היתרונות של שולחן ארגונומי בעבודה המשרדית

בשנים האחרונות עולה יותר ויותר למודעות הנושא של ארגונומיה ושימוש נכון בגוף בזמן השהות בעבודה. יש כיום סוגים שונים של עבודות ומשרות ובכל אחד ואחד מהם חשוב מאד להקפיד על ביצוע תנועות נכונות וכאלה שמעודדות פעילות בריאה של כל שרירי הגוף והמערכות השונות. במקומות עבודה רבים כבר הבינו והפנימו שנושא הארגונומיה הוא נושא שחייבים לתת עליו את הדעת על מנת שלא לפגוע בבריאותם של העובדים ולאפשר להם תנאי עבודה נוחים, טובים ואיכותיים ככל האפשר. כיום ידוע שתנאים אלה יביאו איתם עבודה טובה ופורייה הרבה יותר.

כיום קל להשיג פריטי ריהוט שתוכננו ויוצרו על בסיס עקרונות של מדעי הארגונומיה – כיסאות משרדיים, שולחנות, משענות ידיים או רגליים וכמובן שלל רעיונות של תנוחות ישיבה, עמידה, שיחה בטלפון או שימוש במחשב או באביזרים הנלווים שלו. בזכות כל אלה קל יותר לשבת במשך זמן רב במשרד, לבצע את המשימות הדרושות ולא לחוש כאבים או חוסר בנוחות בשום חלק בגוף. בנוסף – הישיבה לא מעייפת ואין צורך לאחר פרק זמן קצר לקום ולחלץ את העצמות. מה היתרונות, אם כך של פריטי ריהוט ארגונומי?

היתרונות של שולחן ארגונומי

להלן חלק מהיתרונות של שולחן ארגונומי ושימוש יומיומי בו:

  • גובה – גובה השולחן יהיה תואם באופן אישי לעובד שיושב לידו. למרות שיש סטנדרט של גובה שולחנות משרדיים כאן יושם דגש על התאמה אישית, שכן לכל עובד מבנה גוף שונה ולכן לכל עובד יהיה נוח לשבת ליד שולחן בגובה אחר.
  • חומר גלם – השולחן יהיה חזק דיו להישענות נוחה ובטוחה עליו ומשטח העבודה שלו יהיה נעים ונוח למגע ועבודה ממושכת.
  • מיקום רגלי השולחן – רגליו השולחן או קורות תומכות לא תהיינה ממוקמות היכן שהעובד אמור לשבת או להניח את רגליו שלו. כך כל עובד ימצא את תנוחת הישיבה והעבודה שתהיה הנוחה לו ביותר למשך זמן ארוך.
  • שילוב עם רהיטים נוספים – כאשר משלבים עם השולחן הארגונומי גם כיסא משרדי ארגונומי, משענת לרגליים והעובד מיישם את עקרונות העבודה הנכונה – אין ספק שהוא שומר בכך על גופו והוא לא יתעייף מדי פרקי זמן קצרים מדי.

למה שולחן ולא כיסא?

המודעות לייצור כיסאות ארגונומיים נחשבת לארוכה ו-וותיקה יותר. יחד עם זאת, כיום יש הבנה עמוקה בנוגע ליתרונות של השולחנות שכדאי למקם בכל מקום עבודה או משרד. השולחנות נוחים מאד למגע ועבודה וכאשר הם רחבים וארוכים דיים על מנת שאפשר יהיה גם להניח עליהם מדפסת, מקלדת, פנקס וכל אביזר נוסף שהעובד צריך בעבודתו היומיומית – אין ספק שהשולחנות הופכים להיות נכס חשוב מאד בעבודה היעילה של הארגון כולו. הרכישה של שולחנות ידידותיים לעבודה וישיבה ממושכת הופכים להשקעה לטווח ארוך שכולם נהנים ממנה.

כאשר העובדים רואים שהמנהלים הבכירים משקיעים מחשבה ותקציב לא קטן ברכישת הריהוט המשרדי שיסייע להם לעבוד בצורה יותר טובה – הם לבטח יהיו נרגשים לדעת שחושבים עליהם וממקמים את הצרכים שלהם בעדיפות גבוהה. מכאן קל להבין שהריהוט המשרדי הארגונומי מהווה בעצם אינטרס משותף לכל הצדדים – למנהלים, לעובדים עצמם ולחברה כולה. קל ונעים הרבה יותר לדעת שחושבים עליך ורוצים בטובתך. ברגע שהעובדים חשים בנוח – הם עובדים טוב יותר והקשר שלהם למקום העבודה מתחזק באופן משמעותי ביותר.

תעשיית הרהיטים הארגונומיים העכשווית

מכיוון שיש התייחסות רבה לנושא של ארגונומיה בעת בחירת רהיטים למשרד – חברות רבות נותנות דגש לנושא ומייצרות רהיטים שעומדים בקריטריונים ועשויים לסייע לעובדים להעביר בתחושה טובה ונוחה את יום העבודה במשרד. כיסאות, שולחנות וכל סוג אחר של אביזר שיכול להאריך את משך הישיבה והעבודה הרצופה. העובדים יחושו בנוח והרהיטים האלה יכולים באמת להקל עליהם ולדחות, אם לא לבטל לגמרי כאבים או חוסר נוחות שבדרך כלל נגרמים לעובדים אחרי ישיבה ממושכת מדי יום.

שינויים רבים שחלו בשנים האחרונות בעולם בתחום של התעשייה וייצור הרהיטים הביאו איתם טכנולוגיות עבודה טובות ואיכותיות, כמו גם חומרי גלם שמתאימים בדיוק לייצור רהיטים ארגונומיים ומהווים פריצת דרך של ממש בעולם ייצור הרהיטים בכלל כמו שולחנות עמידה מתכווננים. אין ספק שהתחום של ריהוט משרדי חייב להיכלל בהתפתחויות טכנולוגיות שחלות בתחום ותהיות מושפע מהן.

כל מנהל בכל ארגון או חברה יודע שכיום שהוא חייב לחשוב על העובדים שלו ולספק להם ריהוט איכותי ונוח שיאפשר להם לשבת במשך זמן רב ולבצע את המוטל עליהם. כך הוא גם יגן על עצמו מפני תביעות עתידיות שעלולות לצוץ בשל פגיעות גופניות כאלה ואחרות שקרו לעובדים בגלל ישיבה ממושכת לא נכונה או כזאת שלא מעודדת את המנח הטבעי של הגוף.


אולי תרצה לקרוא גם: