כסאות משרד כל מה שחשוב לדעת

מציאת כסאות המשרד הטובים ביותר שמתאימים לתקציב העסק היא למעשה השקעה בבריאות ובפרודוקטיביות של העובדים. מומחים בתחום הבריאות ואנשים המתמחים בריהוט משרדי ארגונומי יכולים להאיר את עינינו באשר לשאלה החשובה: ״מה הופך כסא משרדי אורגונומי לאידיאלי?״.

להלן הטיפים המובילים לבחירת כסאות משרדיים מקצועיים

כסאות משרד חיוניים ביותר לפרודוקטיביות ולהפחתת שעות היעדרות בגלל כאבים ופגיעות. כסא מחשב צריך להיות נוח, להציע משענת גב מלאה ולספק שלל של תנוחות מתכווננות, כולל אפשרות לכיוונון התמיכה המותנית, גובה הכיסא ושיפוע המושב.

לדוגמה:

  • כסא מסוג טוטל קומפרט – קלאסיק עבודה הוא כסא אורטופדי, ארגנומי, נוח ביותר לעבודה לאורך שעות רבות. כסא מחשב המציע מושב עם ספוג יצוק עבה ורך במיוחד עם אזור מרכזי גמיש שמונע לחץ על עמוד השדרה. מושב זה עשוי בטכנולוגיה חדשנית השומרת על איכות הספוג שאינו ׳צונח׳ עם הזמן ולא מאבד מצורתו ומנפחו. בנוסף, הכיסא מצויד במנגנון משוכלל עם מושב מרווח, כרית גב תחתון מתכווננת, וידיות אשר מתכווננות לכול הכיוונים.
  • כסא מסוג הייטק – הוא כסא עבודה איכותי אחר, העומד בתקנים המחמירים האירופאיים והאמריקנים. ניתן לשדרג את הכסא למנגנון המאפשר לעצור את המושב בכול זווית רצויה.
  • כיסאות המשרד הטובים ביותר מציעים מושבי ״מפלים״ (Waterfall Seats)

מומחים טוענים כי כסאות המשרד הטובים ביותר הם אלה שהמושב שלהם מתעקל, עם חזית בצורת מפל המונעת מהמושב לגרום לרגליים להיתפש באזור שמאחורי הברכיים. מושבי הכסאות, גם אם אלה כסאות פלסטיק, אמורים לאפשר חלוקה אחידה של משקל הגוף וכמובן להציע ישיבה נוחה.

קצה תבנית המושב צריך להיות רק ומעוצב כך שלא יוכל לגרום לדחיסה של הירכיים והישבן. החלק האחורי של המושב אמור לספק תמיכה נוחה.

לדוגמה:

  • כסא מסוג טוטל קומפרט – קלאסיק עבודה – הוא כסא מחשב מעוצב ברמה גבוהה מאוד המתאים לישיבה ממושכת. כסא זה מצויד במושב מרווח מאוד, ספוג יצוק ׳מפל׳ (waterfall) שאינו צונח ולא משנה צורה. בסיס הספוג עשוי מפלסטיק יצור ובמרכזו אזור גמיש המסוגל למנוע לחץ על עמוד השדרה. לכסא ידיות מתכווננות לכל הכיוונים, מנגנון משוכלל ותוספת של כרית לראש.

מפרקי הכיסא צריכים להיות נוחים בזוויות של 90 מעלות

אחד הסימנים לכך שכסא משרדי לא מתאים לעובד הוא כאשר זוויות המותן, הברכיים והקרסוליים לא נוחות בזווית של 90 מעלות. אם הירכיים לא מתייצבות בזווית של 90 מעלות סימן שהכיסא גבוה מדי או שהמושב קצר מדי עבור המשתמש. הדבר נכון גם לגבי הברכיים והקרסוליים. על כל המפרקים להישאר ב-90 מעלות כאשר יושבים על הכסא.

אם אתם מחפשים כסאות המתנה נוחים לאורחים במשרד, קחו בחשבון שכסאות אלה אמורים להיות נוחים, מעוצבים היטב ועשויים מאיכות גבוהה ומחומרי גלם משובחים.

לדוגמה:

  • כסא מסוג אורח הייטק פלוס מציע בסיס אלומיניום יצוק, ריפוד דמוי עור בעובי כפול מהסטנדרט המקובל בשוק, כדי לשמור עליו מפני התקלפויות. מנגנון כיסא זה מציע ידית לכיוון גובה המושב, ידית לעצירת המושב בשתי זוויות שונות, ידיות לשחרור המושב ולאפשר תנועתיות גמישה, ידית לקביעת קושי התנועה הקפיצית, שדרוג למנגנון ברך שיאפשר לעצור את המושב בכול זווית. כל אלה יאפשרו לכם לרכוש כסא המתנה נוח שיענה על עיקרון 90 המעלות.

הבד המרפד את הכסא אמור להיות בד נושם

הריפוד של הכיסא חייב להיות נוח למגע אם אתם מתכוונים לשבת עליו כל היום. אתם לא רוצים שהבד יישחק, יגרד או יגרום לגוף שלכם להתחמם יותר מדי. המומחים ממליצים על בד ריפוד עם מרקם נושם גם למשענת הגב וגם למושב עצמו.

לדוגמה: כסא מסוג טוטל קומפורט – סטריפס אפור, הוא כסא בעל מבנה ארגונומי המציע מנגנון משוכלל, ידיות מתכווננות, ספוג יצוק שלא ׳צונח׳ ולא מאבד מנפחו ומצורתו. משענת הגב מצופה ברשת איכותית, נושמת, רכה ונעימה למגע. בנוסף, מנגנון הכסא מאפשר לכוונן את גובה המושב, את הידיות, את התנועתיות של הכסא ועוד.

כסא המשרד צריך להיות בעל מנגנון התכווננות

המפתח לכסא משרדי טוב הוא היכולת שלו להתכוונן לכול הכיוונים. המושב צריך להתכוונן למעלה ולמטה, וניתן להטות אותו מצד לצד, כל אלה הכרחיים על מנת להשיג תנוחה נכונה כשיושבים שעות על הכסא בכול יום.

לדוגמה:

  • כסא מסוג פינק ליידי, מציע דגם סופר אורטופדי עם מושב עשוי רשת גומי שמתאימה את עצמה למבנה גופו של המשתמש, כריות גב תחתון וראש מתכווננות, ומנגנון משוכלל הכולל:
  • ידית לשינוי גובה המושב
  • ידית להחלקת המושב קדימה ואחורה ואפשרות לעצור בכל נקודה מבוקשת
  • ידית לעצירת המושב בכל זווית נדרשת ביחס מושב הגב (1 ל-2)
  • ידית המשחררת את המושב לתנועתיות גמישה וחופשית
  • ידיעת הקובעת את מידת הגמישות של התנועתיות

התאמת כסא המשרד לא מצריכה שימוש בכלים כלשהם

לבסוף, מתוך הכרה בחשיבותם של כסאות משרד מתכווננים לבריאות העובדים, מומלץ לבחור בכסאות שמתכווננים בקלות וללא שימוש בכלים כלשהם. אל תחששו לבקש מהמוכר להפגין את יכולת ההתכווננות של הכסא, או לנסות להתאים את הכסא לפני שאתם קונים אותו.

אול ייעניין אותך גם?