טיפים לשמירה ולתחזוקה של ריהוט משרדי

רובנו מקפידים שהמכונית שלנו תהיה נקייה, מצוחצחת ומתוחזקת היטב, אבל שוכחים לא פעם לדאוג גם למראה ולתחזוקה של הריהוט המשרדי. כל רהיט דורש תחזוקה ותשומת לב. הריהוט, מדרך הטבע, עובר בלאי רב ובעיקר כסאות משרדיים שסובלים את משקל הגוף שלנו ומונעים מפה לשם. לכלוך ואבק שיצטבר על גלגלי הכיסא, יפריע גם לאופן שבו הכיסא יוכל להתגלגל בקלות.

השקעתם לא מעט כסף ומחשבה בבחירה וברכישה של הריהוט המשרדי שלכם. טיפול ותחזוקה נאותים יוכלו להבטיח שריהוט זה יחזיק מעמד שנים רבות וייראה יפה ורענן כמעט כמו ביום הראשון בו הגיע אליכם למשרד. איך עושים זאת?

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על ריהוט משרדי מטופח, נקי ומתפקד:

לטפל בזהירות במשטחים המרופדים בעור

  • ניקוי כיסאות משרדיים שכוללים גם משטחים מעור, צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. זאת משום שכיסא משרדי מרופד בעור הוא אחד הרהיטים המשרדיים שיש לתחזק בקפידה.
  • מומלץ להרחיק כסאות מעור מקרני שמש ישירות, שעלולות לפגוע בחומר.
  • מומלץ לא להשתמש במוצרי ניקוי שוחקים, כמו חומר ניקוי על בסיס אלכוהול.
  • מומלץ להשתמש במוצרי ניקוי שמיועדים במיוחד לטיפול במשטחי עור.
  • מומלץ, בעת הצורך, להיעזר בשירותיו של איש מקצוע מנוסה שיוודא שהריהוט המשרדי שלכם הכולל גם משטחי עור, יישאר מטופח לאורך זמן רב.

לנקות ולשמן רהיטים מעץ

במקרים רבים, העץ ממנו בנוי הרהיט, כבר טופל, מה שמקל על הטיפול והתחזוקה של רהיט זה.

  • טיפול ברהיט שיוצר מעץ שלא טופל – נקו את האבק היטב במטלית נקיה ויבשה, ואחר כך השתמשו בשמן לעץ, כדי לשמן את העץ ולשמור על המראה הרענן שלו.
  • טיפול ברהיטים שיוצרו מעץ שטופל – נגבו את העץ במטלית נקיה ולחה ואחר כך הבריקו את העץ בפוליש לרהיטים.

כשמדובר בשולחנות משרדיים ובמשטחים מעץ, חשוב לעודד את העובדים להשתמש בתחתיות לכוסות, כדי למנוע היווצרות של כתמים, שיהיו קשים להסרה בהמשך.

לשים לב במיוחד לאזור הקבלה

אזור הקבלה של העסק שלכם הוא הדבר הראשון שמבקרים ולקוחות רואים. לכן חשוב להעניק לאזור זה את הטיפול והתחזוקה המתאימים.

  • וודאו שהריהוט באזור הקבלה אינו שחוק או מיושן.
  • מקומות ישיבה למבקרים, כמו ספה וכיסאות אורחים, חייבים להיות תקינים ונקיים, עם ריפוד ללא כתמים ואבק. כדי לנקות את הריפוד מכתמים ולכלוך, תוכלו להשתמש בתמיסה של מי סבון חמימים. ואם הכתם לא יורד, נסו להשתמש במוצר ניקוי המיועד להורדת כתמים מבדי ריפוד. או להעביר את המלאכה לידיו של בעל מקצוע.
  • שולחן הקפה ושולחן הקבלה חייבים להיות מבריקים ונקיים מכתמים.

זכרו, אזור הקבלה הוא זה שבדרך כלל יוצר את הרושם הראשוני של המבקר על העסק שלכם. לכן, וודאו שהוא נראה מושך ומקצועי בכול עת.

להקפיד על תחזוקה כללית של הריהוט

למרות שאתם מאוד עסוקים בעבודה השוטפת, אל תזניחו את התחזוקה השוטפת של הריהוט המשרדי.

אחת לחצי שנה בערך, בדקו את גלגלי כסאות המשרדים, לא רק כדי לנקות אותם, אלא בעיקר כדי לחזק ברגים משוחררים, ולאפשר תנועה חלקה של גלגלי הכיסאות במשרד.

ברגע שאחד העובדים מבחין שרהיט כלשהו משמיע צליל מוזר (גם אם זו מגירה שנשלפת בחריקה), או אם ברהיט התגלה בורג שהתרופף, טפלו בתקלה מידית.

כאשר תקפידו לתקן מידית כל פגם שמתגלה באחד מרהיטי המשרד, תוכלו להבטיח גם את בטחון הרהיט וגם את ביטחונם של העובדים, ובוודאי תימנעו היווצרות של נזק נוסף.

אולי יעניין אותך גם?