​עיצוב משרד אופן ספייס - יתרונות וחסרונות

ארגונים רבים במשק הישראלי נוהגים לתכנן סביבות עבודה בסגנון אופן ספייס בגלל היתרונות הרבים כמו עלויות בנייה נמוכות יותר, ניצול מקסימלי של חלל המשרד, אפשרות לשיתופי פעולה נוחים ויעילים בין העובדים ועוד. משרד בסגנון אופן ספייס משרה לרוב אווירה צעירה ונעימה יותר במקום העבודה, ומאפשר תקשורת נוחה בין העובדים, ותפוקה טובה יותר. עם זאת, חשוב לדעת כי למשרדים המתוכננים ומעוצבים בסגנון אופן ספייס קיימים גם חסרונות עליהם יש לתת את הדעת מראש. מאמר זה עוסק ביתרונות ובחסרונות של משרד המעוצב בסגנון אופן ספייס.

תכנון סביבת עבודה למשרד המודרני

כדי לתכנן את סביבת העבודה מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומובילה המציעה פתרונות חדשניים ואיכותיים, בהתאמה לצרכי העסק, מאפייני העובדים ואופי העבודה במשרד. יש לאפיין את צרכי העסק במדויק על מנת להציע עיצוב ייחודי, וכדי לתכנן סביבות עבודה מעוררת השראה, תוך ניצול מיטבי של חללי המשרד. כדאי לדעת כי תכנון יעיל ומתקדם של המשרד המודרני מאפשר לעובדים לנהל שיחות עבודה פרודוקטיביות, לכן אופן ספייס נחשב לבחירה המועדפת. מעבר לכך, משרד בסגנון אופן ספייס מציע אווירה נעימה יותר ופחות היררכית.

יתרונות וחסרונות של משרד בסגנון אופן ספייס

עיצוב משרד אופן ספייס כולל אזור מרכזי עם עמדות עבודה בהתאם למספר העובדים, כאשר ניתן לארגן את הישיבה במספר צורות ואופנים. אופן ספייס מאפשר תקשורת יעילה בין העובדים ומתאים במיוחד לעבודת צוות כמו במשרדי הייטק ומשרדים אחרים. לפניכם רשימה של חלק מהיתרונות והחסרונות של עיצוב המשרד בסגנון אופן ספייס:

יתרונות לאופן ספייס -

  • ניצול מקסימלי ומיטבי של חלל המשרד
  • עלויות בנייה נמוכות בהשוואה לחלופות
  • אווירה צעירה ודינמית במקום העבודה
  • חיסכון בעלויות מיזוג האוויר
  • תקשורת יעילה ופרודוקטיבית בין העובדים
  • עיצוב פונקציונלי ואסתטי
  • עיצוב מודולרי שקל לשנות בהתאם לצרכי העסק

חסרונות לאופן ספייס -

  • חוסר בפרטיות ואינטימיות - העובדים חשופים לרעשים וקולות של שאר חברי הצוות
  • העובדים חייבים להתחשב האחד באחר. לא ניתן להשתמש ברמקול בטלפון או לקיים שיחות בין העובדים בצורה קולנית, מאחר ואלו מפריעים לריכוז המלא של שאר העובדים.
  • יש עובדים העלולים לחוש במתח בגלל הישיבה לצד עובדים נוספים ללא פרטיות
  • טמפרטורה לא נעימה, מכיוון שהמזגן הוא מזגן מרכזי, קשה ליצור קונצנזוס בין כל עובדי המשרד.

חשוב לציין כי תכנון ועיצוב משרד בסגנון אופן ספייס מחייב פתרונות יצירתיים ומתקדמים, לדוגמה פתרונות חכמים לאחסון קלסרים וציוד משרדי כדי לשמור על סדר וארגון, תכנון אזורי מנוחה המאפשרים לעובדים לקחת הפסקה על מנת להתרענן ולאגור כוחות, תכנון נכון של חדרי פגישות המיועדים לפגישה עם לקוחות ולפגישות צוות וכדומה.

בנוסף, חשוב לזכור כי עיצוב משרדי הייטק בסגנון אופן ספייס שונה מעיצוב משרד רגיל. עובדי הייטק מבלים שעות ארוכות במשרד, לכן יש לתכנן עבורם אזורי מנוחה, חדרי צוות קטנים לסיעור מוחות, וחדר ישיבות גדול ומעוצב, לרוב עם חלונות זכוכית. האווירה במשרדי הייטק צעירה ודינמית, יש לספק לעובדים עמדות עבודה ארגונומיות המאפשרות לכל עובד ליצור לעצמו סביבה אישית ונעימה, ויש להתחשב בצורת העבודה בהייטק, מאחר ועובדים בצוותים ויש לקיים במהלך היום פגישות ולנהל שיחות עבודה מפרות. לכן, חשוב ליצור גם פינות מנוחה בעיצוב צעיר, ויש לבחור ריהוט משרדי צעיר ומודרני.

לקריאת מאמרים בנושא של תכנון ועיצוב משרד:

משרד מעוצב בסגנון אופן ספייס
משרד מעוצב בסגנון אופן ספייס
עיצוב משרד אופן ספייס
עיצוב משרד אופן ספייס