בחירת ריהוט ועיצוב למשרד

הנראות והעיצוב של כל משרד, הם חלון הראווה של העסק. החשיבה על האופן שבו כל משרד ייראה היא נושא חשוב ביותר כיוון שהוא מייצג את המשרד ואת המקצועיות שלו בפני העובדים, הקולגות והאורחים שמגיעים אליו מעת לעת.

התכנון של המשרד

כאשר רוכשים או שוכרים משרד חדש, קיימת חשיבות רבה לבצע סיעור מוחות עם מעצב פנים מנוסה בתחום המשרדים וזאת כדי לנצל את השטח כיאות. בתחילת הדרך רושמים את כל צרכי המשרד, כמה חדרים יהיו בו, אם קיים open space  , מבואה, חדרי ישיבות, מטבחון, מחסן ועוד.

לאחר מכן מחליטים אילו סוגי ציוד וסוגי רהיטים יוצבו בכל אחד מהמרחבים הללו, וכך יהיה מקום ישיבה לכל אחד מהעובדים. בנוסף לכך דואגים להקמה של חדר ישיבות אחד, או כמה חדרי ישיבות וזאת בהתאם לגודלו של המשרד ולתכיפות של הישיבות. יש משרדים שמספיק להם חדר ישיבות אחד גדול עבור משתתפים רבים ואילו במקומות אחרים, יש חדר ישיבות אחד גדול ועוד כמה חדרי ישיבות קטנים יותר עבור ישיבות מצומצמות.

ריהוט למשרד

לאחר שיודעים בדיוק מה צריך, חושבים על קו עיצובי, אם יהיה זה קו מודרני, קלאסי, הייטקסיטי, מתועש או סגנון משולב אחר. המעצב מסביר ללקוחות את ההבדלים בין הסגנונות העיצוביים השונים כדי שהם יקבלו החלטה על הסגנון העיצובי שהוא הנכון ביותר עבורם.

בהתאם לכך בוחנים אפשרויות שונות של ריהוט כאשר החשיבה היא לרכוש דגמים זהים או כאלו שמשתלבים זה בזה כדי ליצור אחידות ורצף של הקו העיצובי. עם זאת מעניקים תשומת לב רבה לאיכותם של המוצרים, וכך יהיו בטיב מעולה וישרתו את העובדים לאורך זמן.

בחירה של רהיטים למבואה

בכניסה למבואה מציבים שילוט למשרד בעיצוב חדשני אשר מופיע בו שם המשרד ועיסוקו. יש כמה אופציות ליצירת שילוט מסוג זה שבו מופיע שמו המלא של המשרד, תחום העיסוק שלו, שמות השותפים ועוד. האופציות הן רבות וביניהן אפשר להזמין שלט יפהפה ממתכת או מעץ עם חריטה של כל המידע, מדבקות של האותיות על חלונות הזכוכית המרשימים ועוד.

הנראות של המבואה היא המפגש הראשון עבור כל אורח ולכן יש דגש על העיצוב ועל הנראות שלו. מזמינים דלפק קבלה יפהפה עם מגירות שמותאם לשני עובדים או יותר על פי הצורך, כמו כן מיקום לכל המכשור הנלווה כמו מדפסת וסורק, ארונית לקלסרים וכל פריט נוסף על פי אופי הפעילות של החברה.

ריהוט ל-Open Space

צורת ההתנהלות שבה עובדים רבים יושבים בחלל אחד גדול יוצרת יעילות רבה, עם זאת יש לנהל זאת באופן חכם כדי שהעובדים לא יפריעו זה לזה במהלך העבודה. לכן מזמינים שולחנות משרד מעוצבים ונוחים בעלי מגירות, בגוון שנבחר כמו לבן, אפור, צבע עץ או בגוונים צבעוניים כדי להכניס שמחה למשרד. בהתאם לגוונים הללו מזמינים גם כיסאות משרדיים אורטופדיים לנוחות מרבית של העובדים שיושבים שעות רבות מול המחשב.

ריהוט לחדרים

לעובדים שיושבים לבד או בזוגות במשרדים הבודדים, רוכשים שולחנות וכיסאות זהים. כמו כן מתקינים מדפים, ארוניות, ציוד המותאם לאופי הפעילות וחפצי נוי, כדי להעניק גם למשרד אווירה ביתית חמימה.

השולחנות בחדרי הישיבות יוצרים המשכיות של השולחנות בחדרים, חשוב שיונחו לצידם כיסאות עבודה אורטופודיים לישיבה ממושכת ושיהיה די מקום לכל הציוד, כמו מקרן, צג מחשב וכל פריט נוסף שיש בו צורך. המטרה היא שכל המשתתפים יוכלו לראות את כל המצגות שמוצגות על הצג, מכל אחד ממקומות הישיבה בחדר זה.

אולי תרצה לקרוא גם: