איך בוחרים ריהוט לעיצוב משרד?

בדומה לעיצוב הבית, עיצוב המשרד יכול להיות בסגנונות רבים המותאמים לאופיו. כדי לעצב אותו בצורה נוחה ואסתטית, יש לדעת כיצד לבחור את הריהוט הנכון. המאמר יציע רעיונות עיצוביים לסגנון המשרד ויפרט כיצד לבחור את הריהוט בהתאם לסגנון.

עיצוב למשרד בעל אופי קליל

במשרדים שונים בתחום ההייטק או הפרסום, ישנם עובדים צעירים ודינמיים, נמרצים ומיומנים, שיש לייצר עבורם סביבת עבודה נוחה וקלילה. בשל העובדה שהעיצוב צריך להתאים לאופי המשרד, למשרדים כאלו יתאים העיצוב המודרני. זהו ריהוט המשלב אלמנטים של מתכת וזכוכית, קו פשוט ונקי המעניק אלגנטיות ופשטות. הצבעים הם אלו שישפיעו על האווירה, ולכן לעובדים הצעירים יתאימו אלמנטים צבעוניים עם טקסטורות פשוטות ומודרניות. ישנם משרדים בהם יוצרים מחיצות בין העובדים כאשר כולם עובדים באותו חלל. בעיצוב המודרני המחיצות היו לרוב מזכוכית על מנת ליצור אווירת שיתוף פעולה, אך עם זאת לשמור גם על פרטיות.

עיצוב מרשים למשרד תדמיתי

המוניטין של המשרד הוא אחד הדברים החשובים לקידום העסק. כדי לייצר מוניטין צריך לא רק לתת שירות טוב, אלא לעצב את המשרד באופן שישדר אלגנטיות ויוקרתיות. זכרו שאין כמו הרושם הראשוני, כך שמי שייכנס למשרד יבין בדיוק באיזו רמת איכות מדובר. העובדים, הלקוחות והשותפים העסקיים – כולם יתרשמו מהחלל הגדול ומהריהוט המסוגנן. ריהוט משרדי למשרד המעוניין לשדר תדמית יוקרתית צריך להיות כבד ויוקרתי, עשוי מעץ מלא ואלמנטים של זכוכית, על מנת שיהיה מרשים. רהיטים למשרד בסגנון שכזה יהיו עשויים מחומרי גלם איכותיים ועמידים כמו: שולחן מנהלים גדול ורחב עם חיפוי זכוכית, כסאות עם גימורים מעץ, שטיחים מקיר אל קיר וכד'.

עיצוב למשרד קטן

רהיטים מעוצבים למשרד קטן יכולים להעניק לו מראה גדול. השאלה כיצד משחקים עם החלל והצבעים שלו. חלל הצבוע בצבעים בהירים נותן תחושת פתיחות. כדי שהמשרד יהיה אופטימלי רצוי לנצל את החלל שלו באופן אנכי. למשל מדפים הבנויים לגובה יהיו פרקטיים יותר ממדפים הבנויים לרוחב. עיצוב משרד קטן צריך לכלול מעט אלמנטים. כדי שהוא ייראה גדול וחמים, ניתן להשתמש בתאורת לד. ניתן להשתמש גם בפרקט במקום מרצפות, כדי להשיג אקוסטיקה טובה. הריהוט יכול להיות מסנדוויץ' וציפוי מלמין או פורמייקה, העיקר שהיה נוח ושתהיה אליו נגישות גם כשהחלל קטן.

עיצוב למשרד חכם

עיצוב משרדים כאמור צריך להיות מותאם לאופי המשרד. כאשר המשרד עוסק בטכנולוגיה מתקדמת כמו משרדי הייטק, הוא צריך להיות מאובזר במכשור מתקדם שיאפשר שיחות וידאו קונפרנס, פגישות בזום ומערכת מחשבים איכותית. רהיטים מעוצבים למשרדים כאלו צריכים לכלול שולחנות איכותיים ורחבים המספיקים לכל הציוד וכיסאות אורתופדיים, וכן צריך לדאוג שתהיה נגישות לכל המכשירים. למשל בעיצוב למשרד סטארט-אפ ניתן לעשות שימוש באלמנטים עיצוביים ודקורטיביים מתעלות הפלסטיק של החשמל ועד לחיפוי קירות בטפט בריקים. הריהוט הצבעוני והתמונות בקירות יעניקו למשרד מראה צעיר ורענן, שניתן לקבל ממנו השראה לרעיונות יצירתיים.

כיצד לתכנן את המשרד שלכם?

המשרד צריך להיות מתוכנן באופן שבו חלוקת החלל ומרחבי העבודה יהיו נוחים, ייצרו אינטראקציה בין העובדים ואווירה כללית נעימה. כאשר האופי של המשרד מובהק, יש להתאים את הריהוט לקהל היעד שלו, ללקוחות ולשותפים העסקיים. המשרד צריך להיות מזמין ללקוחות ופרקטי לעובדים.

לסיכום, כאשר עושים עיצוב פנים למשרד צריך להתחשב בפרמטרים הכוללים את המטרה לשמה הוא קיים, נוחות העובדים ושידור התדמית ללקוחות. מומלץ להיעזר במעצבת פנים, שתתאים ותמזג בין הפרמטרים הללו ותעניק למשרד שלכם את המגע העיצובי המתאים לאופי שלו. המעצבת תכין את תכניות העיצוב ורישום מדויק לצורך קבלת הצעות מחיר מספקי הריהוט והאלמנטים האחרים בהתאמה לתקציבכם, ולכם יישאר רק ליהנות ממשרד מעוצב וסביבת עבודה נעימה.

אולי תרצה לקרוא גם: