כך תתכננו עמדות משרדיות בחלל פתוח

כשאנחנו מתכננים לבנות ולעצב חלל פתוח במשרד, עלינו לחשוב כיצד הוא ישרת בצורה הטובה ביותר את העובדים. איך החלל יספק להם סביבת עבודה נעימה ויעילה, אשר תאפשר להם ליהנות מזמן השהות שלהם במקום וגם תאפשר להם לייצר תהליך עבודה יעיל ונוח.

לשם כך, אנחנו צריכים לחשוב לא רק על האופן בו אנחנו מחלקים את חלל העבודה, אלא גם אילו מתקנים ופריטי ריהוט נרצה להציב בו. עלינו לקחת בחשבון, כל פריט וכל מתקן, נועד לשרת את העובדים בפרט ואת המקום בכלל במשך זמן ממושך. הם אמורים לענות על צרכי העבודה במקום ולאפשר להם לייצר תהליך אפקטיבי.

כיצד בונים עמדה משרדית בחלל פתוח

באופן טבעי, הדברים שאנחנו נתייחס אליהם זה שטח החלל, כמות העובדים שאמורים למלא אותו, ואופי העבודה שלהם. על פי פרטים אלו, אנחנו נחליט אילו שולחנות נציב במקום, אילו ארונות, מגירות ופתרונות אחסון, וכן כיצד אנחנו נסדר ונחלק את העמדות בתוך החלל. בין אם זה אחד ליד השני, אחד מול השני, ריבוע, שורות, או בכל צורה אחרת.

סביר להניח שבחלק מסוים של החלל, יעמוד דלפק , בין אם הוא ישמש פקיד קבלה או כל אדם אחר שאמור לנהל את המקום או לפקח על העבודה של הצוות. הדלפק אמור להיות נגיש וזמין לכל מי שנמצא במקום, וכן ללקוחות או ספקים שאמורים להגיע אליו.

אנחנו יכולים להחליט האם החלל יהיה פתוח לגמרי, או שנפצל אותו למשל על ידי מחיצות זכוכית. אפשר שהמחיצות יהיו בין עמדה לעמדה, או בין חלקים שונים של החלל, כך שהן ישמשו כמין "חדרים" בתוך חלל גדול.

כאמור, עלינו לבחון את פריטי הריהוט והמתקנים השונים אשר נרצה במקום, על פי הצרכים של העובדים ועל פי האופי המקום. הבחירה בכל אחד מהפריטים יתבצע על פי תכנון מוקדם, באופן שיאפשר עבודה יעילה ונוחה.

איך ניתן לבחור פריטי ריהוט לעמדות משרדיות וחלל פתוח 

נתחיל מהבסיס של כל עמדה משרדית והוא שולחן ופתרונות אחסון, קרי מגירות, ארונות, שידות. השולחנות משרד אמורים להיות בנויים באופן כזה שיהיה ניתן להציב אותן בעמדות, באופן מסודר ונוח, מבלי שהם יתפסו מקום לחינם או ימנעו מעברים נוחים ממקום למקום. בין שולחן לשולחן, אפשר לייצר הפרדה שתאפשר לכל עובד לבצע את עבודתו בשקט.

מבחינת ארונות, מגירות, שידות או פתרונות אחסון אחרים, עלינו להחליט האם להציב לכל עובד אמצעים משלו או שמא להציב הכל במקום אחד, מסודר. למשל, אפשר להחליט שאזור מסוים בחלל הפתוח יהיה מיועד לפתרונות אחסון, כך ננצל טוב יותר את העמדות, ונוכל לנצל באופן מקסימאלי את שטח החלל.

מבחינת העיצוב של השולחנות והכסאות, או כל פריט ריהוט אחר בעמדות, אז שהוא יהיה אומנם איכותי, אך בסיסי. בדרך כלל נעדיף לבחור פריטי ריהוט שעשויים מחומר איכותי, עמידים וחזקים, ומנגד העיצוב יהיה סטנדרטי ולרוב אחיד.

חשוב להדגיש, שיש הבדל בין שולחנות עבודה שיתופיים לבין אותם "חדרים" אשר נוצרו כתוצאה מהתקנת מחיצות זכוכית בתוך שטח החלל. חדרים אלו יכולים לשמש חדרי ישיבות או חדרי מנהלים. במקרים אלו, אותם חדרים יעוצבו בעזרת ריהוט הרבה יותר יפה ומיוחד, כיאה למקום, בין אם זה ריהוט מודרני שיעניק למקום אפיון משלו.

לסיכום, כשאנחנו מתכננים עמדה משרדית בחלל פתוח, עלינו להתייחס מחד לאופן בו העובדים יוכלו להשתמש בהן בצורה אפקטיבית, ומאידך, עלינו לקחת בחשבון כיצד העמדות יעצבו את המקום וייצרו בו אווירה נעימה ומיוחדת.

אולי יעניין אותך גם: