איך לשמור על הריהוט המשרדי לאורך שנים?

פריטי ריהוט משרדי הם האביזרים שנותנים למשרד את המראה והעיצוב הסופי ולא אחת הם משקפים מסרים שחשובים ומהותיים לבעלי המשרד והמנהלים. הטעם האישי וההעדפות שלהם באים לידי ביטוי בסגנון הריהוט ובאופן הסידור לצד עמדות העבודה, חדרי הישיבות ואפילו עמדת הקבלה. 

אין ספק שהשיקול המכריע של מנהל המשרד צריך להיות קשור בעבודה נוחה וטובה עבור העובדים וכמובן של איכות גבוהה של רהיטים על מנת שאלה יישמרו ויחזיקו מעמד כמה שיותר זמן.

שולחנות למשרד הם פריט ריהוט שחייב להיות חזק ועמיד אחרת העבודה לצדו תהיה מסוכנת. אפשר לבחור כיום בין שולחנות במידות שונות על מנת שהשולחן יתאים בדיוק לצרכים של העובד ולמשימות שעליו לבצע. 

כאשר העובדים יבצעו שימוש ראוי לצד שולחנות עבודה, כיסאות משרדיים או מדפים - אין ספק שהריהוט יחזיק מעמד הרבה יותר זמן. חשוב להנחיל לעובדים את החשיבות של התייחסות בכבוד לריהוט המשרדי שניתן להם לצורך עבודה טובה, נוחה ופורייה.

מה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על הריהוט המשרד?

שמירה על ניקיון והיגיינה במשרד חשובה אף היא. הצטברות של לכלוך ואבק עלולה לפגוע באיכות השולחנות והכיסאות ולכן חשוב מאוד לשמור על משרד נקי ומסודר ככל האפשר. לצורך כך חשוב שבעלי המשרד והמנהלים יזמינו שירותים מקצועיים של ניקיון משרדים. מדובר בפעולות ניקיון ששונות מאוד מפעולות הניקיון הדרושות לניקוי הבית או הגינה ולכן שירות מקצועי יהיה מהותי מאוד לשם שמירה על אווירה טובה במשרד, שמירה על איכות הפריטים ודאגה לסביבת עבודה הולמת ונוחה עבור העובדים.

כאשר מעצבים מלכתחילה את המשרד חשוב מאוד לשים לב לכמה דברים ונושאים מהותיים שיקלו לאחר מכן על הניקיון ועל השמירה של איכות הרהיטים:

  • בחירה בריהוט משרדי העשוי מחומרי גלם איכותיים ועמידים ככל האפשר.
  • עדיף לבחור שולחנות וכיסאות שלא מצוידים במנגנונים מתוחכמים שעלול להצטבר בהם אבק או לכלוך או שיהיה קשה לנקות אותם בצורה קלה ומהירה.
  • בתהליך של עיצוב משרד חשוב למקם את הריהוט המשרדי כך שאפשר יהיה לנקות בקלות - להזיז את הכיסאות, להרחיק את השולחנות או לנקוט בכל פעולה קלה, פשוטה ומהירה על מנת לנקות באופן יעיל.
  • חשוב מאוד לרכוש למשרד פריטי ריהוט מתוצרת חברה מוכרת, מובילה ואמינה. נושא זה יבטיח שבעל המשרד יקבל מעטפת של תמיכה ושירותי תיקון במידה ויש צורך עבור הפריטים. בנוסף, חברה המציעה תמיכה, אחריות, תיקון וסיוע מעידה על עצמה שהיא חברה טובה שכדאי ליצור איתה קשרים עסקיים.

הסברה ושיתוף פעולה - ככה שומרים על ציוד משותף

לעובדים עצמם יש גם חלק לא מבוטל בשמירה על איכות הריהוט המשרדי שאתו הם עובדים. חשוב להבהיר להם שנבחרו פריטי ריהוט מתוך מחשבה עליהם ועל הצרכים שלהם, על נוחות העבודה שלהם ועל דרך ההתנהלות הקלה, הפשוטה והנוחה ביותר במשרד. דבר זה יסייע רבות בגיוס שיתוף הפעולה של העובדים לשמירה על הציוד שניתן להם.

הם ידעו שיש להם אל מי לפנות במידה ויש בעיה והם לא יצטרכו להתפשר על כיסא לא נוח, שולחן מתפרק או עמדת עבודה שלא נוחה למשימות הדרושות לביצוע. כך ייווצרו מאמץ ומודעות משותפים הן למנהלים והדרג הבכיר בחברה והן בקרב העובדים עצמם בשמירה על תקינות הריהוט והציוד המשרדי על מנת שאלה יישארו עמידים ותקינים לאורך זמן ואפשר יהיה להמשיך ולהשתמש בהם אפילו במשך כמה שנים.


אולי יעניין אותך גם: