מדוע ישיבה לא נכונה במשרד יכולה לגרום לכאבי רגליים

כל מי שעובד במשרד יודע שעבודה מסוג זה כרוכה בשעות רבות של ישיבה לצד שולחן או מחשב. אמנם ישנם סוגים שונים של פריטי ריהוט משרדי כמו שולחנות וכיסאות שיכולים להקל על הישיבה הממושכת או להיות נוחים יותר עבור עובד זה או אחר, אך יחד עם זאת - חשוב מאד לדעת מהם ההשפעות של הישיבה הממושכת על הגוף כולו ולרבות השרירים ומערכת העצמות שעלולים להיות מושפעים מכך.

שיקולים או נתונים אשר ישפיעו על נוחיותם של העובדים והקלה מקסימלית על מבנה הגוף שלהם חייבים להילקח בחשבון כבר בשלב הראשון של תכנון המשרד. יש שאומרים שהנזקים שעלולים להיגרם לגוף מינימליים ולא בהכרח מורגשים, יחד עם זאת - עדיין מדובר בהשפעה מצטברת שיכולה לתת את אותותיה גם לאחר תקופה ארוכה של כמה שנים של ישיבה ממושכת במשרד. החוכמה היא להבין איך עלול להיגרם נזק או כאב ולמנוע את התרחשותו.

מדוע נגרמים כאבי רגליים?

לכל שריר או עצם בגוף יש את סף הכאב שלהם, את טווח התנועה שלהם ואת המשקל שהם מסוגלים לשאת. נזקים, גם אם קטנים, מתרחשים כאשר יש חריגה מטווחים אלה. כך למשל, כאשר מתבצעת ישיבה ממושכת של מספר שעות - נוצר לחץ על אזור עצם הזנב, מה שבתורו עלול לגרום לשחיקה של החוליות והסחוסים. הדבר דומה כאשר מדובר ברגליים. כאשר הישיבה אינה נוחה או אינה מתאימה למבנה הגוף - עלולה להיווצר הפרעה בזרימת הדם התקינה לאזור הרגליים או שייווצר עומס על השרירים והעצמות.

מעבר להפסקה מתודית שמומלצת עבור כל עובד ללא קשר לתחום העיסוק שלו - קימה מעמדת העבודה, חילוץ העצמות ומתיחת השרירים מועילים מאד בהפגת כאב או מועקה פיזית, מאפשרים אוורור של מערכת הגוף כולה כיחידה אחת ולאחר הפסקה זו אפשר להתחיל לעבוד מחדש בתחושה טובה ומשוחררת הרבה יותר. חשוב לדווח על כל בעיה או כאב שחשים על מנת לבדוק ממה הם נובעים ואיך אפשר לטפל בהם.

איך נמנעים מכאבים גופניים בזמן העבודה?

כיום כמעט בכל ארגון או מקום עבודה יש תפקיד של ממונה בטיחות שאחד מהתפקידים שלו הוא ללמד את העובדים איך הכי נכון מבחינת מערכות הגוף וביניהם נושאים כמו -

  • מה מרחק הישיבה המומלץ מהשולחן או מסך המחשב.
  • מה זווית הישיבה הכדאית ביותר.
  • איך הכי נכון לאחוז בעכבר המחשב או לשוחח בטלפון בזמן העבודה.
  • בין אילו תנוחות ישיבה ניתן להחליף מדי פעם על לשחרר שרירים דואבים ולאמץ אחרים שהיו רפויים.
  • אספקת אביזרים שיקלו על הישיבה הממושכת, כמו הגבהת מסך המחשב או הצבת מעמד לכפות הרגליים.

אל אותו אדם ניתן להפנות שאלות הקשורות בישיבה נכונה על מנת שלא לסבול מכאבים בשום איבר בגוף. כאשר מורגשים כאבים ברגליים חשוב לשתף אותו אודותיהם על מנת שביחד אפשר יהיה לחשוב על פתרון נכון ומוצלח שיפיג את הכאבים אך לא יבוא על חשבון נוחות ויעילות העבודה.

אילו כאבי רגליים עלולים לחוש?

 כאבי הרגליים עלולים להתעורר במידה ומופעל כאמור לחץ על הירכיים, כאשר זווית הישיבה אינה נוחה או נכונה והיא חוסמת את מעבר הדם התקין דרך עורקי הירכיים, כאשר אין זווית נכונה ומיטבית בין השוק לירך או כאשר יושבים במשך זמן רב בסיכול או שילוב רגליים - מה שמגביר את הלחץ על אחת מהרגליים. חשוב מאד לשבת בצורה זקופה וישרה ככל האפשר, ולאפשר לרגליים להיות רפויות ונינוחות על מנת שלא לסבול מכאבים עתידיים.


מוזמנים לעיין במגוון הכיסאות האורתופדיים שלנו, לשמירת הבריאות שלכם גם בזמן העבודה. 


לפרטים נוספים צרו קשר ונשמח לתת לכם שירות. 


תגיות - כיסאות משרדיים