קניה ועיצוב משרד

קניית משרד חדש, זו השקעה גדולה. לכן חיוני לקבל החלטה מושכלת עוד לפני שאתם חותמים על חוזה הקניה ולפני שאתם מבקשים משכנתא, במיוחד אם אתם מתכננים להישאר בבניין הזה זמן רב.

כדי לעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה, חשוב להשקיע מחשבה בשתי סוגיות:

  • דברים שיש לקחת בחשבון בעת קניית המשרד החדש: שטח החלל ומספר החדרים (שישפיעו על נושא משמעותי: עיצוב ותכנון משרדים), מיקום הנכס, מחיר הנכס לעומת ערכו בשוק, שלמות המבנה ותעבורה.
  • דברים שיש לקחת בחשבון לפני שלוקחים משכנתא: שימוש בשירותיו של יועץ משכנתאות משלכם יוריד מכם הרבה לחץ ויחסוך לכם לא מעט כסף, בזכות המקצועיות שלו.
  • יועץ משכנתא פרטי פירושו, הסתייעות באיש מקצוע מיומן שיגן על האינטרסים שלכם ויעזור לכם להתמצא בסבך המונחים המקצועיים כמו: מחשבון משכנתא, זכאות למשכנתא או תמהיל משכנתא. במקום לחפש מדריך משכנתא מקוון ולהתחיל ללמוד את החומר, תנו ליועץ שלכם לעשות את העבודה עבורכם.

חלל המשרד

חיוני לרכוש נכס שיכול לענות באופן מושלם על הצרכים שלכם. לדוגמה, אם אתם מעסיקים מספר גדול של עובדים, עליכם לבדוק שהנכס המוצע יכול להתמודד עם היקף העובדים שלכם.

אתם לא יכולים לדחוס את האנשים ולצופף יותר מדי שולחנות משרדיים בחלל קטן אחד. להיפך, אתם צריכים שטח רב יותר, למקרה שתרצו להתרחב.

כשהחלל מצומצם ביחס למספר האנשים, כשאין מקום לנשום, ואין לאן לזוז, אתם יוצרים מקום עבודה מלחיץ ומדכא.

המטרה שלכם היא לשמור על עובדים שבעי רצון ומאושרים, כדי לשמור על איכות העבודה ועל רמת הפריון. תנאים גרועים בסביבת העבודה יגרמו לעובדים לעזוב ולעבור לעבוד בחברה אחרת.

כוחה של סביבה משרדית

ארגונים חכמים מבינים שסביבת עבודה היא כלי עסקי. סביבה משרדית איכותית דורשת נוחות מקסימלית, לדוגמא: כסאות משרדיים ארגונומיים, לנוחות בישיבה ממושכת. סביבה משרדית חכמה משקפת את ערכי הליבה של העסק ומחזקת אותם. זה נעשה באמצעות בחירת מיקום הצוותים ומיקום המשימות השונות, ובאמצעות אלמנטים עיצוביים המשקפים את התרבות, את המותג ואת הערכים של הארגון.

לדוגמה, תכנון ועיצוב משרדים התומך בפרישת החלל הפתוח (open space), הפך לפופולרי מאוד בימינו, בין היתר משום שפתיחות, שקיפות ושיתופי פעולה, הם חלק מהתכונות שארגונים שואפים להשיג. ולפעמים, עיצובים אלה אכן עובדים היטב.

לא לכולם מתאים לעבוד בחלל פתוח

מחקרים מראים שעידוד העובדים ליצור שיתופי פעולה באמצעות חלל פתוח, עשוי להיות ׳יותר מדי מכול הטוב הזה׳.

היום, יותר ויותר אנשים מגלים מחדש את ערכם של השקט והריכוז כשהם מתיישבים בנחת על כסא מחשב מותאם אישית, בחדר שבו אין איש מלבדם, ויכולים סוף סוף להתרכז במה שעליהם לבצע.

למעשה, שיתוף פעולה מצד אחד ושקט מהצד השני, הם שני קצוות על רצף של מגוון מצבי עבודה. וכל עובד נמצא בנקודה אחרת על רצף זה. אם תזהו את ההעדפות של העובדים שלכם, תוכלו להתאים להם את פרישת החלל האידיאלית.

אין ספק, קל יותר להציע זאת מאשר לבצע. יש הבדל בין לשים לב – שהאדם עובד לבדו בחדר ישיבות ריק, או שקבוצת עובדים מצטופפת ליד שולחן אחד, כי חדר הישיבות אינו זמין – לבין לדעת מה עושים עם זה.

זה לא פשוט לנסות ולדמיין איך ייראה עיצוב אלטרנטיבי יעיל שייתן מענה לשני המצבים המנוגדים הללו.

עיצוב מושכל של סביבת העבודה שלכם, יוכל לקחת בחשבון לא רק פריטי ריהוט כמו: כסאות לחדרי ישיבות, ארונית תיוק או שולחן לפינת האוכל במטבחון, אלא ינסה לבחון את תכונות החלל שיהיו היעילות ביותר עבור סגנונות העבודה של הצוות שלכם.

עיצוב משרד המתחשב באור

הגישה לאור טבעי היא זכותו של האדם. אור טבעי חיוני לאיכות החיים שלנו. יש לו השפעה משמעותית על אנשים, הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה פסיכולוגית.

  • אור טבעי ממריץ את הסרוטונין.
  • הסרוטונין אחראי לתחושות של שמחה, וערנות.
  • מחסור באור מדכא את ייצור הסרוטונין ומעורר ייצור של מלטונין.
  • המלטונין הוא החומר הגורם לגוף לחוש מנומנם בלילה, כשאנחנו אמורים להירדם. זה מוביל באופן טבעי לאובדן אנרגיה ולהחלשת המוטיבציה, וכמובן שזה מזיק לפרודוקטיביות בעבודה.

רוב מעצבי המשרדים מדגישים שחשוב לספק לכול אחד מהעובדים גישה לאור טבעי. ניתן לעשות זאת במספר דרכים, לדוגמה:

  • הסרת קירות החדר ושימוש בדלת זכוכית שנעה על מסילה.
  • פתיחת חלל המשרד כדי לאפשר לאור להתפשט.

עיצוב המתחשב בגירויים חזותיים

אנחנו יצורים חזותיים. לדברים שאנחנו רואים יש השפעה אדירה על הנפש שלנו. מסיבה זו, עיצוב משרדים צריך להיות לא רק פרטי, אלא גם נעים לעיניים.

בחירת הצבעים היא חלק חשוב מעיצוב המשרד. בחרו בצבעים התואמים את המיתוג ואת התרבות הארגונית שלכם, את סוג העבודה המתבצעת במשרד ואת התוצאות הרצויות לכם.

תצוגה ויזואלית של תרבות הארגון, חשובה גם היא. יצירת מרחבים שבהם העובדים יכולים להציג תחביבים שלהם, תעזור לחזק את המסר שאתם מעריכים את העובדים שלכם ואת התחביבים בהם הם עוסקים מחוץ לעבודה. הישגים שניתן להעריך לא פחות מההישגים שלהם בעבודה.

מאמר נכתב באדיבות וידר משכנתאות  www.vider.co.il

אולי יעניין אתכם גם?