מדריך: איך לבחור פינת לימוד לתלמידים


אם הילדים שלכם מתחילים ללמוד בבית הספר בשנה הבאה, עליכם להכין להם מבעוד מועד פינת למידה או מספר פינות למידה. כך הם יוכלו ללמוד וגם לצור בקלות ובנוחות. לאלו דברים כדאי לשים לב כאשר מתחילים להרכיב פינה כזאת? המשיכו בקריאת המאמר ותגלו בעצמכם.

על השולחן

כאשר מדובר על פינות לימוד לילדים, גובה השולחן המומלץ הוא כ-75 ס"מ ואילו העומק המומלץ הוא לפחות 55 ס"מ. אם אתם מתכננים גם לשים מחשב בפינת הלימוד, אז רצוי אפילו שהעומק יהיה 60 ס"מ. מבחינת אורך השולחן, האורך המומלץ הוא 1.20 עד 1.60. ניתן לבחור בשולחן אחד ארוך בו יוכלו לשבת כמה ילדים או למקם לכל אחד שולחן משלו. במידה ורוצים גם מגירות, רצוי לשלב אותן מצדי השולחן או השולחנות, כך הן יהיו יותר נוחות לשימוש. לגבי החומרים מהם יהיה מיוצר השולחן, מומלץ לבחור בחומרים איכותיים, שיהיו עמידים לאורך זמן. לדוגמה, משטח זכוכית פחות מומלץ בגלל שהמגע עם פרק כף היד הוא לא נעים כ"כ וגם בגלל שבחורף הוא עשוי להיות קר מדי. אפשר לבחור משטח שיהיה עשוי מ-MDF או פורמייקה. שניהם קלים לתחזוקה וניתן לנקות אותם עם מגבון. הם יכולים להחזיק לאורך שנים רבות. כמו כן, ניתן גם לבחור משטח מעץ גושני, מה שכן עלותו מאוד יקרה בהשוואה ל-MDF ולפורמייקה.

על הכיסא

חשוב לבחור בכיסא שתואם את מנח הגוף הטבעי וגם את מבנה עמוד השדרה. כיסא איכותי וטוב יספק תמיכה מקסימאלית לגב וימנע בעיות של כאבי גב בעתיד. חשוב שמשענת הכיסא תהיה גמישה ויהיה אפשר להזיז אותה אחורה, כלומר להישען אחורה. הדבר מסייע לאספקת חמצן למחזור הדם וכמו כן תנועה לשרירים. מבחינת ריפוד הכיסא, רצוי לבחור בריפוד בד שיהיה אוורירי ולא אטום. כמו כן, רצוי שתהיה אפשרות לכוונן את הכיסא ובעיקר את גובה המשענת, כך שתתאים לילדים.

מיקום פינת הלימוד

את פינת הלימוד יש למקם בצורה נכונה בחדר הילדים או חדר העבודה. כך למשל, נעדיף למקם את פינת הלימוד, כך שהחלון יהיה מצד ימין או שמאל. זאת על מנת להימנע מסנוור של אור השמש. מעבר לכך, אפשר גם להוסיף ווילונות ואם יש צורך גם לתלות מדפים שישמשו כמקום לספרי הלימוד והחוברות של הילדים.

בחירת תאורה

רצוי שתהיה תאורה מרכזית התלויה מהתקרה, כך שכל החדר יואר כמו שצריך. ההמלצה היא להתקין תאורה עם אור לד של לפחות 10 ואט. מעבר לכך, רצוי גם להוסיף תאורה נקודתית, כך שפינת הלימוד תואר גם היא. אפשר לבחור במנורת שולחן עם נורת לד של 5 וואט.

צבעים

העדיפות הוא לבחור בצבעים קלאסיים ומרגיעים כמו, לבן או שמנת. אם אתם רוצים קצת לשבור את הצבעים הללו, תוכלו לעשות זאת באמצעות כיסא צבעוני, מדבקות קיר, חפצי נוי וכו'. מה שכן, שימו לב לא לבחור בצבעים חזקים מדי, כי אז אתם עשויים לפגוע בריכוז של הילדים.

שורה תחתונה

אם אתם לא בטוחים איזו פינת עבודה תתאים לילדים ואיזה צבעים בדיוק לבחור ואיך בכלל לצור פינה שתהיה בה אווירה נעימה וחמימה, אז עליכם לקחת בחשבון שתמיד תוכלו לפנות לאנשי מקצוע בתחום כמו, מעצבי ומעצבות פנים. נכון, מדובר על שירות שעלותו יכולה להסתכם בכמה אלפי או עשרות אלפי שקלים, מה שכן, מדובר גם על השקעה לטווח ארוך. אם יש לכם את התקציב, לכו על זה ותראו שהתוצאה תצא לא פחות ממושלמת.

אולי יעניין אתכם גם?