טיפים לשיפוץ ועיצוב המשרד

כולנו נהנים להיכנס לחנויות המעוצבות והממותגות שמזמינות ומושכות אותנו פנימה. אבל מה עם משרדי העסקים? תכנון ועיצוב משרדים מודרני לטובת המיתוג והפריון מתחיל להשפיע גם על עולם המשרדים. בנייה ועיצוב פנים איכותיים מיועדים היום לא רק לסביבת הקניות או המסעדות אלא מציעים יתרונות רבים גם לסביבה המשרדית הנתפסת כאפורה למדי.

טיפים שכדאי לקחת בחשבון בעת שיפוץ המשרד

בין הרגע שבו מחליטים לשפץ את המשרד ועד לרגע שבו עובדי החברה לניקיון משרדים עוזבים ומשאירים לכם משרד מעוצב ומצוחצח – יש לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים, במיוחד כדי לשמור על גבולות התקציב ולהבטיח מסע שיפוץ ללא עיכובים משמעותיים.

  • דמיינו את העיצוב האידיאלי לפרויקט שיפוץ המשרד שלכם

חשוב לוודא שסגנון העיצוב תואם את הענף ואת תחזיות הצמיחה שלכם, ושהוא יספק אווירה של מקצועיות ללקוחות ולעובדים שלכם.

הצוות שאחראי על שיפוץ המשרד אמור לדעת בבירור מה הוא רוצה, ולהעביר את הציפיות האלה למעצב, לקבלן ולספקים. זאת, כדי להקל על השלמת פרויקט שיפוץ המשרד.

  • תכננו תקציב מאורגן שהעסק שלכם יכול לעמוד בו

כשמדובר על פרויקט שיפוץ המשרד, אחד הנושאים הקשים ביותר לניהול הוא התקציב. אחת האסטרטגיות שתוכל לסייע לכם היא ׳לרפד׳ את המספרים בגמישות לנושאים בלתי צפויים שונים שעלולים להתעורר לאורך תהליך הפרויקט.

בדקו היטב את תקציב פרויקט השיפוץ, על מנת להימנע משיפוץ הרבה יותר יקר מכפי שתכננתם.

  • בדקו אם השיפוץ מציע מספיק מקום לצוות עובדים מתרחב

ככול שהחברה שלכם תגדל כך תצטרכו יותר מקום לעובדים החדשים. אם לא תכינו מספיק מקומות עבודה, הצוות המורחב לא יוכל לעבוד באופן פרודוקטיבי.

לכן, הקפידו לבצע תחזיות לגבי האופן שבו יש צפי להתרחבות מספר העובדים בחמש עד שבע השנים הקרובות. אם תצליחו לעשות זאת, תוכלו לבצע שינויים בשטח המשרד באופן יזום ופרואקטיבי במקום באופן רטרואקטיבית.

  • השתמשו בחומרים חסכוניים

בעת תכנון וניהול פרויקט השיפוץ של המשרד שלכם, אל תשכחו שקיימים חומרים חסכוניים, שיאפשרו לכם לנצל את המשאבים שלכם בצורה יעילה ולחסוך בהוצאות.

עדיף למצוא איזון בין אלגנטיות לבין תקצוב חסכוני. מעצב פנים טוב ימצא את האיזון בין שני הקצוות הללו, וישתמש בעיצוב המתאים ביותר לענף שאותו העסק שלכם משרת.

  • תכננו את החלל בנדיבות

פרויקטים של שיפוץ נקלעים לפעמים לבעיות בגלל שחללי העבודה לא תוכננו ביעילות. בעת תכנון העיצוב כדאי להקצות מראש מקום נוסף, כדי לאפשר לכם להתמודד עם בעיות בנייה שעלולות להתעורר במהלך פרויקט השיפוץ שלכם.

תכנון שטח אחסון נוסף הוא תמיד שימושי, בין אם לצרכי אחסון מלאי חשוב או לשמירה על חומרים מתכלים אחרים, שהמשרד שלכם זקוק להם כדי לפעול ביעילות.

כלל האצבע הוא – כשמדובר בשיפוץ שטחי משרדים, תמיד עדיף לתכנן יותר מקום מאשר להיפך.

  • בחרו בעיצוב ידידותי לסביבה

ישנן דרכים רבות שבעזרתן שיפוץ המשרד יכול להועיל לאיכות הסביבה. למשל, אם אתם מתכננים גופי חשמל או תאורה חדשים, נסו להשתמש בטכנולוגיות שחוסכות אנרגיה.

דרך נוספת לעיצוב ידידותי לסביבה הוא לתכנן אזורי מיחזור ייעודיים. במקרים רבים כל מה שהעובדים צריכים אלה פחי אשפה עם תוויות כיצד למחזר, והם ימלאו אחר ההוראות. זה יעזור מאוד לסביבה.

משרדים ידידותיים לסביבה מושכים יותר את הלקוחות העכשוויים והעתידיים.

  • השיגו את האישורים הנדרשים

זה אף פעם לא חכם להתחיל בפרויקט שיפוץ מבלי לקבל את האישורים המתאימים. אישורים אלה, בעיקר מהרשות המקומית, עשויים לקחת זמן. הקפידו להקצות מספיק זמן לקבלת האישורים הנדרשים לביצוע השיפוצים שלכם. כך תוכלו להימנע מקנסות ומעיכובים שעלולים להשפיע על תקציב שיפוץ המשרד שלכם.

אולי יעניין אותך גם?