איך לתכנן נכון את המטבח המשרדי שלכם?

המטבח המשרדי הוא הלב של המשרד ולרוב זה האזור בו כל העובדים נפגשים בבוקר ובהפסקות. לכן כשמתכננים את המטבח המשרדי חשוב לתכנן חלל מחושב בקפידה כדי שלכל העובדים יהיה נוח לשהות בו. בנוסף חשוב להכיר את האוכלוסייה שהעובדים שלכם מגיעים ממנה ולדעת מה המגבלות של כל אחד מהם, כמו כשרות למשל ולהתאים את עצמכם בתכנון גם עבורם. אז הנה כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בתכנון המטבח המשרדי שלכם.

חלל מרווח

לא תמיד יש את האפשרות ליצור מטבח משרדי מרווח ולעתים יש רק פינה קטנה שבה המטבח אמור להיות מתוכנן. ובכל זאת ניתן לתכנן מטבח מרווח גם בחללים קטנים בעזרת תכנון נכון. כדאי שלא תעמיסו בריהוט שחוסם את המעבר ושלפחות יוכלו לשהות 2 אנשים במטבח בו זמנית. אם החלל שלכם הוא מאוד קטן, תנסו למקם את ארונות המטבח לגובה ולא על הרצפה כדי לחסוך בשטח. בנוסף קחו בחשבון שפינת הקפה במטבח היא לרוב האזור הכי עמוס באנשים ואם אתם צריכים לבחור רק אזור אחד שיהיה מרווח, אז מומלץ שזה יהיה אזור פינת הקפה.

כשרות

אם יש בין העובדים שלכם אנשים שומרי כשרות בטח תרצו להכפיל את מוצרי החשמל שלכם כמו מיקרוגל למשל. שיהיה אחד חלבי ואחד בשרי כדי שגם שומרי הכשרות המחמירים יוכלו להרגיש בנוח ולהנות משימוש במטבח. אותו הדבר לגבי כלי מטבח כמו צלחות, סכו"ם כוסות ועוד, כמובן במידה ואתם בוחרים להשתמש בכלים רב פעמיים ולהפחית את השימוש בחד פעמי.

אבזור המטבח

אבזור המטבח הוא החלק הכי חשוב שכן זה עיקר השימוש במטבח שלכם. בנוסף לכיור שחשוב שיהיה במטבח יש כמה מוצרי חשמל שהם חובה בכל מטבח משרדי.

  • מקרר
    כשבוחרים מקררים לרוב אנחנו רק חושבים על הפונקציות החיצוניות של המקרר, אך מאוד מומלץ לבחור מקרר מרווח מבפנים שיוכל לאחסן המון אוכל של העובדים. לרוב השימוש העיקרי יהיה גוף המקרר עצמו ולא המקפיא ולכן אין טעם לחפש מקפיא גדול שגורע משטח המקרר, בנוסף כדאי לחפש מקרר חסכוני בחשמל שכן אם זה המשרד שלכם תרצו מקרר שיחסוך בעלויות ולא מקרר שיבזבז חשמל שלא לצורך.
  • בר מים
    הבחירה בבר מים היא עדיפה על פני כל אופציה אחרת, הסיבה היא שבר המים חוסך לכם בקנייה של בקבוקי מים למשרד וגם מספק לכם את האופציה של מים רותחים לקפה או תה וחוסך לכם קנייה ותחזוקה של קומקום. אם יש לכם משרד מאוד גדול כנראה מומלץ עבורכם לרכוש לפחות 2 ברי מים.
  • מיקרוגל וטוסטר אובן
    מיקרוגל הוא מוצר הכרחי במטבח משרדי שכן הוא מאפשר לעובדים להביא אוכל מהבית ולהרגיש בנוח גם בכותלי המשרד. רק כדאי לזכור שכשקונים מיקרוגל או טוסטר אובן למטבח חשוב לרכוש לפחות 2 כדי לעשות הפרדה בין בשרי לחלבי לטובת העובדים שומרי הכשרות.


אזור ישיבה

אם יש לכם את האופציה והמקום במשרד, יהיה נחמד אם תוכלו להקצות כמה שולחנות קפה במטבח לאזור ישיבה. כך עובדי המשרד יוכלו לאכול את ארוחת הצהריים שלהם בנוחות ולא להסתכן בכך שישפכו משהו על שולחן העבודה שלהם. בנוסף אזורי ישיבה משותפים יוצרים תחושת גיבוש במשרד ומשפרים את עבודת הצוות ולכן זה יתרום גם לתפקוד המשרד הכללי.  מעבר לכך שלרוב לא כל עובדי המשרד יוצאים לארוחת צוהריים יחד ואם העובדים אוכלים ומשוחחים בעמדת העבודה לצד עובדים שעדיין בעיצומה של העבודה, זה יכול להפריע למהלך העבודה. לכן אם יש לכם את האופציה והמרווח במשרד תמיד מומלץ להקצות פינה ייעודית עבור אזורי ישיבה לארוחת הצהריים.

אולי יעניין אותך גם: