​איך יודעים מתי צריך להחליף את הכיסא המשרדי שלכם?

כיסא משרדי הינו אחד הגורמים החשובים ביותר בכל משרד וזאת מכיוון שהוא משפיע באופן ישיר על טיב עבודתכם, בעיקר למי מבינינו שיושב שעות מרובות.

כשאנו יושבים על הכיסא שלנו בכל יום, מספר שעות, חשוב מאוד לשים לב לכך שהכיסא עליו אנו יושבים נותן לנו מענה מושלם מבחינה ארגונומית, כך שלא מופעלים לחצים לא רצויים על הגב ו/או על עצם הזנב.

מתי ואיך ניתן לשים לב לכך שכיסא העבודה לא עונה על הדרישות הללו?

אם אתם שמים לב לכך שאתם מרבים לקום ו/או להתמתח לכל מיני כיוונים על מנת לשחרר לחצים שמצטברים במהלך היום, אם אתם מרגישים כאב קל או כל סוג של לחץ בישבן או בעצם הזנב, כנראה שהכיסא עליו אתם יושבים שחוק או אינו מתאים עבורכם.

למה כדאי להתייחס כשבוחנים החלפת כיסא משרדי?

אחד החלקים החשובים ביותר בכיסא והמקור הראשון ללחצים אלו הינו ספוג המושב. במקרים רבים,  כסאות משרדיים מיוצרים עם ספוג מושב באיכות סטנדרטית או באיכות ירודה. קיימות מספר דרגות איכות ספוגים, רוב הספוגים נוטים "לצנוח" לאחר שימוש של מספר חודשים באם מדובר בספוג באיכות נמוכה ועד מספר שנים במידה ומדובר בספוג באיכות גבוהה.

כאשר הגעתם למצב בו הספוג "צנח" והעובי שלו אינו כשהיה בעבר, הספוג לא יוצר חוצץ מספק בין משטח העץ שמתחתיו לבין הגוף שלכם ומכאן שתרגישו כאב בישבן ולחץ במעלה הגב.

כאשר רוכשים כיסא עבודה, כדאי לדרוש מהספק שלכם כיסא עם ספוג יצוק (molded foam). ספוג יצוק מיוצר בהזרקה, בטכנולוגיה מתקדמת והוא שומר על צורתו המקורית כך שהשימוש בו מתאים למשך שנים רבות. מעט יקר יותר אבל שווה את ההשקעה, אחרי הכל מדובר בבריאות שלכם.

אפשרות נוספת לאי נוחות מקורה בהתאמה לא נכונה של כיסא המשרד עבורנו. נוחות כיסא משרד הינה אינדיבידואלית, כיסא שמתאים ארגונומית לאדם גבוה, לאו דווקא יתאים לאדם נמוך, הבדלי משקל וכן הלאה. על כן, המלצה נוספת שלי היא להגיע בעצמנו לחנות הריהוט המשרדי, להתיישב על כל הכיסאות הרלוונטיים עבורנו ולנסות להרגיש אילו מבין כולם מעניקים אחיזה לאורך כל גופנו, מהברכיים ומעלה.

במקרה כזה, גם אם הכיסא חדש ואין בו כל פגם אך הוא אינו מתאים לנו ארגונומית, רצוי לשקול את החלפתו לכזה שיספק תמיכה נכונה.

מתי אין צורך בהחלפת הכיסא גם אם חשבתם שצריך?

במקרים רבים, אנו יכולים לרכוש כיסא מושלם עבורנו מבחינה ארגונומית, בעל ספוג איכותי ותמיכה מלאה אך אחד מחלקיו תקולים עקב שימוש, גלגל שבור, בוכנת הכיסא כבר אינה מתפקדת והוא צונח מטה, מנגנון תקול וכדומה. במקרה כזה חשוב לדעת שניתן להחליף רק את החלק התקול, או באחד מהעסקים העוסקים בייבוא כסאות משרד או בחנות בה רכשנו את הכיסא, במסגרת האחריות או שלא. לרוב, החלפת חלק תקול מתבצעת בקלות רבה ובעלות נמוכה בהרבה מזו של רכישת כיסא חדש.

ומכאן המלצתי האחרונה למאמר זה, כשאתם רוכשים כיסא משרדי, וודאו כי ישנה אחריות למשך תקופה של למעלה משנתיים, ספק אשר בטוח בטיב המוצר שלו, יודע לתת אחריות ארוכת טווח.

אלון גבריאל מבעלי סמייל אופיס – ריהוט משרדי איכותי.

 

קראו עוד בנושא של כסאות משרדיים :

הגיע הזמן להחליף את הכסא שלכם במשרד? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.


תגיות - כיסאות משרדיים