עיצוב ותכנון משרד בהתאמה לתקציב ולתדמית

מחקרים שונים מראים שלעיצוב חללי העבודה ישנה השפעה רבה על הרגשתנו לאורך יום העבודה, הרגשה שעשויה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת לטווח הארוך על בריאותנו הפיזית והנפשית.

לכן, התחום של עיצוב ותכנון משרדים מקבל בשנים האחרונות חשיבות לאין ערוך וזאת על מנת להבטיח שסביבת העבודה במשרד תאפשר עבודה יעילה, תהיה נעימה ללקוחות, מבקרים ועובדים ותיתן חשק להגיע כל יום לעבודה. ריכזנו עבורכם שישה טיפים חשובים לעיצוב ותכנון המשרד בהתאמה לתדמית המבוקשת והתקציב הקיים.

1. ראשית, התאמת הצבעים -

לצבע יש השפעה פסיכולוגית עצומה על המשתמשים במרחב. צבעים שונים עשויים לגרום למצבי רוח ולתגובות שונות. צבעים חמים יעודדו חמימות, קירבה, עוצמה ודינמיות בעוד הצבעים הקרים ישרו רוגע, בטיחות, אמינות ופתיחות. חשוב לבחון היטב מה האווירה שתשדר את דימויי המותג גם במרחב המשרדי. הצבע אינו מתחיל ונגמר בצביעת הקירות. חשוב להתאים את צבע התאורה, פריטי הנוי, הווילונות והשטיחים לסכמת הצבעים שמומלץ שתכיל 2-3 צבעים בלבד, על מנת למנוע עומס בעיניים.

2. הכל מתחיל ונגמר בתדמית

בעוד שחברת סטרטאפ או משרד פרסום צריך לשדר אווירה תוססת, דינמית וצעירה, הרי שחברת ביטוח או מוסד פיננסי אמור לשדר משהו מוקפד, מתוחכם ושקט יותר, שייצור תחושת אמון וביטחון. לכן, חשוב לתכנן את החלל ליצירת האווירה. עיצוב מודרני בקו נקי יכול לשדר את הקרירות השקטה שנצטרך למטרה זו. חשוב להתאים גם את רמת פתיחות חלל העבודה או את מידת החלוקה בין העמדות לפי אופי העבודה. האם יש צורך בתיאום בין אישי לאורך היום או שדווקא נחוצה לעובד קצת פרטיות? האם אנו רוצים לעודד אינטראקציה בין עובדים או דווקא למנוע הסחות דעת? שיקולים אלה ורבים אחרים ישחקו תפקיד בעיצוב המשרד.

3. בחירת רהיטים משרדיים

 בבואנו לבחור רהיטים לחלל המשרדי, חשוב לייעד פריטי ריהוט שונים לחללים ולשימושים השונים. שולחנות וכיסאות העבודה שישמשו את כלל העובדים באופן ספייס לא יתאימו לחדר ישיבות או למשרדי ההנהלה הבכירה. אם יש למשרד קבלת קהל, נזדקק לדלפקי קבלה ולפינות התאמה נוחות ומזמינות. כמו כן, נזדקק לריהוט נעים בפינות העישון וחדר האוכל של העובדים.

ניתן להשיג כיום פריטי ריהוט זולים מאוד למשרד, אך על מחיר נמוך מדי אנו עלולים לשלם בטווח הארוך שכן איכותם ירודה. מומלץ להשקיע ברהיטים עמידים ומחומרים ברמה גבוהה על מנת ליהנות מהם לאורך זמן. חשוב שנתאים את החומרים והעיצוב של הריהוט לחלל בו הם מוצבים וליצירת האווירה הרצויה, אך חשוב בהרבה לבחור בריהוט ארגונומי שיספק נוחות מרבית לאופי העבודה מבחינת גובה השולחנות, יכולות כוונון המשענות וכו'.

4. כמובן, הכל התאמה לתקציב

יש לבצע חישוב מוקפד של התקציב העומד לרשותכם ולבחון את עלויות הפריטים השונים. כשנערוך סדר עדיפויות קפדני, יהיה קל בהרבה לתכנן את העיצוב בהתאם למשאבים העומדים לרשותך.

5. לא לשכוח, מתקנים לרווחת העובדים

עובדים מרוצים הם עובדים יעילים, לכן חשוב שהמרחב ישרת גם אותם בנוחות וייתן להם את התמריץ לתת את מיטבם בעבודה. שילוב של מטבחון מאובזר במכונת קפה, מיקרוגל, מקרר ושלל תוספות מפנקות, חדר אוכל נעים ונוח ופינת עישון - יאפשר לעובדים לשבת בנוחות ולהתגבש כצוות ואין להקל בחשיבות הדבר. 

6. וגם גופי תאורה, בשביל האור והאווירה

 חשוב להתאים את התאורה לאופי המשרד וכמובן לשעות העבודה. במידה ומדובר בעסק הפועל רק בשעות האור, מומלץ למצוא את הפתרונות העיצוביים שיאפשרו לאור טבעי להיכנס פנימה שייצור אווירה נעימה יותר ויחסוך באנרגיה. את עיצוב התאורה חשוב להתאים לקו העיצובי של המשרד בתבונה. יש להתאים את העוצמה כך שתשרת את העובדים ותסייע להם לעבוד בריכוז ובנוחות ומצד שני שלה תסנוור באור לבן ובוהק מדי.

אולי יעניין אתכם גם?