איך להקים משרד ביתי לעבודה מהבית?

חברות רבות ברחבי העולם שלחו את העובדים שלהם לעבוד מהבית. גוגל, מיקרוסופט, טוויטר, אפל, היטאצ׳י, אמזון, ספוטיפיי – תאגידי ענק גלובליים מבריטניה ועד לארה״ב, יפן ודרום קוריאה – הכריזו בימים האחרונים (תוך כדי התפשטות נגיף הקורונה – Covid-19), על מדיניות של ׳עבודה מהבית׳.

בהתחשב בעובדה שארגון הבריאות העולמי הכריז רשמית כי נגיף הקורונה הגיע למעמד של פנדמיה (מגיפה עולמית) – ניתן להניח שהמעבר למשרד הביתי יהפוך לנורמליות החדשה עבור רבים מאתנו, לפחות למשך זמן מה. מהפך שילווה מן הסתם גם ברכישת ריהוט למשרד הביתי החדש.

יש עובדים שיעבדו מהבית לראשונה בחייהם, מה שאומר שיהיה עליהם לפענח כיצד להשלים את המשימות המוטלות עליהם בסביבה חדשה שמטבע הדברים לא ממש מעודדת פריון.

עם זאת, יצירת פינת עבודה נוחה על כל המשתמע מכך – כולל הצטיידות בכסא עבודה אורטופדי ובשולחן משרד נוח – עשויה ליצור סביבתה מעוררת השראה והנעה.  

ריהוט למשרד הביתי – והשפעתו על הפריון והאנרגיה

אם גם אתם מאלה שמתמודדים עם עבודה מרחוק, יש דרכים שיעזרו לכם לא להשתגע, והן מתחילות בהקמת מרחב עבודה ביתי שמתאים לסוג העיסוק שלכם ולאופן שבו אתם מתקשרים עם שאר האנשים שם בחוץ.

לא מעט שכירים ועצמאיים אשר עובדים מהבית התחילו לפעול בפינה זעירה בביתם, עם הריהוט והציוד שכבר היה להם. אמנם, זה איפשר להם התחלה מהירה ומשתלמת לטווח הארוך, אבל זה השפיע לא פעם על הצמיחה העסקית שלהם.

לכן, חשוב להיות מודעים לעובדה שלעיצוב המשרד הביתי שלכם יש תפקיד חשוב והוא משפיע על רמת הפריון והאנרגיה שלכם.

אם המשרד הביתי שלכם עדיין נמצא על שולחן האוכל; אם אתם מרגישים שהחלל שבו אתם עובדים לא מעורר השראה – הגיע הזמן לעשות מהפך.

מה כדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים את מיקום המשרד הביתי ואת העיצוב שלו?

בחירת החלל למשרד הביתי

שולחן המטבח או שולחן הכתיבה בפינת חדר השינה, הם מקומות טובים להתחיל במסע העבודה הביתית שלכם, אבל הם לא יכולים לשמש תחליף לאורך זמן לאותם שולחנות משרד וכסאות מחשב ארגונומיים ומקצועיים.

קחו בחשבון כי בעתיד, כשתגדלו, תרצו לעבוד במשרד ביתי ראוי עם כסא מנהלים נוח או כסא מחשב אורטופדי, שיתמוך בעבודה שלכם. אז למה לא להתחיל כבר עכשיו?

המרחב האידיאלי בבית שלכם אמור להיות נקי מהסחות דעת בשעות העבודה, ועם דלת – שני אלמנטים אלה יקלו על חלוקת הזמן והמרחב בין העבודה לבין שעות הפנאי, ויעזרו לכם ליצור איזון בריא בין העבודה לחיים.

אילו הסחות דעת לקחת בחשבון?

  • המשרד הביתי אמור להיות מרוחק מאזורים בבית בהם קיימת תנועה גבוהה, ובני הבית כל הזמן עוברים, מעירים, מפטפטים ולמעשה – מפריעים.
  • המשרד הביתי אמור להיות מרוחק מרעשי מכשירים כמו הטלוויזיה.
  • המשרד הביתי צריך לכלול בקרת טמפרטורה כדי ליצור חלל ממוזג שיתרום לאיכות העבודה שלכם.
  • המשרד הביתי צריך לקחת בחשבון לקוחות או ספקים שיגיעו אליכם. עדיף שהמשרד ימוקם בקרבת הכניסה לבית ורחוק מחלל המגורים.

התאורה במשרד

אנשים רבים, במיוחד אלה שגרים בבית פרטי ולא בדירה, בוחרים להקים את המשרד הביתי שלהם במרתף. זה אמנם לא רע, אבל לתאורה הטבעית יש יתרונות שמוטב לא להתעלם מהם.

עם זאת, כשאין ברירה ואתם חייבים לקבוע את המשרד הביתי שלכם בחלל חשוך ללא חלונות, מומלץ להתקין תאורה באיכות טובה. התאורה אמורה להאיר גם את החדר וגם את אזור העבודה שלכם.

