הידעתם? עיצוב המשרד משפיע על רווחיות העסק שלכם

חברות וארגונים משקיעים משאבים עצומים בעיצוב המשרדים שלהם.
 לאחר שהוכח מחקרית כי עיצוב המשרד משפיע באופן משמעותי על רווחיות העסק ומחויבות העובדים, החלו עסקים רבים להיוועץ עם חברה לעיצוב ותכנון משרדים.

עיצוב חללי העבודה בארגון נועד בין השאר כדי לשקף את מטרות וחזון הארגון, לכן בחירה נכונה של ריהוט משרדי בשילוב עיצוב מקורי וייחודי – כל אלו ועוד תורמים להצלחת הארגון ולשיפור ניכר בהכנסות וברווחיות.

עיצוב המשרד בהתאמה לחזון הארגון

עיצוב משרד חדש או קיים מתחיל בפגישת הכרות וזאת כדי לאפיין את צורכי המותג, להבין את אופן העבודה במקום ואת מטרות הארגון. משרד מעוצב משרה אווירה נעימה במקום, לעובדים, למנהלים  וללקוחות המבקרים במשרד. את המשרד חשוב לעצב בהתאם לחזון וליעדים העסקיים של הארגון, מדובר בשימה רבת השקעה ומחשבה, לכן מומלץ להשאיר את המלאכה לאנשי מקצוע מנוסים.

כדאי לדעת כי נראות המשרד משפיעה על מיתוג הארגון בעיני הלקוחות, הספקים והעובדים. משרד מעוצב בסגנון מקורי וייחודי יוצר רושם ראשוני גבוה על הלקוחות, ובכך מגדיל אפשריות לקבלת לקוחות רבים יותר.

כיצד מעצבים את המשרד?

עיצוב המשרד מתחיל באפיון צרכים של הארגון ובהבנת מטרותיו, יש לשרטט את חלל המשרד כדי להחליט על חלוקה נכונה ומותאמת לסגנון העבודה במקום. אין צורך לשפץ את הנכס ולשבור קירות. ניתן להגיע לתוצאות מרשימות במיוחד באמצעות ריהוט משרדי באיכות גבוהה המותאים למאפייני הארגון, בחירה נכונה של גוונים לקירות, עיצוב חללי עבודה עם מחיצות אקוסטיות, התקנת גופי תאורה מעוצבים ושילוב פריטי נוי מעניינים ויפים.

לאחר תכנון ראשוני של חללי העבודה, בין אם בוחרים בסגנון האופן ספייס המתאים לחברות ולארגונים גדולים ומובילים, ובין אם מעצבים משרד קטן עם חדר ישיבות, יש להחליט היכן למקם שולחנות משרדיים, לרכוש כיסאות מחשב עם משענת אורתופדית וגלגלי סיליקון שקטים וכמובן אין לשכוח ארוניות וכונניות אחסון כדי לשמור על סדר וארגון.

כיצד המשרד המעוצב משפר את רווחיות העסק?  

מחקרים רבים נערכו בארץ ובעולם בנושא הקשר בין משרד מעוצב להצלחת הארגון ולשיפור ברווחיות שלו. על פי תוצאות המחקרים, לקוחות פוטנציאליים המגיעים משרד מעוצב ונקי, חשים בטוח יותר לחתום על עסקה ולרכוש מהחברה מוצרים או שירותים. 

מעבר לחשיבות עיצוב המשרד כדי להשפיע על הלקוחות וכדי להגביר מכירות, משרד מעוצב משפיע לטובה גם על עובדי הארגון. העובדים מרגישים מחויבים יותר כלפי הארגון המעסיק אותם, הם שמחים מההשקעה בחללי העבודה המעוצבים, והעיצוב המרשים מגביר את פריון העבודה ואת המחויבות של העובדים להצלחת הארגון ולהשגת המטרות.

כדאי לדעת כי לעיתים די בשדרוג המשרד באמצעות רכישת כיסאות מחשב איכותיים ונוחים וריהוט משרדי ארגונומי, כדי ליהנות מעיצוב מקורי ומרשים. עובדים מבלים שעות ארוכות מדי יום במשרד, לכן חשוב לספק עבורם את כל התנאים לעבודה נוחה, בטוחה, יעילה ונעימה. לכן, מעבר לעיצוב חללי העבודה כדאי להשקיע גם במטבחון מעוצב, בפינת המתנה יוקרתית, בחדר ישיבות מהודר עם אווירה נעימה ובפינות עבודה שקטות בהן העובדים יכולים לנהל דיונים פוריים, לגבש רעיונות ולחשוב מחוץ לקופסה.

באמצעות עיצוב מחדש של המשרד, הארגון יכול ליהנות מיתרונות רבים כגון:

  • תחושה של שייכות ומחויבות בקרב עובדי הארגון.
  • לקוחות אינם חוששים לחתום על עסקה במשרד בעיצוב יוקרתי ומרשים.
  • העברת מסרים שיווקיים בצורה יעילה.
  • חיזוק המותג בעיני הלקוחות והסביבה.
  • עובדים מחסירים פחות ימי עבודה בגלל מחלות או חוסר שביעות רצון.
  • אווירה נעימה ועיצוב מרהיב תורמים לשיפור ברווחיות ובהכנסות הארגון.

עוד על עיצוב המשרד