טיפים להקמת משרד חדש

כאשר מתכננים להקים משרד חדש יש המון דברים שצריך לתכנן ולעשות. אבל לפני שמתחילים במלאכה חשוב לדעת בדיוק מה בדיוק הולכים לעשות וכיצד הולכים לעשות זאת. אחרי הכול, אי אפשר סתם ככך להכניס כמה מחשבים וכמה רהיטים ולקרוא לזה ״משרד״. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון.

יחד עם זאת, כאשר מתחילים לחשוב על הזמנת ציוד משרדי אונליין או מתלבטים בקשר לריהוט משרדי ארגונומי יוקרתי, לא חייבים להילחץ! קרוב לוודאי שהמשימה תהיה הרבה יותר פשוטה ממה שנראה לכם כרגע, אם רק תדעו מה צריך לבדוק לפני שתתחילו לסדר את חדרי העבודה במשרד, בפועל.

שלבים לריהוט חדר עבודה במשרד

  • שלב ראשון: לשמור על כניסה פנויה לחדר
  • שלב שני: ליצור איזון חזותי
  • שלב שלישי: לא לתפוס את כל שטח הקירות
  • שלב רביעי: להיות מודעים לזרימת התנועה

לפתע זה נשמע די קל, אבל מהי המשמעות של כל זה? לא רק שסידור נכון של הריהוט המשרדי יגרום לחלל להיראות טוב יותר, אלא שיצירת חלל יותר פתוח ואוורירי תעזור לכם להרגיש טוב יותר בזמן העבודה, וגם תתרום להפחתת המתח.

שלב ראשון: לשמור על כניסה פנויה

הכניסה לחדר העבודה צריכה להכיל כמה שפחות אביזים. הרחק מדלת הכניסה תוכלו למקם את החפצים הכבדים והחזקים כמו את שולחן העבודה ואת מדפי הספרים. כך תוכלו ליצור אשליה של מקום רחב יותר מכפי שהוא באמת.

ואם מדובר בשולחן מנהלים, תוכלו לבחור בעיצוב מותאם אישית ויוקרתי מתוך היצע של שולחנות משרד המוצעים בחומרים ובעיצובים שונים כגון: שולחן מעוצב מזכוכית מחוסמת, או שולחן בסגנון איטלקי – שולחנות משרדיים שכאלה משדרים גם יוקרה וגם אסתטיות.

בעיצוב שכזה, בכול בוקר כאשר תיכנסו למשרד, במקום שהעין תיפול ישר על הריהוט הכבד שבחדר, תוכלו ליהנות ממראה החלל הפתוח והפנוי. לכן, נסו להציב כמה שפחות חפצים באזור הכניסה לחדר. בדרך זו לא תצמצמו את השטח מבחינה ויזואלית ולא תפריעו לשטף התנועה בחלל.

שלב שני: ליצור איזון חזותי

את האיזון החזותי מומלץ לפזר ברחבי החדר. בדרך זו ניתן ליצור תחושה של איזון בחלל. במילים אחרות, אל תבחרו בעיצוב שבו כל הרהיטים מצופפים בפינה אחת של החדר – כמו: כוננית, שולחן עבודה, ארון תיוק או כסאות משרד ארגונומיים לשמירה על גב בריא – ואילו הקצה השני של החדר נשאר עם קיר אחד גדול וריק, ללא שום רהיט.

את האיזון החזותי אפשר ליצור לא רק על ידי הצבת רהיטים במקום הנכון, אלא גם בעזרת גישה עיצובית נכונה. לדוגמה, אם אין ברירה ואתם חייבים למקם את שולחן העבודה וארון הספרים בקצה אחד של החדר, תלו על הקיר שממול כמה תמונות בעלות הצהרה בולטת. כך תוכלי להשיג את האיזון הוויזואלי הנכסף.

שלב שלישי: לא לתפוס את כל שטח הקירות

שלב זה עשוי להיות מסובך כאשר חדרי העבודה הם קטנים. בכול זאת, נסו להימנע, במידת האפשר, מהצמדת כל הרהיטים לאורך הקירות.

כדי לנצל טוב יותר את החלל ולהעניק לחדר העבודה הקטן תחושה רבה יותר של זרימה, מקמו את שולחן העבודה במרכז החדר.

אם אתם חייבים למקם את שולחן העבודה בצמידות לקיר, העמידו את כיסאות האורחים בחלל החדר, ולא ליד שולחן העבודה.

כשאתם משאירים מידה נכונה של שטח קיר פתוח תוכלו לגרום לחדר להיראות גדול יותר מאשר אם החלל יהיה עמוס בחפצים וברהיטים.

ואם מדובר בכסאות אורחים במשרד, עומד בפניכם מבחר מרשים של כסאות מחומרי גלם מעולים וממגוון דגמים מעוצבים בגוונים שונים כמו: כסא ג׳נטל מעודן, כסא קאפ מיוחד, כסא ספיידר (פתוח או סגור), או כסא בדגם איילנד, היחיד והמיוחד.

שלב רביעי: להיות מודעים לזרימת התנועה

אנשים לא אמורים להתאמץ לעקוף את הרהיטים שסידרתם בחלל חדר העבודה שלכם. לא רק שזה מעצבן אלא חדר מרוהט בצפיפות עלול גם ליצור תחושות של לחץ.

במקום להציב את פרטי הריהוט על כל שטח הרצפה ולצמצם את שטח ההליכה, נסו לעשות ההיפך. הציבו את ארון הספרים, את יחידת המגירות או את ארון התיוק קרוב לשולחן העבודה, והשאירו את מסלולי ההליכה פתחים. כך תוכלו ליצור חלל שקל לעבור בו ונעים להתהלך בו.

ואם מדברים על ארונות או יחידת מגירות, עומד לרשותם מבחר של פתרונות אחסון בעיצוב אישי, כמו: ארון עם דלתות פורניר, כוורת תלויה על הקיר, ארון מדפסת נמוך וארוך, ארונית (נמוכה או גבוהה) או ארון אפוקסי בשילוב בטון.

אולי יעניין אתכם גם?