עיצוב ותכנון משרדים המאפשרים מנוחה

בשנים האחרונות התחדדה ההבנה אצל לא מעט מעסיקים כי לשנת הצהריים של העובדים יש חשיבות עצומה מבחינת התפוקה. בשל כך, ניתן לראות מגמה הולכת וגוברת לעיצוב משרדים אשר מאפשרים לעובדים לנוח בזמן שעות העבודה. כיצד גם אתם יכולים לעצב כך את המשרד? להלן הפרטים. 

מנוחת צהריים: יעילה לצורך הגברת התפוקה  

אחד התחומים הנחקרים ביותר בתחום התעסוקה הוא ללא ספק כיצד להגביר את תפוקת העובדים. למעשה, בעידן שבו עשרות אלפי עובדים במשמרות סביב השעון, נדרש לחשוב מחוץ לקופסא כי לאפשר להם את זמן ההפסקה, לצורך אגירת כוחות. אם בעבר שנת צהריים נתפסה כמותרות של ממש, כיום ניתן לראות כיצד מעסיקים רבים מחליטים לבצע התאמות של המשרד לצורך מנוחת צהריים בחדרים ייעודים המשלבת כורסא נפתחת למיטה כמו גם מיטות נפתחות, וזאת מתוך מטרה לספק לעובדים מקום מזמין לצורך מנוחה. לא מדובר במותרות, וזאת לאור שורה של מחקרים אשר הציגו באופן חד משמעי ממצאים אשר קובעים באופן חד משמעי כי מנוחת הצהריים יעילה לצורך שיפור תפוקה של עובד, כאשר מדובר במנוחה של בין 20-45 דק'.

מגמה מוכרת בעולם המערבי

בישראל מדובר עדיין בתחום חדש יחסית, אולם בעולם המערבי ובעיקר בספרד, פורטוגל, סין ומדינות רבות בארה"ב מספקים לעובדים חדרי מנוחה, בעיקר במקומות עבודה אשר עובדים במתכונת של משמרת מסביב לשעון. גם ענקיות טכנולוגיות כמו פייסבוק וגוגל החלו לעצב את המשרדים שלהם בהתאם לצרכי המנוחה של העובדים, כאשר מעבר להגדלת התפוקה מדובר כאן גם ביכולת להגביר את שביעות הרצון של העובדים. סקרים אשר נערכו בנושא מצאו כי עובדים אשר קיבלו אפשרות לנוח בזמן יום העובדה דיווחו על מידת נאמנות גבוהה יותר למקום העבודה, כמו גם הערכה למעסיקים. על כן, מדובר באופציה נהדרת בעבורכם להצטרף למאות מעסיקים ברחבי העולם וגם כאן בישראל אשר החלו לבצע תכנון ועיצוב של משרד המאפשרים מנוחה לעובדים.

כיצד ניתן לתכנן ולעצב את המשרד בעבור יצירת מרחב מזמין לעובדים?

בבואנו לעצב ולתכנן את המשרד, מומלץ ליצור קשר עם משרד אדריכלים אשר לו המלצות מוכחות בתחום, וזאת בכדי לבצע תכנון מדויק הלוקח בחשבון את גודל החלל, אופן החלוקה וכן שימת דגש על היבטים הנוגעים לצרכים השוטפים של המשרד. שימו לב כי תכנון זה מבוסס על תנאי התשתית הקיימת, ולכן לא פעם תידרשו לבצע השקעה כספית לצורך שבירה של קירות או הקמה שלהן לצורך תכנון מחודש, והקצאה של חדר בעבור מנוחת העובדים. נוסף לכך, נדרש לבצע רכישה של ריהוט איכותי לצורך יצירת אזורי מנוחה הכוללים בין היתר כורסא נפתחת למיטה, מיטות מתקפלות אותן ניתן למקם על גבי הקיר ולהוריד אותן בעת הצורך כמו גם ספות נוחות לרשות העובדים. שימו לב כי ניתן לבצע רכישה של ריהוט איכותי בהתאמה אישית, ולכן מומלץ למדוד היטב את גודל החדר ולתכנן אותו כי שיהיה מספיק מרחב, בהתאם למספר העובדים אותם אתם מעסיקים.

תאורה וצבע – חיונים לצורך יצירת מרחב מזמין ומפנק

לסיכום, לצבע יש חשיבות עצומה מבחינת העיצוב, ומאחר ומדובר בחדר מנוחה מומלץ לבחור צבעים רגועים ונעימים כמו בז', תכלת או אפור בהיר. במידה ויש חלונות בחדר, ניתן לשלב וילונות אשר חוסמים את אור השמש כמו גם מאפשרים להעניק לחלל מראה אינטימי וחמים. נוסף לכך, הקפידו לבחור בגופי תאורה עם תאורת לד חסכונית. בכדי להשלים את העיצוב הוסיפו פריטי טקסטיל כמו שמיכות דקות וכריות נוי, ובכך תוכלו לתכנן ולעצב את המשרד בהתאם לצרכים ולשעות המנוחה.

אולי תרצה לקרוא גם: