שילוט ושילובו בתכנון ועיצוב החלל המשרדי

סביבת העבודה שלכם אמורה להיות מקום של השראה ומוטיבציה. המשרד אמור לתמוך בחדשנות, בניהול שיחות, בשיתופי פעולה. מקום בו כל אחד מרגיש מספיק נוח כדי להיות יצירתי.

העיצוב נוגע לא רק לתכנון משרדים מוקפד שמציע סביבת עבודה נוחה, עם שולחנות עבודה וכסאות משרדיים ארגונומיים, מתכווננים, שיכולים לתמוך במשימות שונות. אדרבה, עיצוב משרדי נהדר חורג מהדאגות הפיזיות, המעשיות (למשל, האם שלטים מוארים מתאימים כשילוט לעסק שלכם, או שעדיף שלטי זכוכית), ומתייחס גם לרווחה הפסיכולוגית והרגשית של האנשים שישתמשו במרחב העבודה המעוצב.

אין ספק שכסא מחשב נוח וארגונומי יכול להעניק רווחה כלשהי, אבל אתם כבר מבינים שלא מדובר רק על סוגיות הנוגעות לבחירת שולחנות משרדיים או כסאות לחדרי ישיבות.

ייתכן שהתקציב שלכם רחוק מתקציב העיצוב של גוגל או פייסבוק, אבל אין שום סיבה שעיצוב המשרד שלכם לא יעורר השראה.

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להבין את ההיבטים השונים הקשורים לתכנון ועיצוב משרדים. עצות שיסייעו לכם בשאלה: ״מה יכול להפוך את המשרד שלי למקום שבו העובדים אוהבים לשהות?

עיצוב מותאם לתרבות הארגון

לכול ארגון יש תרבות משלו. אתם יכולים לתאר את זה כ״אישיות״. עיצוב משרדי נהדר מזהה ומבליט את אותם גורמים שמבדילים אתכם מהמתחרים שלכם. לעתים קרובות אלה אותם אפיונים עדינים מאוד המושכים את מיטב הלקוחות, ואת מיטב הכישרונות, המסייעים לכם לבנות רוח צוות בתוך הארגון.

קחו את הזמן ונסו להגדיר במילים ובתמונות כיצד נראית ומרגישה התרבות הארגונית שלכם.

עיצוב שילוט ממותג

עקרונות העיצוב המשמשים את אנשי המקצוע בתחום הגרפיקה, נועדו לסייע לעסקים לבחור בשילוט אטרקטיבי בעל השפעה, קריא, ברור, מסודר ומושך את העין. אבל זה לא הכול.

עיצוב שלט איכותי חשוב להצלחת המותג שלכם, לכן, הגרפיקה של השילוט אמורה להתאים גם לצבעי הלוגו. כך תוכלו ליצור זהות מידית בין השילוט לבין העסק שלכם. לדוגמה: שילוט מואר הכולל את הגופן, הסמל וערכת הצבעים של הלוגו שלכם.

עיצוב השלטים למשרד מתייחס:

  • הן לעיצוב שלטים לעסקים על הקיר החיצוני של המבנה
  • והן לעיצוב של שילוט פנים, שאמור:
  • לכוון את העובדים והמבקרים במשרד (שילוט הכוונה)
  • להתריע מפני סכנות (שילוט בטיחות)

תשומת לב לדינמיקה של המשרד

הדרך הטובה ביותר להבין איזה סגנון עיצוב ואיזו פרישת חלל ישרתו אתכם באופן הטוב ביותר, היא לראות כיצד הצוות משתמש בחלל העבודה:

  • כיצד הם מתקשרים?
  • היכן נקודות המפגש בזרימת התנועה?
  • היכן המכשולים הפוגעים בשיתופי פעולה?
  • מה עובד ומה לא עובד?
  • מהן התלונות הנפוצות של העובדים?

התבוננות במשך כשבוע או שבועיים בצוות, כשגורמים אלה נמצאים בראשכם, תעניק לכם תובנות שאולי לא תשיגו בדרך אחרת.

לא מדובר בבחירת ׳הכול או כלום׳

בשנים האחרונות מתקיים ויכוח ער מה עדיף, חלל פתוח (open space) או חדרים פרטיים? אבל מי אומר שזה חייב להיות הכול או כלום? יש מגוון דרכים שבהן ניתן להתאים את שתי הגישות במשרד שלכם.

מעצבי משרדים מנסים ליצור איזון טוב שישיג את שתי המטרות הללו (חלל פתוח או חדרים סגורים), מבלי שהעובדים ירגישו כמו ׳חסרי בית׳.

דרך העבודה בימינו הפכה להרבה יותר גמישה: במקרים רבים זה לא מעשי לשייך תחנת עבודה אחת רק לעובד מסוים. לפעמים, יש עובדים שצריכים פינת עבודה רק לשעה קלה. בנוסף, יש משימות שדורשות מרחב אינדיבידואלי ואילו אחרות חייבות להתבצע בשיתופי פעולה.

המפתח הוא לחשוב מחדש על המרחב כמרחב we ולא כמרחב me, לתת לאנשים את החופש לעבוד במקום בו המשימה תתבצע בצורה הטובה ביותר, ולא להגביל אותם לשולחן יחיד במשרד.

זה די הגיוני לעצב פרישת חלל שמספקת הן אזורי עבודה שקטים והן אזורים המתאימים לעבודת צוות.

  • אזורים רועשים הם אידיאליים לעורר שיחות ושיתופי פעולה, הנחוצים כל כך לסיעור מוחות.
  • אזורים שקטים הם אידיאליים למשימות הדורשות מיקוד וריכוז ומינימום הסחות דעת.

תכנון המשרד משפיע ישירות על רמות הפריון

תכנון המשרד משפיע על כ-20% מהפריון. האופן שבו העובדים חשים ותופסים את סביבת העבודה שלהם, משתקף במידת היכולת שלהם לעבוד היטב בסביבה זו. הפרישה המוחשית, הפיזית, הריהוט והציוד – מפעילים על העובדים השפעה פסיכולוגית המתבטאת ברמות התפוקה.

עיצוב משרד המעורר השראה ומוטיבציה מסייע להפוך את העבודה למשמעותית

המבוגרים שביננו מתגעגעים לאיזון שהיה פעם בין העבודה והחיים הפרטיים, לפני שהטכנולוגיה התחילה לטשטש את הגבולות בין זמן עבודה לזמן אישי. כעת, דורות של צעירים המצטרפים לכוח העבודה, רואים הכול כחלק ממכלול מגובש. עבודה היא חיים וחיים הם עבודה. הם לא בהכרח מבקשים לעצמם זמן אישי יותר, הם מחפשים משמעות גדולה יותר במה שהם עושים.

צעירים אלה רואים את אורח החיים שלהם כהרחבה של החיים הסטודנטיאליים שבהם העבודה והמשחק לא ניתנים להפרדה.

לכן, ככול שהעובדים יאהבו יותר את סביבת העבודה שלהם, הם יהיו מאושרים יותר, וככול שיהיו מאושרים יותר, הם יסתדרו טוב יותר עם עמיתיהם, ויהיו פרודוקטיביים יותר.


אולי יעניין אתכם גם?