ריהוט לאזורי ישיבה במשרד

עד לא מזמן, ה"משרד" היה מרוהט באופן בסיסי ביותר – שולחן, כסא, ספריה, מקום למדפסת, ארונות כאלו ואחרים ופינת קפה. אך עם השנים והתרחבות הכפר הגלובלי שלנו, נוכחנו לראות כי ה"משרד" כפי שהכרנו, נמצא במגמת דעיכה מבחינת שכיחותו בעולם המתקדם ובמקומו ישנם כעת חללים רחבי ידיים, המחולקים לאזורים מוגדרים כמו למשל אזור העבודה, אזור המנוחה, אזור הקפיטריה / חדר האוכל ועוד, כאשר לכל אחד מהם נדרש ריהוט מתאים, הן בגודל והן בסגנון העיצובי הנדרש.

כיצד אם כן, נוכל לדעת להתאים ריהוט לאזורי ישיבה במשרד? מה חשוב לדעת וכיצד יש להיערך למשימה? על כך בדיוק במאמר שלפניכם.

הגדרת ריהוט לאזורי ישיבה במשרד

על מנת להצליח להתאים את אופי הריהוט לאזור בו אנו רוצים למקמו, חשוב בראשיתו של דבר, להגדיר את האזורים השונים במשרד. לאחר מכן יהיה קל יותר להתאים את הריהוט לאזורי הישיבה שהוגדרו.

ההגדרות הרלוונטיות כפי שאנחנו רואים אותן, הן:

  • נראות כללית – חשוב לדעת מהו הקו/ הסגנון המוביל ולהחליט האם אנו מעוניינים להמשיך עם אותו הקו, או דווקא ללכת הפוך.

  • מיקום – תסכימו איתנו בוודאי, כי אופי הריהוט שימוקם בחדר הישיבות, לא יהיה בעל אותו אופי עיצובי כמו בפינות ישיבה אלטרנטיביות למשל, או במשרדו של המנכ"ל. לכן, כדאי לעשות רשימת חדרים/ אזורים ולהחליט על אופי הריהוט אותו נרצה להעמיד.

  • למי מיועדים האזורים/ החדרים במשרד? בין אם לעובדים ובין אם לאורחים, עיצוב הריהוט יהיה לרוב פחות מעונב, יותר משוחרר באזור המנוחה ויותר בעל אופי "לובי מלון" באזור ההמתנה של האורחים המגיעים. כך יש לנהוג גם בחדרי הישיבות, העובדים הבכירים/ זוטרים וכיו"ב.

  • מה הדרישה? במידה ואנו מעוניינים לעצב אזור זולה מנוחה לעובדים, מומלץ לחשוב על פינות ישיבה אלטרנטיביות שיאפשרו לעובדים "להיזרק" ולהתרווח על ריהוט רך ונעים כמו פופים למשל, או כורסאות פינוק מעוצבות. לאחר ישיבה ממושכת על כיסא מול מסך כזה או אחר, העובדים יודו לכם אם תאפשרו להם לנוח ברכות ובנעימות.

מה חשוב לדעת על אזורי ישיבה במשרד?

תמיד ולפני הכל יבוא הפרקטי לפני העיצובי ולכן, לפני שהולכים לבחור או לעצב פריט ריהוט כזה או אחר, חשוב לדעת כי הנוחות היא הדבר החשוב ביותר כאשר מדובר על ריהוט במשרד.

  • בחדר העבודה- אנו יושבים שעות רבות, מאמצים את הגב והצוואר וחשוב לקבל את התמיכה הטובה ביותר לגוף למשך כל שעות העבודה.
  • במטבחון חשוב לנו כי הבדים של הרהיטים יהיו קלים לניקוי/ כביסים במקרה ונשפך נוזל כלשהו, כך תוכלו להבטיח כי הריהוט שבחרתם יחזיק למשך תקופה ממושכת מבלי שיתבלה או יתלכלך.

  • אזור הקבלה / ההמתנה במשרד- הוא אזור חשוב ביותר שכן, כאן מתקבל הרושם הראשוני בעיני הלקוחות/ המבקרים את המשרד / העסק ולכן כדאי לתת את הדעת על הרושם אותו אנו רוצים ליצור ועל פיו לבחור את הריהוט שיעשה את הרושם המתבקש, הטוב ביותר.

  • אזור המנוחה/ משחקים לעובדים – כאן אתם יכולים להיפתח יותר ולאפשר לצבעוניות, רכות ופינוק להיכנס. אנו רוצים לאפשר לעובדים להתרווח, להרגיש נעים ולנוח בהפסקות. פה תוכלו לעצב פינות ישיבה אלטרנטיביות מעוצבות, פינות זולה מיוחדות, ישיבה על פופים בגדלים ועיצובים שונים וכדומה.

קחו בחשבון, ריהוט לאזורי ישיבה במשרד חייב להיות חלק ממערך הריהוט במשרד כולו ולכן אם מדובר במשרד חדש, תנו את הדעת על תכנון מוקדם, כך שיוכל להיות חלק הרמוני ושלם מכלל מכלול הריהוט המתוכנן, בשילוב אקססוריז וטקסטיל.

**השקעה בריהוט לאזור ישיבה במשרד, נחשבת להשקעה שמחזירה את עצמה באמצעות העלאת תפוקת העבודה. מחקרים גילו כי ככל שהעובד מרגיש כי "רואים אותו", כי רווחתו חשובה, כך הוא מרגיש מחויבות גדולה יותר לעסק/ מקום העבודה ומגדיל את תפוקת העבודה שלו בהתאמה- כך שמדובר ב- "Win-win-situation" לכולם

אולי יעניין אותך גם?