תכנון משרד ביתי

משרד ביתי ועמדות עבודה תמיד היוו אפשרות נוחה לבעלי מקצועות חופשיים שבחרו לחסוך בעלויות השכרת משרד או לשלבו בין הבית לעבודה בצורה הרמונית. שנת 2020 הפכה לנקודת מפנה עבור רבים שנאלצו בשל המשבר לעבור לעבוד מביתם, כאשר לא תמיד היה חלל פנוי לכך. במאמר זה תגלו איך לעצב את המשרד הנוח ביותר, גם אם הוא ממוקם בפינה קטנה בסלון.

התחילו מהריהוט המשרדי – שולחן וכסא

הבסיס לעמדת עבודה מסודרת ונוחה הוא הריהוט שלכם. כדי לעבוד באופן פרודוקטיבי עליכם ליצור סביבה שמזכירה ככל האפשר את עמדת העבודה שלכם במשרד. לכן, השקיעו מעט בכסא משרדי נוח, רצוי אורתופדי. אפשר למצוא היום מגוון כסאות מעוצבים לבית שמשתלבים בצורה מושלמת עם הריהוט של הסלון או של כל חדר שבו תבחרו למקם את אזור העבודה שלכם.

מצאו שולחן עבודה שמתאים בגובה ובגודל לצורך שלכם. עמדה עם לפטופ אחד וכוס קפה תספיק לעובדים רבים, בעוד במקצועות אחרים כמו חשבונאות או משפטים תצטרכו להכין גם מקום לכמות גדולה של ניירת משרדית, קלסרים, מדפסת קרובה ונוחה וכלי כתיבה. מתכנתים ומעצבים גרפיים יתכננו את השולחן בצורה שיהיה נוח לעבוד עם שני מסכים ויותר, ומי שאינו זקוק למחשב כלל יכול לתכנן עמדת עבודה בסיסית יותר עם כלי כתיבה ומקום לניירת.

מתקשרים בזום עם מצלמה? דאגו לרקע מאחוריכם

בשלב הבא, אם אתם משתמשים במצלמה בעבודה השוטפת שלכם, ונפגשים עם קולגות לעבודה או לקוחות בשיחות "זום", כדאי להכין רקע מתאים. הרקע יכול להיות בהיר או כהה עם אלמנטים עיצוביים ששוברים את הצבע האחיד. למשל, רבים משתמשים בעציץ קטן תלוי על מדף, בלוח מחיק עליו מוטבע לוגו החברה או ממקמים מספר מדפי ספרים. כל רקע יכול להתאים כל עוד הוא מתוכנן היטב ומאפשר לצופים לראות אתכם בקלות.

נוסף על כך, כדאי לתכנן מראש את המקום שבו מצלמת האינטרנט שלכם תחובר. חלק משתמשים במתקני סליל עם קליפס לאחיזה של המצלמה, ואחרים מתכננים שהמחשב הנייד יהיה במרחק של לפחות מטר מהם ועושים שימוש במצלמה על המחשב. ניתן גם להשתמש במצלמת הטלפון הממוקמת על מתקן לטלפון נייד.

ודאו כי בזמן השיחה הצופים מסוגלים לראות את הראש והכתפיים שלכם במרכז התמונה, מעבר לכך כדאי להשאיר עוד כחמישה סנטימטרים לפחות מעל הראש כדי ליצור תמונה מקצועית.

ציוד משרדי ומכונת קפה

לאחר שעיצבתם את המשרד הביתי מבחינת הריהוט והנראות במצלמה, תוכלו להתחיל לתכנן את הפעילות היומיומית שלכם בשילוב הציוד המשרדי שבו אתם מורגלים להשתמש. חלק משתמשים לאורך כל היום במדפסת המחוברת לסורק ופקס. אחרים, זקוקים לציוד משרדי המבוסס על עבודה ידנית כמו פנקסים צהובים גדולים, דפי ממו, קלסרים וחוצצים. לכל משרד יש את האופי שלו.

חלק חשוב נוסף שיהפוך את העבודה מהבית לנוחה הוא שילוב של מכונת קפה ומתקן למים מינרלים הנמצאים במטבח או בסביבה האישית שלכם. לאורך היום, תגלו שאתם זקוקים מדי פעם להפסקת קפה שתסייע להחזיר אתכם לריכוז ולמיקוד בשעות היום. מומלץ גם למקם על אחד הקירות לוח שנה מודפס ולא להסתפק רק בלוח השנה הדיגיטלי הממוחשב. כך, תוכלו לאורך כל היום לעדכן פגישות, לבחון מתי החג הבא ואפילו לתכנן את הימים שבהם אתם עוזבים את המשרד הביתי ויוצאים לנופש קצרצר בצימר.

לסיכום, השנה קיבלנו הזדמנות פז ליצור לא רק מרחב ביתי נוח לעבודה, אלא גם לבלות זמן רב יותר עם המשפחה ופחות בנסיעות. השקיעו מעט ביצירת המקום הפרודוקטיבי עבורכם וגלו את ההבדל.

אולי יעניין אותך גם:

ההבדל בין כיסא ארגונומי לכיסא רגיל
איך לבחור ריהוט משרדי? כמה טיפים מועילים
עובדים מהבית? 6 טיפים לארגון מרחב עבודה יעיל
מתכננים לפתוח משרד חדש? כל הציוד שתצטרכו