טיפים חשובים לפני צביעת המשרד

מחקרים רבים מהשנים האחרונות  גילו עובדה מפתיעה, ואולי בעצם לא כל כך מפתיעה: השכר שמקבלים העובדים הוא לאו דווקא הפרמטר המשפיע ביותר על שביעות הרצון שלהם בעבודה וגם לא בהכרח הפרמטר המשפיע ביותר על מידת המחויבות שלהם לעסק. היחס שמקבלים העובדים מהמנהלים ומהבעלים, למשל, מהווה פקטור מרכזי יותר, וגם לסביבת עבודה נעימה ומטופחת יש תרומה עצומה להעלאת המוטיבציה של העובדים.

בהתאם ההמלצה המתבקשת לכל בעל עסק היא להקדיש תשומת לב לעיצוב המשרד. בדרך זו מובטחים גם מקום שובה לב שכיף להגיע אליו בבוקר, וגם תחושה חיובית של העובדים שמרגישים שמשקיעים בהם. זה הוכח שהחברות שמשקיעות בנוחות ועיצוב המשרד, רמת ההשקעה של העובדים גבוהה יותר הם ירגישו מחוברים יותר לחברה, ובסופו של דבר תפוקת העבודה תגדל. מעצבי פנים שונים ממליצים לשלב את הכנסת ריהוט משרדי חדש עם צביעת הקירות והתקרות כדי להגביר את האפקט של השינוי.

כדי ששמירה על הרמוניה מדויקת של ריענון המקום תהיה על הצד הטוב ביותר. מומלץ לבצע את השינויים במקביל, מכיוון שאפשר להעז יותר - דלפק הקבלה למשל לא חייב להיות בגוון שמנת, אפור או עץ, אלא יכול להיות גם צבעוני להפליא, ובמקרה כזה כדאי לאזן עם החיבור בין צביעת משרד לבין הכנסת פריטי ריהוט חדשים מאפשר לייצר בין כל האלמנטים המרכזיים בחלל הרמוניה נעימה לעין ומדויקת. בהתאם התוצאה קיר בגוון ניטרלי מאחוריו.

באופן דומה ניתן להוסיף צבע ועניין גם דרך בחירת גוונים ייחודיים לחלק מהקירות במשרד, ובמקרה כזה כדאי לבחור שולחנות, כיסאות, ארונות ושאר רהיטים בעלי נוכחות עדינה יותר, כדי לא ליצור עומס יתר של גירויים ויזואליים.

איך להקטין את הפגיעה בשגרת העבודה למינימום בזמן השינוי

צביעה של משרדים רצוי שתהיה לפני שהריהוט החדש מגיע, מטעמי נוחות העבודה וגם מסייעת גם למזעור ההפרעה לשגרת העבודה. כשכל הפעולות שמטרתן שדרוג סביבת העבודה והפיכתה ליפה, עכשווית ומרשימה מתבצעות תוך פרק זמן קצר, העובדים חוזרים במהירות לשגרה מלאה - כמובן חמושים במוטיבציה גבוהה יותר ונהנים מאנרגיות חיוביות ושינוי אווירת סביבת העבודה.

עוד כדאי לקחת בחשבון בהקשר זה שישנן חברות שמספקות שירותי צביעה למשרדים גם בשעות הערב והלילה, כלומר אחרי שהעובדים כבר הולכים הביתה. במצב כזה אין כמעט הפרעה לעבודה השוטפת. אם במשרד לא עובדים ביום שישי זוהי עוד אופציה מתאימה לתזמון הצביעה, ובעצם אפשר גם לפרגן לעובדים בסופשבוע ארוך.

איך משפיעים צבעים שונים על ההתנהלות במשרד?

הדרך הטובה ביותר להעניק למשרד את המראה המושלם עבורו היא להתייעץ עם מומחים לעיצוב חללי עבודה. עוד קודם לכן כדאי להכיר כמה כללים בסיסיים לגבי צביעת משרדים. החלוקה העיקרית של הגוונים היא לקרים וחמים, או אם תרצו, מרגיעים מול מעוררים.

כחול למשל הוא צבע מרגיע, מאזן ומייצר תחושת ביטחון, נאמנות, חוכמה, ומקצועיות שנראה לרוב בחברות של עורכי דין, רואי חשבון, חברות בתחום הרפואה.

צהוב מעודד פעילות מנטלית של יצירתיות, רעננות, ואנרגיה ומתאים מאוד למשל למשרד של אדריכלים, לחברת בניית אתרים באינטרנט, חברות פרסום,חברות רהיטים ולמקומות נוספים שבהם נדרשת חשיבה מקורית.

אדום למשל הוא צבע מעורר מקושר להתלהבות, עוצמה ותשוקה, אבל במשרדים כדאי להשתמש בו בזהירות ובהיקף מוגבל לרוב הוא גם יכול לעודד דאגה וחוסר מעוף.

ירוק מייצר אסוציאציות של ידידותיות לסביבה ורעננות ולכן הוא מהווה אופציה פופולרית למדי בימינו.

לסיכום

בחירת צבע המשרד וסוגי הרהיטים שאנחנו רוכשים  זאת הדרך שבא אנחנו משקפים ללקוחות ולעובדי המשרד את חזון החברה , במודע ולא במודע. ולכן יש חשיבות לצבעים שאנחנו בוחרים להשתמש. מכיוון שבחירה לא נכונה של צבעים יכולה לגרום לעובדים וללקוחות חוסר נוחות מבלי להיות מודעים לסיבה. ולכן חשוב לעשות בדיקה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע כדי להשיג את התוצאה האופטימלית בשבילכם.

?אולי יעניין אתכם גם