טיפים להקמת משרד חדש

בשלב מסוים בחיי העסק, מגיע הרגע שאין ברירה אלא לתכנן הקמת משרד חדש שיוכל לספק את צרכי העבודה החדשים שלכם.

כשמתכננים משרד חדש, יש הרבה החלטות שצריך לקבל. כמה מההחלטות החשובות ביותר סובבות סביב סגנון העיצוב שיוכל להשפיע על רמות הפרודוקטיביות של העובדים שלכם ולקבוע אם הלקוחות יקבלו רושם ראשוני טוב או רע. אז רגע לפני שאתם ממהרים לסיים את תכנון המשרד החדש שלכם (כולל שיקולים באשר לפרטים הקטנים ביותר, כמו המיקום האידיאלי של שעון נוכחות לעסק משרדי) – עיינו בטיפים שלהלן.

הקצו פינת הפסקה לעובדים

חשוב שלעובדים יהיה מקום במשרד המוקדש לרגיעה. אם תתכננו את החלל כך שיהיה להם לאן ללכת כדי להתרחק משולחן העבודה ולהתרענן, זה יעזור להם לנקות את הראש ולשפר את הפרודוקטיביות הכללית שלהם.

זה לא אומר שאתם צריכים להשקיע עכשיו באיזה לובי מפואר. אבל כדאי לכלול כמה תכונות בסיסיות המתאימות לפינה שבה יוכלו העובדים ליהנות מהפסקה מהעבודה.

הוסיפו לפינת ההפסקה בר מים קרים שיעודד את העובדים לקום מדי פעם, לשתות מים ולשמור על גוף רווי. פינה זו צריכה להיות מקום שמח. לכן, שקלו לצבוע את הקירות בצבעים עליזים כמו צהוב או טורקיז. הוסיפו גם מכונת קפה עם קפה וכוסות קפה, ומקרר לעובדים המעדיפים להביא את ארוחת הצהריים שלהם מהבית.

לבסוף, אל תשכחו לצייד את המקום בצלחות אוכל, סכו״ם, שולחן וכסאות, שיאפשרו לעובדים לשבת לאכול ולהתרענן במהלך הפסקת הצהריים שלהם.

רכשו ציוד משרדי הכרחי

במשרד החדש תזדקקו לציוד המשרדי המתאים לתהליכי זרימת העבודה המאפיינים את העסק שלכם. למשל, אם אתם מנהלים עסק ללא נייר, ייתכן שלא תצטרכו לרכוש מכונת צילום, אבל עדיין תזדקקו למכונה זו אם אתם צריכים להעתיק מסמכים לעתים קרובות. אחרי הכול, גם עסק שמתנהל ללא נייר מקבל מדי פעם מסמך מודפס.

אולי כדאי לשקול רכישת סורק ומגרסת נייר. וכך, כשאתם מקבלים מסמך מודפס על נייר תוכלו לסרוק אותו למערכת שלכם, ואז לגרוס את המסמך המקורי.

סוגי ציוד אחרים שיש לקחת בחשבון:

  • מחשבים שולחניים ו/או ניידים
  • מכשירי טלפון ניידים
  • תוכנות שמירה בענן
  • שולחנות כתיבה וכסאות משרדיים
  • שולחן וכסאות לחדר הישיבות
  • שולחן לפינת הקבלה

אם אתם יוצרים תוכנית ל-open space, תזדקקו לשולחנות מתאימים לתאים עם קירות בגובה בינוני. ואם אתם מתכננים חדרים בודדים תוכלו להיות יצירתיים יותר בבחירת הרהיטים ובעיקר, לבחור בשולחן שעומד עצמאי, במקום שולחן המתחבר לקיר התא בחלל הפתוח.

לרכוש ריהוט ארגונומי השומר על בריאות העובדים

השקעה בריהוט משרדי ארגונומי, תומכת ביציבה טובה ובבריאות העובדים. ריהוט ארגונומי – כמו כסאות, שולחנות עמידה ומקלדות תומכות – נועדו לתמוך בעובדים בשעות הארוכות שהם מבלים בישיבה בעבודה. ריהוט ארגונומי מתקן את היציבה, מיישר את עמוד השדרה ומונע או מפחית דלקות פרקים וכאבי גב.

עיצוב פינת המתנה לאורחים

פינת המתנה מסבירת פנים לאורחים, חשובה לכול משרד. בדרך כלל זה המקום הממוקם ממש בכניסה למשרד, ובו יושבת פקידת הקבלה,

אבל, אם בחרתם לעצב את המשרד בסגנון open space, כדאי להתקין קיר בגובה מלא, שיפריד בין פינת ההמתנה לבין החלל הפתוח שבו עובדים שאר העובדים.

את אזור ההמתנה כדאי לרהט בכיסאות נוחים יותר לאורחים, אולי גם בספה וכורסאות, ולשקול להוסיף קצת חומרי קריאה ובר קפה קטן כדי לפנק את האורחים.

בסופו של דבר, הקמת המשרד החדש שלכם היא לחלוטין הבחירה שלכם. עם זאת, ודאו שאתם בוחרים בציוד, בהיבטי העיצוב ובסוג הריהוט שיוכלו להשלים את האווירה הכללית של העסק ויבטיחו רמות פרודוקטיביות מקסימליות.

אולי יעניין אותך גם?