5 טיפים לרכישת ריהוט ראשוני למשרד החדש
כניסה למשרד חדש היא תמיד אירוע מרגש - גם כשמדובר על המשרד הראשון של עסק בתחילת הדרך וגם כשמדובר על מעבר ממקום אחד לשני. אבזור המשרד מחייב התנהלות אחראית, ובפרט כשבוחרים את הרהיטים השונים, וזאת על-מנת ששגרת העבודה תהיה יעילה ככל האפשר ובמקביל מהנה. הטיפים הבאים יעזרו לכם למצוא את הרהיטים האופטימליים.
1. הכי חשוב: נוחות
עובדים מרוצים באמת הם עובדים שנוח להם, ובפרט אם מדובר על משרד ששעות העבודה בו רבות יחסית. ארגונומיה הוא תחום שהתפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות, וכדאי לנצל את כל הידע הקיים לטובת ריהוט ששומר על הבריאות של העובדות והעובדים.
לדוגמה, כשבוחרים כסאות משרדיים חשוב לוודא שיש בהם קמירות באזור הגב התחתון, על-מנת להתאים לצורת הגוף בחלק הזה. דגש נוסף הוא האפשרות לכוונן את גובה המושב, את הזווית של המשענת וגם את המשענות של הידיים, כך שכל עובד וכל עובדת יוכלו לשבת בנוחות מרבית מבלי ליצור עומס יתר על איבר כזה או אחר. בהקשר זה כדאי לדעת שהגובה האופטימלי הוא זה שמייצר ישיבה עם זווית ברכיים בת 100 מעלות (כלומר כשהירך מעט מעל לברך). גם הזווית האידיאלית בין פלג הגוף התחתון לבין הגב היא 100 מעלות, כך שהגב נוטה מעט אחורה.
2. מימון
רכישת ריהוט ראשוני למשרד חדש עשויה להיות כרוכה בהוצאה לא מבוטלת. גם שכירת או קניית המשרד עצמו מצריכה הוצאה כספית משמעותית, ובלא מעט מקרים נדרשת התאזרות בסבלנות עד שההכנסות מכסות את ההוצאות. על-מנת שלא להיקלע כבר בתקופה הראשונה לקשיים תפעוליים עקב תזרים מזומנים בעייתי, מומלץ למצוא פתרון מימון חכם כמו הלוואת גישור, שנקראת גם הלוואת בלון לעסקים, ומאפשרת לעסק להתנהל ללא מגבלות מיותרות
3. מדידות מדויקות
לפני שפוצחים במסע הקניות של השולחנות מנהלים, כסאות משרדיים, הדלפקים, הארונות, הכיסאות עבודה ושאר הרהיטים המשרדיים, חשוב למדוד באופן מדויק את האורך והרוחב של החללים השונים במשרד. רק מדידות מדויקות מאפשרות מצד אחד למצות את השטח היקר מבלי לבזבז אף מ"ר, ומצד שני לא ליצור תחושת צפיפות יתר ומחנק (מה גם שקרבה רבה מדי מקשה על חלק גדול מהעובדים להתרכז בעבודתם).
כדאי לקחת בחשבון שחללים רבים נראים קטנים או גדולים יותר מכפי שהם באמת, ולכן אל תנסו להעריך בעין אם שולחן המנהלים רחב הידיים מתאים למשרד - רק תכנון מוקפד מבטיח בחירה נכונה באמת.
4. פתרונות אחסון
גם בעידן הדיגיטלי יש בכמעט כל משרד שלל חפצים שעלולים ליצור בלגן לא נעים לעין וגם כזה שמשבש את שגרת העבודה. פתרונות אחסון חכמים, ורצוי גם דקורטיביים, יאפשרו לכם לשמור על הסדר והארגון, ולכן ממש לא כדאי לוותר עליהם. מומלץ לנצל גם את החלק העליון של החלל באמצעות פתרונות מידוף מתאימים.
5. מיתוג
אם למשרד החדש צפויים להגיע מבקרים, ובמיוחד לקוחות, הריהוט מהווה חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק. כשאדם נכנס למשרד מעוצב הוא מייחס מיד, גם אם לא במודע, איכויות חיוביות לעסק ששוכן במקום: רצינות, מוכנות להשקיע, יכולות תכנון ומימוש גבוהות ועוד. בנוסף, העיצוב עצמו תורם למיתוג - גוונים ססגוניים מייצרים תחושת יצירתיות, ריהוט עץ מסיבי משדר נוכחות עם עוצמה, ובאופן כללי התאמת הריהוט ל-DNA של העסק תתרום רבות למיתוג הרצוי.