​אקוסטיקה במשרד - חשיבות ותכנון נכון

תכנון ועיצוב מתקדם של משרדים מתחיל בהבנת צרכי הלקוח ומאפייני צורת העבודה, תוך מתן דגש על כללי ארגונומיה לעבודה במקום, בטיחות בעבודה במשרדים, תאורה יעילה, אקוסטיקה יעילה ופתרונות לבעיית הרעש במשרד, אוורור ומיזוג, פתרונות אחסון חכמים וכיוצא בזה. באמצעות תכנון נכון ומתקדם של המשרד ניתן להטמיע פתרונות חדשניים ואפקטיביים לניהול נכון של האקוסטיקה במשרד, כמו דלתות פנים אקוסטיות, תוך בחירת פתרונות אסתטיים המתאימים לסביבת העבודה המודרנית.

תכנון וניהול נכון של האקוסטיקה בחלל המשרד המודרני

בשנים האחרונות גברה המודעות לחשיבות התכנון היעיל והחכם של האקוסטיקה בחללי המשרדים. כדי להפוך את סביבת העבודה ליעילה ולפרודוקטיבית יותר יש לתכנן נכון את נושא האקוסטיקה כדי למזער ולהקטין את הרעשים והסחת הדעת במשרד, חשוב למזער עד כמה שניתן את התהודה האקוסטית כדי ליצור סביבת עבודה נקייה מרעשים ועל מנת לאפשר לקולות ולרעשים במשרד להתפזר ביעילות ללא גרימת מפגעי רעש והסחות דעת מיותרות.

לכן, בעת תכנון ועיצוב המשרד המודרני ניתן דגש רב על פתרונות אקוסטיקה ובידוד רעשים. כיום יש מגוון רעיונות, פתרונות ומוצרים לחלל המשרד ולסביבות העבודה המצויות בו, כמו, קירות גבס אקוסטיים, חלונות כפולים, דלתות פנים אקוסטיות ועוד. פתרונות אלה נחוצים במיוחד כיום במשרדים המודרניים לנוכח העובדה כי במשרד רבים יש סביבות עבודה בסגנון אופן ספייס, ורק באמצעות תכנון נכון ושילוב חומרים המבודדים וסופגים רעשים ניתן לנקות את הרעשים ולשפר משמעותית את תפוקת העבודה של מנהלי ועובדי הארגון.

פתרונות לבעיות אקוסטיקה במשרד

תכנון מוקדם של המשרד וסביבות העבודה המותקנות בו חייב להתאים לצרכי העובדים ומנהלי הארגון, ללא פשרות גם על נושא האסתטיקה ומיתוג העסק. אם בעבר המשרדים תוכננו עם חללים נפרדים ותחומים, וניתן היה להסתפק בהתקנת קירות מבודדי רעש ובהתקנת דלתות פנים מחומרים יעילים לבידוד רעשים, כיום סביבת העבודה המודרנית מאופיינת בשיטת החלל הפתוח, כלומר אופן ספייס, משיקולי ניצול יעיל ומתקדם של חללי העבודה, אך גם משיקולי בקרה מרכזית על צוות העובדים ואפשרות לשיתופי עבודה יעילים יותר.

מחקרים שנעשו בתחומי תכנון ועיצוב משרדים גילו כי מפגעי אקוסטיקה ורעש הובילו לירידה בפריון העבודה ולהסחת דעת. כך לדוגמה, בסביבות עבודה פתוחות סבלו עובדים מרעשי שיחות הטלפון של עמיתיהם לעבודה, כמו כן שביעות רצונם ממקום העבודה פחתה, וחוקרים גילו כי עובדים בסביבת עבודה רועשת סבלו מיותר מחלות וחיסורים בעבודה.

לכן, עם הזמן פותחו מוצרים ופתרונות אקוסטיקה חדשניים המסייעים להפחתת הרעש וליצירת סביבות עבודה אינטימיות יותר גם בשיטת האופן ספייס, לדוגמה מחיצות אקוסטיות ושימוש בקירות עם חומרם יעילים לבידוד ולספיגת רעשים. חשוב לציין כי גם רעשי תקתוק במקלדות, שיחות פרטיות בסלולר, ניהול שיחות בין עובדים היושבים סמוכים זה לזה ורעשים הבוקעים מציוד המחשבים, התקשורת והמדפסות, כל אלו ועוד גרמו להסחת דעת ולירידה בתפוקת העובדים.

תכנון נכון לניהול האקוסטיקה

יועץ אקוסטיקה בוחן בקפידה את המשרד עוד לפני תחילת תכנון סביבות העבודה ובחירת הקו העיצובי המנחה. בין השאר יועץ אקוסטיקה יבדוק האם יש במשרד חלונות עם זכוכית כפולה כדי לאטום רעשי סביבה בחוץ, האם התקרה בנויה עם חומרים סופגי רעש, האם קירות המשרד מגיעים עד לתקרת הבטון או רק להנמכת התקרה, הוא ימליץ על דלתות פנים אקוסטיות באיכות גבוהה, וידאג לתכנן גם קירות כבדים או כפולים כדי להפחית מעבר קול ורעש בין חללי המשרד.

לסיכום, תכנון אקוסטיקה במשרד חשוב ליצירת סביבת עבודה ללא מפגעי רעש ומעברי קולות. תכנון נכון ומתקדם יוצר סביבת עבודה יעילה ונעימה יותר המאפשרת לעובדים לעבוד בשקט ובנוחות, תוך ניצול נכון של חלל המשרד ועיצוב חדשני ואסתטי.