בחירת וילונות למשרד הביתי

עד לפני תקופת הקורונה, משרדים ביתיים, כמו גם עבודה ממשרד שאינו משרד רשמי ומסודר, זכו להרמת גבות רבות. אולם, בזכות הקורונה, העבודה מהבית והעובדים מהמשרד הביתי זכו לעדנה מחודשת, וכיום, המשרד הביתי זה למעמד של כבוד. וככזה, עיצובו הפך להיות עניין רציני למדי, כשהמחשבה העקרונית המלווה אותו הוא יצירת חלל עבודה אפקטיבי, מצד אחד, ונעים, מצד שני. וילונות, למשל, הם הדוגמה המובהקת למגמה זו, הן בשל התפקיד העיצובי שהם ממלאים והן בשל התועלת הטמונה בהם.

כיצד בוחרים וילונות למשרד הביתי?

בעת בחירת וילונות למשרד הביתי, כאמור, ישנם שני מרכיבים עיקריים שבהם עלינו להתחשב - העיצוב והתועלת. מאחר והעיצוב, הוא, במידה רבה, עניין של טעם והתאמה לעיצוב ולרושם שהמשרד הביתי מתכוון לשדר, נרחיב עליו מעט יותר בהמשך, ואילו כאן, נתמקד בעניין התועלת. התועלת נקבעת על פי הצרכים והנתונים של המשרד הביתי. למשל, אם אתם זקוקים להחשכה מוחלטת של החדר גם בשעות היום, וילונות ונציאנים יספקו לכם את אפשרויות ההצללה הנחוצות לכם לצורך החשיכה הנדרשת לכם לפרזנטציות ולמצגות המוקרנות ללקוחות על הקיר או במחשב. וילונות ונציאנים יכולים לאפשר לכם גם את הנוחות של פתיחה חלקית שלהם, בזמנים שבהם אינכם זקוקים לחשיכה מוחלטת, אבל, עדיין, אור השמש החודר מבעד לחלונות חשופים בשעות מסוימות עלול להפריע לפעילות המשרד ולעבודתכם. אם אופי פעילותכם אינו מחייב הצללה / החשכה מוחלטת של חלל המשרד הביתי, תוכלו לדלג על עניין התועלת ולהתמקד, אך ורק, בעניין עיצוב הווילונות והתאמתם.

 

כיצד בוחרים את הווילונות הנכונים מבחינת העיצוב?

סביר להניח שבעת שהקמתם את משרדכם הביתי הייתה לכם בראש תדמית מסוימת שאותה התכוונתם לשדר ללקוחות, לספקים ולשותפיכם לעסקים שיבקרו במשרד.

 התדמית הזו עשויה להיות צעירה ותוססת, או רצינית ו"כבדה", עסקית לגמרי, או כל תדמית אחרת שאיתה אתם חשים בנוח. במרבית המקרים, הרושם שמשדר המשרד הביתי שלכם מתכתב על הלוגו, עם המיתוג ועם ה-DNA הכולל של החברה שלכם, כך שקל לכם מאד להמשיך את הקו הזה, ולבחור את הריהוט המתאים לקו המחשבה. למשל, שולחן מנהלים  מעץ מלא כהה, או ריהוט "עתידני" כמו שולחן מתכוונן המשלב כרום בוהק בעור וכן הלאה - כל אחד מהם משדר רושם אחר לגמרי. וכאן, עומדות בפניכם שתי אפשרויות. הראשונה היא, להמשיך עם הקו העיצובי שאליו שייך הריהוט. במקרה כזה, שולחן מנהלים מעץ, למשל, תלווה בווילונות כבדים, המשדרים הדר אנגלי, כובד ראש ורצינות. 

האפשרות השנייה, היא "לשבור" את העיצוב הקיים בחדר באמצעות וילון שהסגנון שלו מנוגד לחלוטין לעיצוב הקיים. אם ניקח, כדוגמה, את שולחן העץ הכבד שאותו הזכרנו קודם, וילון צבעוני קליל עשוי לשמש כתם צבע מפתיע ושובר שגרה. חשוב לציין, כי, כמובן שיש להתחשב בתדמית הכוללת ולא ללכת "רחוק" מידי עם ה"שבירה", כך שהווילון לא ישתלט על החדר ויכתיב תדמית שונה לגמרי מזו שאליה כיוונתם מלכתחילה בעת עיצוב המשרד הביתי.

בסיכומו של דבר

וילונות יכולים להוסיף לא מעט לכל חלל, ובמיוחד - לחלל המשרד הביתי. חשוב לבחור וילונות שלא רק מתאימים מהבחינה הפונקציונאלית, אלא גם מתאימים למשרדכם מבחינת העיצוב, התדמית והמיתוג שאותם אתם מתכוונים לשדר. אם אתם מהססים או שאינכם בטוחים איזה וילון מתאים לכם, במרבית חנויות הווילונות ישמחו לסייע לכם בבחירה, אולם, כאן, תצטרכו לבחור בחנות וילונות גדולה, על מנת שלא תסיימו, בסופו של דבר, עם התחושה כי המוכר בחנות כיוון אתכם לווילון שמשתלם לו למכור לכם, ולא בדיוק לווילון שבאמת מתאים לצרכים שלכם.

אולי יעניין אותך גם: