מנהל צוות עובדים? 5 עובדות שמסבירות מדוע גיבוש עובדים חשוב לעסק שלך

צוות העובדים בעסק שלך שוהה מדי יום שעות ארוכות במשרד, העובדים בעסק מתמודדים עם אתגרים רבים, עליהם לעמוד ביעדי הארגון, לבצע את מלאכתם היומית היטב, להעניק שירות לבבי ואדיב ללקוחות ועוד. בכל עסק יש שחיקה גבוהה בקרב העובדים, לכן הפרודוקטיביות נפגעת ויש לכך השלכות לא רצויות על הצלחת העסק והעמידה ביעדים.

הפתרון שיכול לסייע בהעלאת פריון העבודה ובשביעות הרצון של העובדים ממך כמעסיק, הוא פשוט למדי. באפשרותך לארגן ימי גיבוש לעובדים או יום כיף מהנה עם פעילויות מגבשות. כדאי לך לדעת כי מחקרים שנערכו בתחום הוכיחו כי ימי גיבוש או ימי כייף לחברות משפרים משמעותית את פרודוקטיביות העובדים, ומעבר לכך הם יוצרים צוות מלוכד המסוגל להתמודד עם משימות ואתגרים, והעובדים נהנים גם מגיבוש חברתי המעודד שיתופי פעולה, עבודה בצוות ויצירתיות. הכנו עבורך 5 עובדות המסבירות מדוע גיבוש צוות עובדים נחוץ גם בעסק שלך.

שיפור משמעותי בפרודוקטיביות העובדים

ימי גיבוש לעובדים נועדו כדי לשבור את השגרה היומית וכדי לאפשר לצוות שלך ליהנות מהפוגה קלה מהעבודה השוחקת. זהו יום כייף עבורם, לרוב מחוץ למשרד, הכולל פעילויות שונות, משחקי חברה, ארוחה טובה ועוד. יש מגוון רעיונות להפקת ימיי כייף וגיבוש לחברות, למשל פעילות בחוות סוסים בסגנון המערב הפרוע, יום גיבוש בסגנון המרוץ למיליון ועוד.

חשוב לציין כי יום גיבוש כולל פעילות מהנה ולרוב גם משעשעת ופעילות הכוללת תוכן מקצועי ומעמיק. ביום כייף מתכננים בעיקר פעילויות מהנות כמו בילוי בים או בבריכת שחייה, טיולים רגליים בשמורת טבע, טיולי ג'יפים, פיקניק, מופעים, סדנאות מהנות וכדומה. ביום גיבוש חשוב לשלב בין פעילות מהנה לפעילות המיועדת לגיבוש הצוות.

חשוב לציין כי לאחר ימי גיבוש לצוות העובדים, ניתן לראות שינוי מבורך בעבודה. העובדים שזכו להפוגה קלה מהעבודה השוחקת מרוצים מההשקעה בהם, לכן הם מרגישים יותר מחויבים כלפי המעסיק, ובעקבות פעילויות הגיבוש הם זוכים לארגז כלים שימושי המאפשר להם לייעל תהליכים בעבודה ולעבוד יחד כדי להשיג את כל המטרות והיעדים.   

שיתופי פעולה בין העובדים

בימי גיבוש המתוכננים במקצועית ניתן דגש רב על נושא שיתופי פעולה בין חברי קבוצה. אפשר לשלב ביום הגיבוש משחקי ODT המיועדים לפיתוח מנהיגות וכישורים ניהוליים. העובדים נדרשים לעמוד במשימות מאתגרות, וכך הם לומדים כיצד לשתף פעולה אחד עם האחר, איך לפעול יחד כצוות כדי להצליח, וכמו כן הם מבינים שלכל פרט יש תפקיד חשוב בצוות, ולכל אחד יש חוזקות וחולשות.

הווי ותרבות ארגונית

גיבוש עובדים באמצעות ימי כייף וימי גיבוש, כמו גם בעזרת סדנאות לפיתוח צוות, תורמים ליצירת הווי חברתי בין העובדים ולתרבות ארגונית ייחודית. התרבות הארגונית חשובה להצלחת העסק מאחר והיא תורמת לבידול מהמתחרים, לצוות מגובש הפועל יחד להשגת המטרות ועוד.

תקשורת בין אישית

תקשורת בין אישית נחוצה לעבודה יעילה של העובדים, זהו כלי עזר חשוב להצלחת העסק שלך, ובאמצעות ארגון ימי גיבוש וכייף לעובדים המסורים תוכל לשפר את מיומנות התקשורת של העובדים והמנהלים בארגון. תקשורת בין אישית טובה מסייעת בהובלת פרויקטים במסגרת העבודה, ליצירת קשרים עסקיים איכותיים ויציבים, לניצול הזדמנויות עסקיות ועוד.

השקעה בעובדים תורמת לנאמנות ולמחויבות כלפי המעסיק

ארגון ימי כייף וגיבוש לעובדים בעסק שלך כרוך בהשקעה כספית, וכמובן גם העבודה בארגון נפגעת ביום הגיבוש בו העובדים מבלים מחוץ למשרד. עם זאת, העובדים מרגישים מחויבים יותר כלפיך – כמעסיק החושב עליהם ומשקיע בהם.

ההון האנושי בעסק שלך הוא המפתח להצלחה של העסק שהקמת, לכן עליך להשקיע בעובדים ולמעשה אתה זוכה לתמורה מלאה בעד עלות הפקת יום כיף וגיבוש לצוות. אמנם קשה לחשב את התמורה, אך ככל שהצוות מגובש ומלוכד יותר, וככל שהעובדים שמחים להגיע לעבודה ולהשקיע בה, כך העסק שלך מתפתח וצומח, ותוכל להשיג את היעדים שקבעת בתחילת השנה.

לסיכום, ארגון ימי כייף וגיבוש לעובדים בעסק שלך נועד להשגת מטרות חשובות המסייעות בהצלחת העסק, בין המטרות העיקריות ניתן למנות את שיפור הפריון בעבודה. זהו יום מהנה מחוץ למשרד המאפשר לעובדים מנוחה קלה משגרת העבודה הלחוצה והמתישה, כאשר הם זוכים לפעילות מגבשת היצוקה בתוכן מקצועי המסייע להם בעבודתם ומשפר את הפרודוקטיביות שלהם ואת מסירותם לעבודה.

מנהל צוות - כתבות שאולי יתאימו לך