אור טוב יכול למנוע מאמץ יתר של העיניים ולהעלות את מצב הרוח שלכם.

כסאות משרדיים נוחים

אם אתם עובדים כל היום מול המחשב ויושבים על אחד מאותם כסאות מחשב פשוטים וזולים, הגוף שלכם יתחיל לסבול לא רק ממאמץ בעיניים אלא גם מעומס על הגב – שהוא סיכון נוסף שמקורו בעבודה בבית עם כסא עבודה שלא מותאם כראוי למשימות ולמטלות היומיומיות שלכם.

יש פריטים במשרד הביתי שאפשר לדלג עליהם, אבל כסאות משרדיים איכותיים אינם אחד מהם.

כסאות משרד ארגונומיים – למה לבחור בהם?

לכסא המשרדי הארגונומי יש מספר יתרונות חשובים בנוסף לנוחות, והם קשורים לשיפור היעילות והפריון:

קביעת הגובה הראוי

 היכולת לקבוע את גובה הכסא, מיקום משען הראש ועוד,  תורמת יותר מאשר נוחות. ישיבה ארגונומית עוזרת למזער פציעות, למנוע הסחות דעת ולשפר את רמת הפרודוקטיביות שלכם.

הנה כמה מהיתרונות העיקריים של ארגונומיה בסביבת העבודה הקשורים לשימוש בגובה הנכון של הכסא:

הורדת הסיכון לפגיעה בשלד ובשרירים

  • הפחתת ימי המחלה
  • הפחתת הלחץ הנפשי
  • שיפור היכולת להתמקד
  • שיפור הפרודוקטיביות

דוגמאות לכסאות ארגונומיים, מתכווננים ואיכותיים – אשר מבטיחים לכם ישיבה נוחה לאורך זמן ומציעים משענת מעולה לגב ולצוואר:

  • כסא מחשב – ארגונומי דגם טוטאל קומפורט קלאסיק
  • כסא מנהלים – טוטל קומפרט-וויט

שליטה בבלגן

מחקרים מראים שאנשים מבולגנים הם גאונים. יחד עם זאת, שולחן עבודה מבולגן יכול להגביר את הלחץ, לפגוע באנרגיה ולהפחית את הפריון.

שולחן העבודה שלכם לא צריך להיראות כאילו יצא כרגע מתצוגה במוזיאון, אבל הוא חשוב שיהיה מאורגן באופן שתוכלו תמיד למצוא בקלות את מה שאתם מחפשים. כלי לעטים, מגירות לניירות וכל מתקן משרדי אחר שיכול לשמור על שולחן מסודר, יתקבלו בברכה.

דוגמאות לשולחנות עבודה עם תוספת של יחידת אחסון:

מומלץ גם לפתח מערכת תיוק שתשלוט בניירת. ניתן לעשות זאת על ידי מעבר לשיטות תיוק דיגיטליות, שיקטינו את כמויות הנייר ואת שאר פריטי השולחן שאתם נזקקים להם היום (שדכן, סיכות שדכן, מחורר, אטבים, קלסרים...).

עיצוב המשרד הביתי לטובת הפונקציונליות

אמנם, לקום מדי פעם ולהתנועע בחדר זה טוב מבחינה בריאותית, אבל זה יכול גם לעצבן, להפריע למיקוד ולזרימת העבודה, ולהאט אותה. לכן, עצבו את המשרד הביתי כך, שכל הפריטים שבהם אתם מרבים להשתמש, יהיו נגישים בקלות ובמהירות.

לדוגמה, אם אתם משתמשים בטלפון הקווי לעתים קרובות, עדיף שהוא יעמוד על שולחן העבודה. כך גם המדפסת, קלסרים ספציפיים ופריטים אחרים שאתם נדרשים להם לעתים קרובות במהלך יום העבודה.

אם המשרד הביתי שלכם מצריך שימוש רב בטכנולוגיה, כדאי למקם את הריהוט המשרדי כך שכל השקעים יהיו קרובים לציוד החשמל. אמנם, תמיד אפשר להשתמש בכבל מאריך, אבל הוא גם יכול להפריע ולגרום לפגיעה.

כל הרהיטים וכל הציוד במשרד הביתי שלכם אמורים לבוא לעזרתכם ולא להפריע לכם במהלך יום העבודה. זה כולל את שולחן העבודה, כונניות ספרים, ארון קבצים וכל דבר אחר שאתם זקוקים שיהיו בהישג יד במהלך יום העבודה.

קישוט המשרד כדי לעורר השראה ומוטיבציה

גם עבודה מהבית יכולה להיות מייגעת ומשעממת. משרד ביתי חדגוני ונטול השראה, עלול לשאוב מכם כל טיפת אנרגיה ולהקשות על העבודה. לכן:

  • צבעו את המשרד בגוון אהוב עליכם
  • תלו תמונות על הקירות
  • הקיפו את עצמכם בפריטים מניעים כמו – תמונות משפחה, ציטוטים מעוררי השראה ופריטים אחרים שגורמים לכם לשמחה.

אולי תרצה לקרוא גם: