ההבדל בין כיסא ארגונומי לכיסא רגיל

זה בסדר גמור להשתמש בכיסא רגיל, עד שמתחילים לסבול מכל מיני כאבים בגוף. אנשים רבים, במיוחד אלה שעובדים כל היום במשרד, לא יכולים להימנע מישיבה ממושכת במשך כל שעות העבודה. אז מה עושים כדי להקל עליהם?

עבודה בישיבה ממושכת ליד אחד מאותם שולחנות משרדיים, מהווה סיכון לבריאות העובד. אין זה נדיר שעובדים יחוו כאבי גב וצוואר, רק מעצם העובדה שהם יושבים כל היום על כיסא לא נוח שלא מציע לגוף תמיכה נאותה.

כיסאות ארגונומיים איכותיים, מספקים תמיכה ונוחות לגוף מאזור הצוואר ומטה. לכן, הם הופכים לרהיט חובה לכול מי שמחפש סוגי כסאות משרדיים ארגונומיים, המתוכננים במיוחד כדי לשמור על בריאותם של המשתמשים.

אם אתם עומדים לרכוש ריהוט משרדי חדש, ומתלבטים האם באמת כדאי להשקיע זמן וכסף בהחלפת הכיסא הרגיל בכיסא הארגונומי? הנה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון.

כיסא ארגונומי מול כיסא רגיל – מהם ההבדלים?

להלן שבעה שיקולים שיעזרו לכם להבין במה שונה הכיסא הארגונומי במשרד מהכיסא הרגיל.

  • שיקול #1 - גובה המושב

אחת האינדיקציות הברורה מאליה כאשר מתבוננים בכיסא משרדי רגיל, היא העובדה שאין לו מנגנון שמאפשר לשנות את גובה המושב שלו.

אבל את גובה הכיסא הארגונומי ניתן להתאים באמצעות מנוף כוונון פְּנֵאוּמָטִי (כלומר, מופעל באמצעות לחץ אוויר או גז).

בדרך כלל, גובה המושב נע בין כ-40.5 עד כ-53.50 סנטימטרים מרמת הרצפה. אבל, יש כסאות ארגונומיים שתוכננו במיוחד לאנשים נמוכים, עם גובה מושב המתחיל בכ-35.50 סנטימטרים מגובה הרצפה.

כיסא אשר מאפשר להתאים את גובה המושב, מאפשר למשתמש להניח את הרגליים בנוחות על הרצפה.

טיפ: כדי לוודא שהכיסא מותאם לגובה הנכון לכם, עליכם להתיישב על המושב כשהמותניים גבוהות והברכיים נמוכות, ואז, לייצב את כפות הרגליים על הרצפה.

  • שיקול #2 – עומק מושב הכיסא ורוחבו

לרוב האנשים מתאים גם כיסא רגיל וגם כיסא ארגונומי. התעשייה יוצרת מה שנקרא כיסאות ׳תקניים׳, אשר מידותיהם (כולל עומק המושב ורוחבו), מתאימות לאדם הממוצע. במקביל, ישנם יצרנים המציעים מודל מסוים של כיסא, בשלושה גדלים שונים. כך הם מאפשרים למגוון לקוחות לבחור בכיסא בעל המידות המתאימות להם, בין אם הם נמוכים או גבוהים.

כיסא ארגונומי, לעומת זאת, מאפשר למשתמש להטות בעצמו את המושב קדימה או אחורה, כדי להבטיח את היציבה הנכונה עבורו.

טיפ – התרווחו במושב, ושימו לב שהרווח בין הברכיים וקצה המושב לא עולה על יותר מ-3 אצבעות. רווח גדול מדי מעיד שהמושב קטן מדי ולחץ הישיבה לא יתפזר באופן שווה כנדרש. רווח קטן מדי עלול להפחית את זרימת הדם לגוף התחתון.

שיקול #3 – תמיכה מותנית

שני סוגי הכיסאות, גם הרגיל וגם הארגונומי, מציעים תמיכה מותנית, אבל הכיסא הארגונומי מאפשר התאמה של תמיכה זו.

למשענת הכיסא הרגיל, יש בדרך כלל מתאר שמתעקל פנימה ומציע סוג של תמיכה שיוביל לרפיון באזור עמוד השדרה, מה שעלול לגרום להצטברות של מתח בעמוד השדרה. רכישת כיסא ארגונומי עשויה לסייע למניעת בעיה זו, כיוון שהוא מציע התאמה מותנית גם מבחינת עומקו של המושב וגם מבחינת הגובה שלו. באופן זה, הכיסא הארגונומי מסוגל לספק את ההתאמה הנכונה הנדרשת לבריאות עמוד השדרה של האדם היושב בכיסא.

טיפ – ׳הקשיבו׳ לגב שלכם בתשומת לב, והתאימו את גובה המשענת, אם יש צורך בכך.

שיקול #4 – משענת הגב

רוחב המשענת של הכיסא שלכם אמור לנוע בין כ-30.5 לכ-48 סנטימטרים, לכול אורכה. יתכן שתמצאו כיסא רגיל שרוחב המשענת שלו, עונה על דרישות אלה.

כיסא ארגונומי מציע התאמה אישית של המשענת, על מנת שיספק ליושב נוחות רבה ותמיכה ראויה. כיסא ארגונומי בעל משענת גב, שהיא נפרדת מהמושב עצמו, מספק למעשה אפשרויות התאמה הן של גובה המשענת והן של זווית הנטייה שלה.

כיסא ארגונומי אשר המושב והמשענת לגב מורכבים כחתיכה אחת, יכול להיות שיציע התאמת היכולת להטות את המשענת בזווית קדמית ואחורית, כך שהמשתמש יוכל להישען בנוחות אחורה.

לכיסא ארגונומי עם תכונה שכזו יש מנגנון נעילה שמיועד להבטיח שהכיסא לא יישען יותר מדי לאחור.

טיפ – לפי המחקר, זווית העבודה האידיאלית של המשענת היא כ-135 מעלות (כלומר, הישענות מעט אחורנית). זה עוזר להפחית את הלחץ על הדיסק בעמוד השדרה.

  • שיקול #5 – החומר ממנו עשוי המושב

גם לכיסא הרגיל וגם לכיסא הארגונומי יש מושב מרופד. אלא שלמגוון הכיסאות הארגונומיים יש בדרך כלל שפע של אזורים מרופדים, הן המושב עצמו והן משענת הגב. זאת, כדי לספק חוויית ישיבה נוחה מאוד, במיוחד כאשר המשתמש בכיסא יושב עליו במשך שעות רבות בכול יום.

כיסאות למשרד ארגונומי, מיוצרים בדרך כלל עם ריפוד עור, אבל המטרה הכללית של הכיסא הארגונומי המשרדי הוא לספק רהיט עטוף בבד נוח.

  • שיקול #6 – משענות לזרועות

לכיסא רגיל יש משענות קבועות לזרועות, ואילו לכיסא ארגונומי יש משענות ידיים מתכווננות, כדי לאפשר לזרועות להירגע בנוחות, תוך כדי שמיטת הכתפיים והרגעתן.

הכיסא הארגונומי מאפשר לאמות הידיים להשתחרר מהמשענות, (להוריד למטה או להסיט אותן לאחור), כך שהן לא יפריעו לעובד כאשר הוא עובר להקליד על מקלדת המחשב.

טיפ – משענות ידיים מסירות את המתח והמשקל מהגב העליון ומהכתפיים. כיסא ללא משענות ידיים עלול להוביל לבעיות בגב העליון ובכתפיים.

  • שיקול #7 – להסתובב במשרד

לכיסא ארגונומי משרדי יש תכונה המאפשרת להסתובב עם הכיסא ולנוע איתו ברחבי המשרד, לשם הנוחות. אבל, האמת היא שגם לכיסא משרדי רגיל יכולה להיות תכונה שכזו, ולכן שיקול זה הוא הפחות חשוב ברשימת השיקולים אם לבחור בכיסא רגיל או ארגונומי.

אולי יעניין אתכם גם?