החשיבות של עיצוב המשרד

עיצוב המשרד הוא חלון הראווה של כל עסק, הנראות שלו מייצגת במידה רבה את המקצועיות של הנהלת החברה, את רמת האחריות והרצינות שבה הם מתייחסים ללקוחות, לספקים ולכל גורם נוסף שהם נמצאים אתו בקשר עסקי יום יומי. זו הסיבה שכאשר הנהלת החברה עוברת למשרד חדש או מחליטה לבצע שיפוץ מהותי במשרד הנוכחי, הם שוכרים את שירותיו של מעצב פנים שיסייע להם להפוך את המשרד ליפהפה כדי שישדר בדיוק את ההתייחסות שלהם בנושאים עסקיים שונים. מעצב הפנים יודע לנצל היטב את השטח, כמו מציאת מקום אחסון נוסף מתחת למדרגות או הענקת נופך ביתי למטבח ולפינת האוכל.

הבחירה של עיצוב המשרד היא מתוך ההיצע של הסגנונות העכשוויים ועל פי הטרנדים האופנתיים הם בוחנים כמה אפשרויות, כדי לקבל החלטה מהו הסגנון שמייצג אותם על הצד הטוב ביותר האם עיצוב הייטקיסטי, קלאסי או כל אופציה אחרת. כדי להוסיף על התחושה הנעימה של המעטפת שמעוניינים מנהלי המשרד להעניק למבקרים במשרד הם מקפידים על כמה דברים ואחד המרכזיים שבהם הוא הצבת צמחים למשרד במקומות שונים וזאת כדי להוסיף ירוק בעיניים לכל מי שמגיע למבואה, לחדרי הישיבות ולחדרים של בעלי התפקידים הבכירים. הצמחים הם סימן לחיים ולחיוניות ולכן המעצב בודק נושא זה באופן מעמיק ועל פי המיקום של כל משרד מבחינת כיווני האור והשמש, הוא רוכש את הצמחים הרב עונתיים שיהיו המתאימים ביותר.

עיצוב המשרד בעידן החדש

האפשרויות הרבות של עיצוב המשרד יוצרות מצב שבו כאשר נכנסים לכל משרד, רואים נראות ייחודית וכל מעצב פנים יוצר מצב שבו כל משרד נבדל ממשרדים אחרים בבניין באופן משמעותי ביותר. העיצוב הוא חשוב מאד אך אסור לשכוח את הצורך בפונקציונליות ולכן התיאום ביניהם הוא שילוב מנצח. בשלב ראשון מבצעים סיעור מוחות כדי להבין את הצרכים של המשרד הספציפי. כמה חדרים יש לתחום לבעלי התפקידים, כמה חדרים לעובדים כאשר לעיתים מדובר בחדרים קטנים יותר שמיועדים לעובדים בודדים, או לחלופין חדר שהוא עבור שניים או שלושה עובדים.

תכנון המשרד החדש

מעצב הפנים מפנים את כל הנתונים ואת כל הצרכים ובהתאם לכך הוא מחלק את שטח המשרד וממקם את חדרי ההנהלה, חדרי העובדים, המבואה, חדרי הישיבות הקטנים והגדולים, המטבח, פינת האוכל לעובדים ועוד. האפשרויות של פיזור המתחמים הן רבות ולכן המעצב מכין כמה סקיצות כדי שהנהלת המשרד תבחן את האפשרות הנוחה ביותר עבורם. במקרים רבים הם מבקשים להתביית על קטע מסוים שנראה להם אידאלי ולהוסיף אליו חלק מסקיצה אחרת וכך להגיע לניצול המיטבי של השטח.

הריהוט של המשרד

עיצוב המשרד הוא נושא חשוב מאד, אך הנקודה הראשונית שבה האורח נתקל במראה המעוצב הוא במבואה. לכן הכניסה למשרד מקבלת טאץ' ייחודי וממקמים בה דלפק יפהפה ואסתטי בגוונים המשתלבים עם כל הרהיטים במשרד. מעבר לכך מזמינים עבור החדרים הגדולים ריהוט מעוצב שהוא בדרך כלל מעץ וכך הוא מעניק חזות מרשימה ביותר למרחב. מצרפים לכך כיסאות מנהלים מעור והמראה הוא מושלם.

עבור כל החדרים האחרים מזמינים שולחנות כתיבה בהתאם לגודלו של החדר, כיסאות אורתופדיים ושילוב של מדפים במיקומים שונים או ארוניות כדי לאחסן ציוד, קלסרים או ספרים על פי הצורך בכל משרד.

Open space

כאשר עובדים בשיטה של מוקד הכולל הרבה עובדים היושבים זה לצד זה, מזמינים שורה של שולחנות עם מחיצות ביניהם וכיסאות איכותיים עבור שעות העבודה הרבות. לא שוכחים בעת עיצוב המשרד לשלב בכל מקום כמה עציצים, אשר יוצרים את המראה המושלם יחד.

אולי יעניין אותך גם?