גופי תאורה צמודי תקרה ובכך יווצר פיזור מאוזן של הארה ומרחב מואר, אוורירי ונעים יותר לשהייה לאורך זמן. 


כדאי לבחור גם עוצמות שונות של תאורה וכך ליצור משחקי תאורה מעניינים ולאפשר תאורת עבודה ייעודית וממוקדת לכל פינת עבודה, כך שכל אחד מהעובדים יוכל לשלוט בתאורה המועדפת עליו בהתאמה אישית. אפשר גם לחשוב מראש אילו אזורים במשרד יוארו בתאורה חמה יותר כמו עמדת הקבלה, הטרקלין והמטבח והיכן למקם תאורה קרה יותר המסייעת בריכוז, למשל, חדרי ישיבות. כיום המגמה היא לחקות את הטבע ככל שניתן בהזרמת אור טבעי למרות שהוא אור מלאכותי.

סודות ה-LED

תאורה מסוג LED נחשבת לתאורה מועדפת התורמת לאיכות התאורה בחלל מהסיבה שהיא לא יוצרת בוהק שעשוי לעייף אלא אור נעים. בנוסף, קיימות אופציות רבות של תאורת LED מסוגים שונים, כך שאפשר ליהנות מגמישות עיצובית יחד עם טכנולוגיה מתקדמת. אפשר גם לשנות את עוצמת התאורה במהלך היום לפי האור הטבעי שנכנס פנימה ועד החשיכה, לעובדים השוהים במשרד עד שעות מאוחרות וכך לשמור על רמת ערנות אחידה לאורך שעות היום בלי קשר לשעה. בכל מקרה, חשוב להימנע מהטמעה של אורות מהבהבים היוצרים עייפות במהירות רבה ועשויים גם לפגוע בבריאות העין. תאורת LED נחשבת לחסכונית ובעלת תוחלת חיים גבוהה ולכן, מהווה פיתרון מומלץ עבור משרדים.

חיסכון אנרגטי 

כיום אפשר לשלוט בתאורה מראש, כך שיש חיישנים שיודעים לזהות את עוצמת התאורה הנדרשת לפי האור הטבעי שזורם או לא זורם פנימה וכן מזהים תנועה בחלל (למשל, שירותים, מטבחון, פינת ישיבות) וכך מאפשרים חיסכון אנרגטי משמעותי בהוצאות חשמל. LED, כאמור, מהווה פיתרון אולטימטיבי גם לחיסכון אנרגטי ללא הבהובים, ריצודים ומינימום פליטת חום.

גופי תאורה כחלק מהעיצוב הכולל


בחרו גופי תאורה שישתלבו בקונספט העיצובי אשר קובע את הטון בחלל. בין אם מדובר בגופים מתכתיים בשיק תעשייתי למשרדים מודרניים ובין אם באובייקטים צבעוניים שמוסיפים טוויסט וגוון לחללים בהירים יחסית בהם רוצים להוסיף טאץ' צבעוני ששובר את המונוכרומטיות הבהירה. לרוב נהוג להרשים עם גופי תאורה דומיננטיים במוקדים אסטרטגיים.
לדוגמא – עמדת הקבלה המהווה את המפגש הראשון עם עובדים, לקוחות וכל מי שנכנס למשרד. אפשר להשתמש גם בתאורה נסתרת במוקדים שונים, כדי ליהנות מהאפקט של האור, למשל, אור שמקרין על אובייקטים פיסוליים שונים לצד גופי תאורה גדולים משתלשלים מהתקרה, במשרדים בעלי תקרות גבוהות בהם יש מקום לגופי תאורה מאסיביים.

חשוב לתכנן עם מעצב תאורה, אדריכל או מעצב פנים את התאורה שתיבחר למשרד או לקבל ייעוץ במעמד המכירה לפי התוכנית של המשרד, כדי לבחור את גופי התאורה האמינים והטובים ביותר בשוק בהתאמה אישית לממדי המשרד והרושם המבוקש.

אולי יעניין אתכם גם?