כך תעצבו משרד יוקרתי ומרשים

עולם בתהליכי שינוי

השינויים המהותיים שחלו בעולמנו בשנתיים האחרונות, הובילו לשינוי בגישתנו כלפי מקומות העבודה בכלל וכלפי העיסוק המקצועי שלנו בפרט. הבנו שמה שחשוב לנו ביותר הוא להרגיש טוב במקום העבודה. בעת המהומה הגלובלית שחווינו כולנו, עובדים רבים הפסיקו להגיע למשרד והעתיקו אותו לביתם הפרטי. למרבה הפלא מעסיקים החלו לדווח על התייעלות בעבודה האישית והצִוותית ועל הגדלת ההספקים של העובדים; על השלמה יעילה של משימות ועל עמידה מצוינת ביעדים; על תפקוד טוב ואיכותי ועל שביעות הרצון של כולם. גם העובדים החלו לדווח על שינוי לטובה במצב הרוח, על שביעות הרצון מהתפקיד וממקום העבודה, על תחושה של הבראה גופנית, נפשית ורגשית ועל שיפור היחסים עם הצוות בכלל ועם הממונה הישיר בפרט.

מה העובדים רוצים?

כיום אם תשאלו עובדים רבים מה הם מעדיפים – להמשיך לעבוד מהבית או לחזור לעבודה במשרד, סביר להניח שהם יבקשו לשלב בין שתי האפשרויות. ולמה לא בעצם? שתי האפשרויות טובות, מתאימות ומעודדות תפוקה טובה שלצידה שביעות רצון גם מהעבודה וגם מהעיסוק המקצועי הפרטני. ההערכה היא שנמשיך לראות את השינויים בעולם העבודה קורמים עור וגידים, ולאור זאת גם תחום עיצוב המשרדים ישתנה ויערוך חשיבה מחודשת. כעת המטרה היא לשלב בין הבית ובין מקום העבודה; להעניק למשרד אווירה יוקרתית ומרשימה ובה בעת לתת לו נופך ביתי.

כל מה שנחוץ למשרד המודרני

המשרד המודרני צריך לתפקד כמו משרד לכל דבר. הוא צריך להרשים את המבקרים בו ולתת להם תחושה טובה של הצלחה ויוקרה. אך בד בבד הוא צריך להיות הבית השני של העובדים. אז איך עושים זאת? איך מעצבים משרד יוקרתי ומרשים המתחשב בצורכי העובדים? בואו נבדוק.

תאורה שעושה את ההבדל

לעצב משרד מדהים ביופיו זה מובן מאליו. מעצבי פנים רבים יודעים מה נחוץ למשרד שמעורר השתאות מהרגע הראשון: תחושת מרחב וזרימה נכונה של אנרגייה בין החללים; ריצוף דמוי עץ המְשַווה הרגשה של פשטות כפרית חמימה; צבעים בהירים מצד אחד אך חמימים מצד שני; צמחים ירוקים ורעננים בעציצים גדולים להרגשה טבעית ולתחושה של טבע; ריהוט בצבעים חמימים ומשמחים כדי שעובדי המשרד ומבקריו ירגישו את החום המחבק הקורן ממנו. אך מה שבאמת עושה את ההבדל הוא התאורה.

כדאי לתלות גופי תאורה מעוצבים שמפיקים אור חזק אך עדין ומקרינים חום ביתי נעים, מעל עמדות העבודה ובמעברים, בכניסה, בפינת ההמתנה, בחדר הישיבות ובמרחב הפנאי של העובדים. אפשר להציב מנורות קריאה בעיצוב וינטג' יוקרתי על כל עמדת עבודה לנוחותם של העובדים. אין תחושה ביתית יותר מקריאה ועבודה לאורה החם והשלו של מנורת הקריאה, ואין הרגשה טובה מזו. גופי תאורה מעוצבים במראה יוקרתי אך ביתי יחזירו את העובדים לחיבוק האוהב של הבית, והם יבצעו את עבודתם בשמחה ובכיף.

מטבח כמו בבית

מטבח גדול ומרווח המכיל את כל האביזרים הנחוצים להרגשה ביתית, יהיה בית אמיתי לעובדים. מיקרוגל ביתי, מקרר גדול ומלא, תנור לחימום מאפי הבוקר המפנקים, מכונות קפה למשרד שיפיצו את הארומה המשכרת, פינה מפנקת של חליטות בריאות ודלפקי ישיבה נוחים – די בכל אלה לשמח את העובדים, להחדיר בהם מוטיבציה ואהבה למקום העבודה ולהמריץ אותם לאורך כל היום.

כמה טוב לחזור הביתה

אין סיבה שמרחב העבודה המשרדי לא יצליח לשלב בין יופי, יוקרה, איכות ויעילות ובין תחושה ביתית ונוחה לטובת העובדים ולרווחתם. עולם העבודה כמהַּ לשילוב המיוחד הזה, ולמעשה השינוי כבר כאן. משרד מרשים הוא משרד יפה המעוצב בקפידה, והוא גם בית – הבית של העובדים. אז נכון שטוב לחזור הביתה?

אולי יעניין אותך גם?