איכות ריהוט המשרד לשמירה על הבריאות הגופנית

יצירת סביבת עבודה נוחה

מרבית העובדים במשרדים יושבים שעות רבות על כיסאות מחשב, כלומר חשיבותם של כיסאות אלו צריכה להיות בעלת חשיבות עיקרית. אין להקל ראש בבחירה של כיסאות משרד, כי אם הן לא נוחות הן עלולות ליצור כאבי גב, לגרום לעייפות וכמובן לפגום בתפוקת העבודה. בנוסף אם מקום העבודה כולל עשרות עובדים וכל אחד מזיז את כסאו בכל רגע אף לשבריר שנייה, אתם יכולים לתאר את מידת הרעש שעלולה להיווצר במקום ולגרום לחוסר ריכוז ולטרדה של ממש, לכן גם כאשר מדובר בתנועה רבה של נוכחים במקום עבודה, חשוב לבנות גם בידוד אקוסטי כלומר אקוסטיקה בקירות שתבלום כמה שיותר רעשים ותיצור סביבת עבודה שקטה גם בחללים גדולים ובמיוחד אם קיימים בהם גם חדרי ישיבות בהם כולם נדרשים לריכוז ולשקט לעיתים למשך שעות ארוכות.

דגשים חשובים לנוחות ישיבה:

נדמה לנו בטעות שכיסא הוא דבר של מה בכך, בסך הכל יושבים עליו, אך אין זה כלל נכון כי כולנו ישבנו לא פעם אפילו בהמתנה של כשעה בתור על כיסא שאולי לא היה לנו נוח עליו. כולנו זוכרים את ההרגשה המציקה ואף המכאיבה בישיבה על כסאות לא נוחים.

  1. בוודאי כל מי שעובד מול מחשב אפילו למספר שעות עבודה משרדית בלבד מכיר עד כמה לכיסא משרדי איכותי ישנה חשיבות רבה. על כיסא נוח יהיה לנו נעים ובריא לשבת לעומת כיסא נוקשה ולא איכותי, אולי אף כלל לא נוכל להתרכז בעבודה. יש הבדל משמעותי בין כיסא שכיף ונעים לך לשבת עליו לבין כיסא שלא מעניק הרגשה נוחה. קודם כל מדובר בבריאות, בשמירה על הגב התחתון, ליצור מצב בו אין נוקשות בצוואר או בכתפיים ובישיבה משרדית ממושכת הגוף מתחיל לאותת.
  2.  חשוב לוודא שהגב שלכם מקבל תמיכה בריאותית נאותה על ידי כיסאות עבודה או כסאות מנהלים שנועדו לעבודה ממושכת, כדי שזה לא יקרין גם למקומות אחרים בגוף, ואין זה קשור למחיר יקר או זול של כסאות מחשב. בנוסף חשיבות הכיסאות במשרד באה לידי ביטוי גם בשמירה על יעילות העבודה. לא רק עובד שנוח ונעים לו בכיסא עליו הוא יושב יהיה בעל הספק גדול יותר, והוא לא יצטרך לקחת הפסקות רבות או לא יצטרך ימי מחלה מכיוון שהגב שלו נתפס.
  3. רעש: גם מבחינה אקוסטית, לכיסאות נוחים יש מנגנון שקט יותר שיוצר סביבת עבודה נעימה והרמונית יותר - לכן חשוב גם ליצור בידוד אקוסטי. רעש צורם ולא נעים יכול להיות רעש של חריקת כסאות וגרירתם. כיסאות משרדיים נוחים בנויים באופן בו הם אינם מרעישים כאשר נעים איתם לאורך החדר, גוררים אתם וכמובן הם בנויים גם בצורה נכונה מבחינה בריאותית, כלומר תומכים בשרירי הגב התחתון והעליון, מעניקים גמישות בתנועה שהעובד צריך ואת היציבות כדי להקל על הגוף בישיבה.בישיבה בכיסא יש לבדוק את העומס שיש על שרירי הגב והכתפיים ומהי התנוחה הנכונה ביותר והאם היא נוחה לעובד.

לסיכום, תכנון ועיצוב המשרד ייעשה לא רק במטרה ליצור עיצוב אופנתי ומושך אלא גם לתמוך בשרירים המופעלים בעבודה לאורך זמן ללא מנוחה ארוכה. חשוב לבדוק גם את החומר הנכון ביותר לריפוד הכיסאות, למבנה וכן את הגובה והתנועה הרצויים. למשל מחקרים הוכיחו שיש להניח את הרגליים והידיים בזווית של 90 מעלות כדי לאפשר ישיבה נוחה ללא כאבים כרוניים, ללא שרירים עייפים או תפוסים, ישיבה עם זרימת דם מספקת, כל זאת כדי למנוע עומס מיותר על השרירים וכך ליצור סביבת עבודה בריאה ונעימה יותר לכל עובד. בסופו של דבר סביבה נעימה יוצרת תפוקת עבודה גדולה יותר.

אולי יעניין אתכם גם?