מה צריך לדעת על עיצוב של חללי עבודה משותפים

 

משום שחללי העבודה הפכו למבוקשים, יותר ויותר מקומות חדשים נפתחים כפטריות אחרי הגשם ומרביתם מצליחים לאכלס את המשרדים תוך זמן קצר בלבד. חללי עבודה משותפים עונים על צרכים נקודתיים של רבים, אך על מנת להפוך אותם גם לפרודוקטיביים יותר וגם לנעימים ונוחים, יש צורך לעצב אותם כראוי.

 

התאמת החללים למבנה המשרד

 

עוד לפני שאתם מעצבים את חללי העבודה המשותפים חשוב לקחת בחשבון את תהליך התכנון וההתאמה המלאה למבנה המשרד. תכנון ועיצוב משרדים אומנן כולל חלוקה לאזורי עבודה, אך חשוב לזכור כי יש לעצב ולבנות במידת הצורך חללים נוספים לרבות חדר ישיבות, מקומות אחסון, מרחב ישיבה למנוחה , מטבחון ועוד, חשוב מאוד להתאים את החלל המשותף לגודל המשרד ולוודא עי הוא לא תופס יותר מידי מקום וכי הוא משתלב בדיוק המרבי עם המבנה המדובר. התכנון המקדים של חללי עבודה משותפים חייב לכלול הדמיה וזאת כדי לא להתחרט בדיעבד על התוצאה אלא לערוך את השינויים הנחוצים מבעוד מועד ולפני הביצוע.

 

כדי שהחלל באמת יהיה משותף (ולא רק שיוגדר כחלל משותף), חשוב ליצור אינטראקציה בין כל האנשים שיחלקו את המרחב במהלך היום יום ומאידך לאפשר לכל אחד לזכות בפרטיות לה הוא זקוק במהלך יום העבודה. חללים משותפים צרכים לאפשר לעובדים גישה לשיתוף פעולה עם חבריהם למתחם ומאידך יצירת מרחב פרטי, נוח ושקט עבורם. עיצוב חללים משותפים הוא משימה מורכבת אשר מיועדת לבעלי מקצוע / אדריכלים ומעצבים מובילים בתחומם ובעלי ניסיון בתחום. חשוב מאוד במהלך התכנון להפעיל את המקצועיות ואת היצירתיות המקסימאלית.

 

כמו כל דבר בחיים, גם אופן ספייס מאגד יתרונות וחסרונות, אך משום שהיתרונות של החללים המשותפים עולים על החסרונות, ההצלחה שלהם הפכה לגדולה עד מאוד. אחת הבעיות בחללים משותפים זה הצורך לחלוק מרחב אחד עם אנשים שלא אתם בחרתם ולעיתים הכימיה איתם לא בשיא (בלשון המעטה), אך כמו החיסרון הזה גם יתר החסרונות הם בעלי פתרון ולעיתים אף מהיר.

 

חללי עבודה משותפים

 

בעידן הנוכחי חללי עבודה משותפים הפכו לפופולאריים ונדרשים על ידי עצמאים רבים שמחפשים לצאת מביתם ולעבוד בסביבת עבודה שתאפשר להם יציאה מהבית ומפגש עם קולגות מתחומם, מתחומים משלימים ו/או מתחומים אחרים לגמרי. יציאה לעבודה בחלל משותף, מאפשרת לרבים להיות פרודוקטיביים יותר בעבודתם ולמנף את פעילותם העסקית תוך זמן קצר. אין ספק כי יציאה מהבית "ממסגרת" את העבודה באופן נכון וטוב יותר ובמקביל מצליח הפרילנס/אדם בודד שמנהל עסק בגפו, לבוא במגע עם אנשים נוספים ופעמים רבות ליצור קשרי עבודה חדשים ורווחיים. היתרון המהותי לפרילנס, הוא היכולת לעמוד בתשלום הכלכלי עבור "המשרד" החדש שלו.

 

עיצוב אישי לכל עמדה בחלל

 

תכנון ועיצוב משרדים הוא שונה מהותית מתכנון ועיצוב חלל משותף. כאן תפקידו של המעצב הוא מצד אחד ליצור עיצוב כולל לכל החלל, אך במקביל להקפיד על עיצוב אישי לכל אחד מהמשרדים/מעמדות העבודה. כל עמדת עבודה צריכה להקנות לכל עובד את הצרכים לו הוא זקוק ומין הסתם, לא כל אחד זקוק לאותם הצרכים. יש מי שיעדיף ריהוט משרדי מינימליסטי כדי לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר ויש מי שיבקש ציוד רב ככל האפשר, יש מי שיעדיף צבעוניות בחדרו, אחר דווקא יעבוד טוב יותר בחדר חד גוני שלא ימשוך את תשומת ליבו וכיוצא בזאת. עיצוב חללים משותפים למטרת עבודה חייבים לענות על צרכי העובדים בראש ובראשונה ולהעניק להם את המרחב האופטימאלי עבורם ועבור עבודתם.

אולי יעניין אתכם גם?