חרקי עץ בריהוט משרדי

השקעתם בריהוט עץ איכותי, בבית הפרטי או במשרד החדש שלכם. כעת, אתם חוששים שמא הרהיטים יפלו קורבן לחרקי העץ שייהנו להפוך את העץ למקום מחיה ולמעשה יהרסו את העץ היפהפה של הכיסא, הספה, הארון או השולחן. במקרה אחר, ייתכן שלא אבחנתם בזמן בחרקי העץ שכבר התמקמו ברהיטים שלכם, וכעת אתם זועקים ״הצילו!״, כדי להציל את הרהיטים מפני כליה.

איך למנוע ואיך לטפל בחרקים השוכנים ברהיטי העץ?

חרקי עץ עלולים להזיק לרהיטי העץ, הן בתוך הבניין והן בסביבתו. הידיעה כיצד למנוע, או איך לטפל בחרקי העץ חשובה תמיד, אבל במיוחד אם זה עתה עיצבתם מחדש את המשרד ורכשתם ריהוט משרדי מעץ, כולל כסאות מחשב ושולחנות משרד מעץ יוקרתי או ריהוט לחדר ישיבות שישרה את האווירה והסגנון שבחרתם לשדר.

איך מתחיל להיווצר הנזק?

הנקבות של חרקי העץ הבוגרים, מטילות את ביציהן בסדקים ובחורים שבעץ. הזחלים או תולעי העץ מפלסות, או יותר נכון ׳אוכלות׳ את דרכן החוצה מבעד לעץ, תוך כדי כרסום העץ לאורך זמן. תופעה זו עלולה ליצור חורים ותעלות במבנה העץ, הן ב׳דק׳ העץ שמתחת לפרגולה בחצר, הן ברצפת העץ בתוך הבית והן בריהוט העץ.

אם אתם מגלים סימנים לחרקים בעץ, יש מה לעשות: תוכלו לנקוט במספר צעדים המפורטים להלן, או פשוט יותר, להשתמש בשירותיה של חברה להדברת חרקי עץ, או של חברה להדברת טרמיטים (אם זה המקרה שלכם).

שלב ראשון: לקבוע אם הנגע הוא פעיל

אבקת עץ היא סימן לפגיעה של חרקי עץ בריהוט, אבל האם מדובר בחרקים ישנים או בחרקים פעילים?

נגע פעיל:

אם אתם רואים אבקה לבנה ולא גושית ליד הרהיט, סביר להניח שמדובר בנגע פעיל. כנראה שהריהוט מאוכלס כרגע בתולעי עץ.

כאשר הנגע הוא פעיל, מומלץ לטפל בעץ בתכשיר ייעודי שיהרוג את הזחלים ויחסל את התפשטותו של הנגע.

נגע ישן:

אם אתם רואים אבקה גושית בגוון צהוב, או חורים שנוצרו בתוך העץ, סימן שהיו בעבר חרקים בעץ, שכנראה כבר התבגרו, הפכו לחיפושיות ועזבו את העץ. 

אם תולעי העץ והחיפושיות עזבו את העץ, אתם יכולים לאטום את החורים בחומר איטום, או להחליף את עץ הרהיט.

שלב שני: להחליף את העץ

אם יש לכם ריהוט עץ שבעבר שרצו בו תולעי עץ או חיפושיות עץ, ייתכן שמבנה העץ נפגע בגלל החורים והתעלות שיצרו בו תולעים אלה.

במצב זה, נסו במידת האפשר להחליף את העץ. החלפתו עשויה להיות אפשרות חסכונית יותר מאשר טיפול בעץ בעזרת הדברה, בעיקר אם רק חלק אחד או שניים מעץ הרהיט נפגע.

שלב שלוש: לטפל בעץ

טיפול בעץ, שלדעתכם שורץ בתולעי עץ או בחיפושיות, הוא הדרך היעילה ביותר להרוג את המזיקים. בעוד שבעץ ללא גימור ניתן לטפל ישירות, הטיפול בעץ אטום או צבוע יצריך פעולה של הסרת הגימור, לפני שניתן יהיה לגשת לתהליך הטיפול עצמו.

בשלב זה יהיה עליכם לבחור במוצר שיתאים לטיפול ברהיט העץ הספציפי שלכם. מוצר, המכיל את ההרכב הכימי שיוכל לשמש לטיפול במזיקים ויוכל למנוע מהם להמשיך ולאכול את עץ הריהוט. בדקו את תווית המוצר המפרטת את תכולתו ואת השימושים שלו.

שלב ארבע: טיפול מונע

אם אתם רואים בבית או במשרד חיפושיות שמקורן בתולעי העץ, יהיה עליכם לטפל בבית בחומר הדברה שתויג כמתאים לחיפושיות אלה.

כיוון שמדובר בחומרי הדברה שעלולים להזיק לבריאות, עדיף להשתמש בשירותיה של חברת הדברה אמינה ומנוסה, שתצליח להדביר את המזיקים, להציל את הריהוט ולשמור על בריאותכם.

שלא כמו הטיפול בשלב שלוש, הטיפול בשלב ארבע יפגע בחיפושיות בתוך הבית, ולא בחרקים שבתוך העץ.

תכשירים לטיפול בשלב זה כוללים קוטלי חרקים המתויגים כ׳חרקי עץ׳. חשוב לפעול לפי ההוראות המופיעות על תווית חומר ההדברה. לערבב את הכמות המומלצת של חומר הדברה במים, בתוך מרסס יד, לנער היטב את המרסס כדי שהמים וחומר ההדברה יעורבבו היטב.

רססו בסדקים של הבית או המשרד, בכול החדרים בהם מצאתם חיפושיות. שימו לב בעיקר לאזורים הבאים:

  • סביב מסגרות הדלתות והחלונות
  • במקומות שבהם העץ פוגש את הקיר או הרצפה
  • במקומות שבהם ריצוף העץ נוגע בקיר
  • בפינות החדרים
  • מתחת לרהיטים ולמכשירים כבדים
  • במקומות בהם מצטלבים הצינורות בחדר.

אולי יעניין אותך גם?